- 1
@albadorap: Jeśli turbosprężarka została zregenerowana zgodnie ze sztuką to sens jak najbardziej ma. Tak jak pare osób wspomniało, największe problemy sprawia zmienna geometria turbiny oraz jej kalibracja. Dużo warsztatów żeby jak najbardziej oszczędzić na częściach to pakuje stare, wypiaskowane zmienne geometrie (VNT), które już teoretycznie nie nadają się do użycia. Przeciętny Kowalski nie zauważy różnicy kilku koni mechanicznych a hajs zaoszczędzony. Czasami gdy rozlatuje nam się turbina a dokładnie wirniki to
- 1
@albadorap: Pracowałem parę lat w Januszexie który zajmował się regeneracją turbosprężarek i mogę Ci podać setki przykładów jak nie należy tego robić. Z własnej inicjatywy sam zacząłem się interesować jak prawidłowa regeneracja wygląda. Do kalibracji turbiny używana jest maszyna mierząca boosta przy jednoczesnej kontroli zmiennej geometrii. Ogólnie poprawne działanie turbosprężarki nie zależy tylko od niej (wow). Solenoid, DPF, EGR, cały osprzęt turbiny - to wszystko może powodować spadki mocy, limpy itd.
- 1
@albadorap: A tak btw. to wiesz, że są również turbiny z wastegate'ami do diesli? Idąc twoim tokiem rozumowania to już taka regeneracja ma sens?
- 1
@albadorap: Miałeś jakąś styczność z turbosprężarkami? Po twoich argumentach a właściwieich braku to wnioskuję, że całą wiedzę posiadasz od znajomych Januszy co jeżdżą #!$%@? Passatami czy Goframi. Auta do +-2010 roku były wyposażone w turbosprężarki z manualnymi aktywatorami przez co były duże problemy z kalibracją VNT. Potem do wszystkich turbin pakowane już były w pełni elektroniczne aktywatory lub elektroniczne, sterowane podciśnieniem, które mają odpowiedni zakres wartości (zakres napięcia, które dostaje czujnik
- 0
@albadorap: Ponawiam pytanie: Miałeś jakąś styczność z turbosprężarkami? Po twoich argumentach a właściwieich braku to wnioskuję, że całą wiedzę posiadasz od znajomych Januszy co jeżdżą #!$%@? Passatami czy Goframi.
- 0
@albadorap: Tłumacz chłopowi a ten dalej swoje. Masz informację gdzie regenerowane były turbiny, które są podobno słabsze od oryginałów? Wiesz jakie części zostały wymienione? Wiesz jakich zamienników użyto? Wiesz co było powodem regeneracji? CHRA był wymieniany czy regenerowany? Liczba czynników, która wpływa na to czy turbo zostało prawidłowo zregenerowane jest ogromna ale dla Ciebie to tylko: NIE MA SENSU I #!$%@?.
- 0
@albadorap: Regenrowałem takie turbiny, więc wszystkie moje argumenty pochodzą z mojego DOŚWIADCZENIA a nie z opowieści :)
#heheszki