Wpis z mikrobloga

@Yahoo_: Chciałbym aby rozmiar obiektu Box nie był większy o te 4 bajty jeśli nie byłoby potrzeby. Teraz tak myśle, że może zamiast tego kasować zmienną jeśli nie będzie potrzebna.
@Atraktor: najprosciej jest stworzyc pusty wskaznik, i gdy zostaje spelniony warunek przypisac adres z wartoscia, tylko nie zapomnij wyczyscic dane gdzie prowadzi wskaznik, bo bedziesz mial wyciek, a to nic dobrego,
@psychob: Zastanawiałem się po prostu, czy dałoby się napisać taki odpowiednik taśmy z paczkami, która by je dzieliła wg wagi - czyli rozdzielać kolejne obiekty Box z tablicy za pomocą samego sizeof ;)
@Atraktor: Sapiecie się o te 4B jak o perma dla cauki zamiast wytłumaczyć. Jak deklarujesz zmienne w kodzie to ido one na stos i miejsce dla nich jest rezerwowane. Dynamicznie alokowana pamięć leci na stertę. Czasami kompilator stwierdza że nigdy nie wykona się jakaś część kodu i optymalizuje np.

if (0) {

int dupa = 8;

}

Pewnie zignoruje "dupa" i nie zrobi miejsca na stosie.
@Atraktor: jaki problem napisać jedną metodę dla klasy Box, która uprości cały Twój problem? Będąc upierdliwym można spytać: czym jest "sizeof" w kontekście tego Boksa? [Szerokość x wysokość x głębokość] czy sama [masa]?

Dziwi mnie to, że zamiast tworzyć możliwie abstrakcyjne i poprawne rozwiązanie, to skupiasz się na wykorzystaniu funkcji "sizeof", która Tobie nie jest w ogóle potrzebna a i dodatkowo komplikuje zadanie.
@bolinoga: @Atraktor: dokładnie tak, zrób to na odpowiednim poziomie abstrakcji i jeśli klasa Box ma reprezentować fizyczne pudło, to wewnątrz powinna mieć pole np.

int masa
i tym powinieneś operować w kodzie. Na dobrym modelowaniu zagadnienia na pewno lepiej wyjdziesz niż na optymalizacjach i podejściu do programowania z lat '90.