@michal-zalewski YOKOSUKA, Japan (NNS) -- A number of Sailors' remains that were missing from the collision between USS Fitzgerald (DDG 62) and a merchant ship have been found.
@widofmaker: Jak dla mnie to jest super motywator. Idzie się do przodu a nie stoi w jednym miejscu cały czas. Niestety ale z naszego podwórka znam kilku żołnierzy, którzy po 12 latach dostali po prostu kopa. Piszesz że na st kaprala trzeba zdawać testy. Jakaś szkółka się z tym wiąże.?
@widofmaker: Czyli można powiedzieć że macie okresy służby bojowej, że tak to ujmę i okresy kiedy (nie wiem) w jednostkach uczycie się wiedzy specjalistycznej? Raczej nie widzę żołnierzy na wykładach w jakieś sali uczących się twardości metali itd.
@Janusz_Lubikwasa: na chwile obecna nigdzie nie plyniemy, z koncem grudnia ubieglego roku wrocilismy z misji, pozniej mielismy cwiczenia przez 16 dni. Z oczywistych wzgledow nie moge zdradzic gdzie i kiedy plyniemy w nastepnej kolejnosci. Jezeli chodzi o NK to tam akurat plyna lotniskowce z zachodniego wybrzeza. CVN69 stacjonuje w Norfolk, VA.
@Oo-oO: na tych zdjeciach nie ma niczego tajnego lub czegos czego nie moglbys znalezc w necie :) Co do robienia zdjec, na robienie zdjec na pokladzie lotniskowca wymagane jest pozwolenie od oficera dowodzacego (Commanding Officer) danej jednostki i o ile dobrze pamietam od Aircraft Handling Officer (ACHO).
@Hetman11: WSO. Domyslnie ARS control panel jest montowany w przednim kokpicie na konsoli po prawej stronie, stores panel jest montowany w przednim kokpicie na konsoli po lewej stronie. Z tego wlasnie powodu WSO nie ma potrzeby byc szkolonym jezeli chodzi o tankowce.
@Hetman11: o widzisz, teraz dopiero zrozumialem co miales na mysli. W teorii WSO tez maja status "pilota" dlatego tez wolalem sprecyzowac.
Szczerze powiedziawszy nigdy sie nad tym nie zastanawialem, jak i nigdy nie pytalem. Jezeli jednak mialbym spekulowac to wydaje mi sie iz USN wziela pod uwage oddzialywanie fal elektromagnetycznych na zdrowie pilotow. Podejrzewam ze jammery sa "kierunkowe" i maja niewielkie znaczenie w tym wypadku. Aczkolwiek moge sie mylic.
@paramedic44: Szczerze powiedziawszy US Navy nie posiada smiglowcow typowo ratowniczych. Do misji typu S&R jak i transportu pacjentow uzywane sa MH-60S.
Na lotniskowcu nie ma jako takiego "szpitalu" w potocznym tego slowa znaczeniu. Owszem jest wydzielone miejsce na udzielanie pomocy medycznej (zazwyczaj rutynowej typu drobne zlamania, poparzenia, szczepienia, zaslabniecia itc) aczkolwiek nie posiadaja one specjalistycznego sprzetu. W przypadku gdy takowy sprzet jest niezbedny pacjent transportowany jest do placowki medycznej (wojskowej czy
@paramedic44: nope. Moja jednostka lata F/A-18F. Z tego co pamietam to HSC-7 na pokladzie uzywali MH-60S aczkolwiek watpie zeby mieli coz ze sprzetu medycznego. US Navy nie zajmuje sie raczej ratowaniem kogokolwiek. Jezeli juz to jedynie akcje typu S&R ale to i tak jedynie wylawianie kogos z wody. W poblizu US takimi cudami zajmuje sie Coast Guard.
http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=101093