Jak wygląda praca niezależnego twórcy gier
W październiku, po 1,5 roku codziennej pracy, wydałem na Steamie moją grę Mysterious Realms RPG. W tym znalezisku opowiem o moich doświadczeniach i radach dla osób, które chciałyby kiedyś stworzyć własną grę.
z- 99
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- wszystko o czym piszę, to tylko moje przemyślenia, na podstawie 1,5 rocznych doświadczeń. Po ukończeniu gry skupiłem się na nauce front-endu i w drugiej połowie przyszłego roku będę szukał "zwykłej" pracy na etacie
- gra zarobiła w sumie około 6000 zł. Po odjęciu działki Steama (30%) i podatków, zostało z tego ok. 55%, czyli trochę ponad 3000 zł.
- przez cały proces tworzenia gry pracowałem nad swoimi przekonaniami, nawykami, skupieniem. Bez rozwoju osobistego i regularnej pracy nad sobą bardzo ciężko jest przejść taki okres bez kryzysów i załamań. Ps. rozwój osobisty działa, ale trzeba w to włożyć masę pracy (w moim przypadku)
- pomysły i idee są przeceniane. Nikogo nie obchodzi Twój rewolucyjny pomysł na nową grę MMO, która podbije świat. Nie staraj się za wszelką cenę ukrywać swojego projektu przed innymi, bo może się okazać, że straciłeś pół roku na pracę nad tytułem, który nikogo nie będzie interesował
Rynek Indie jest teraz bardzo wymagający. Pomimo tego słabego wyniku byłem w zakładce popularne w naszym regionie przez 3 dni. A to oznacza, że prawie wszystkie z pozostałych ~90 gier wydanych przez te 3 (!) dni poradziło sobie jeszcze gorzej.