W 1992 roku zakłady Wizamet zatrudniające 800 pracowników i będące w bardzo złej sytuacji finansowej zostały sprywatyzowane, 80% akcji wykupił Gillette, a 20% sprzedano pracownikom Wizametu. Pracownicy płacili za akcję połowę ceny jaką zapłacił Gillette.
Po przejęciu zakładów Wizamet przez firmę Gillette produkcję żyletek przeniesiono do zakładów Petresburg Products International w Petersburgu, których udziałowcem jest firma Gillette. Produkcję żyletek "Super Iridium" zakończono w roku 2010, natomiast żyletki "Polsilver" produkowane są do dzisiaj.
1992 - Bawarska firma rodzinna Zott z wieloletnią tradycją, prowadzona przez trzecie już pokolenie właścicieli, inwestuje, po upadku „Żelaznej kurtyny”, w kraje Europy Wschodniej. Do momentu wprowadzenia dystrybucji towarów wymagających stałego chłodzenia, firma dostarcza na te rynki wyłącznie te produkty, które nie wymagały chłodzenia. W kolejnych latach otwarte zostają biura sprzedaży na Słowacji (1991), w Polsce (1992) oraz w Czechach (1993). Wraz z założeniem spółki na Węgrzech (2002) zostaje zakończony proces budowania
Purpose – International marketing researchers have long been concerned with determining whether consumers are predisposed towards a preference for domestic products, as opposed to foreign products. The purpose of this paper is to assess such a domestic-country bias (DCB) in the German market.
Design/methodology/approach – This study empirically investigates DCB across six countries and 14 product categories in the Germany market. By so doing, it replicates an earlier
źródło: comment_R7lLSsTJ4Tx0JDjg5Q1LrbVqROhuofam.jpg
Pobierz