W końcu udało mi się wypakować pliki z archiwów gry Alien Nations 2. Tekstury mimo iż zapisane z rozszerzeniem .tga, nie mają nagłówków więc gra musi coś do tych plików dopisywać. Próbowałem wizualizować surowe piksele na https://rawpixels.net/ ale wyniki nie są obiecujące. Udało mi się poprawnie odczytać teksture z czcionką (13vikingb0.tga) jednak inne pliki nie dają obrazów, które człowiek może rozpoznać.
Uśmiechnięta emotikona w formacie Y444 jakoś tam przypomina docelową żołtą buźkę, ale jest to obrócone i rozciągnięte. Poprawny kolor też mógł trafić się
Rozpakowałem archiwum dv2.ca i pogrzebałem trochę po plikach *.tga. Plikami z czcionkami moim zdaniem nie powinieneś się sugerować, bo równie dobrze mogą być wczytywane w zupełnie inny sposób. Natomiast co do pozostałych obrazków mam następujące spostrzeżenia: * wiele nazw plików wydaje się uciętych do 16 znaków, przez co jest wiele plików z rozszerzeniem *.tg, lub nawet *.t. Prawdopodobnie to nadal są pliki z obrazami. * jest parę plików, które mają ciekawe nazwy, a mianowicie: 28x28glow.tga, MM3132_glow.tga itd. Jeżeli spojrzysz do zawartości tych plików, to pierwsze cztery bajty odpowiadają liczbom z nazw tych plików. Mój strzał jest taki, że pierwsze cztery bajty to szerokość i wysokość obrazka (po dwa bajty każdy, little endian). * w związku z tym pliki te mają jakiś nagłówek. Strzelam że 22 lub 24 bajty. * najmniejszym plikiem *.tga jaki jest w archiwum, to listboxbgd.tga. Pomimo tego, że ma jedyne 30 bajtów, to jeżeli wierzyć jego pierwszym czterem bajtom, to obraz ma wymiary 100x30 pikseli. No to nie ma bata, jakaś kompresja została tutaj zastosowana. * strzelam że jest to jakaś kompresja RLE, czyli w niektórych bajtach zakodowana jest liczba powtarzających się pikseli, a inne bajty oznaczają ich kolor/indeks w
W końcu udało mi się wypakować pliki z archiwów gry Alien Nations 2. Tekstury mimo iż zapisane z rozszerzeniem .tga, nie mają nagłówków więc gra musi coś do tych plików dopisywać. Próbowałem wizualizować surowe piksele na https://rawpixels.net/ ale wyniki nie są obiecujące. Udało mi się poprawnie odczytać teksture z czcionką (13vikingb0.tga) jednak inne pliki nie dają obrazów, które człowiek może rozpoznać.
Uśmiechnięta emotikona w formacie Y444 jakoś tam przypomina docelową żołtą buźkę, ale jest to obrócone i rozciągnięte. Poprawny kolor też mógł trafić się
* wiele nazw plików wydaje się uciętych do 16 znaków, przez co jest wiele plików z rozszerzeniem *.tg, lub nawet *.t. Prawdopodobnie to nadal są pliki z obrazami.
* jest parę plików, które mają ciekawe nazwy, a mianowicie: 28x28glow.tga, MM3132_glow.tga itd. Jeżeli spojrzysz do zawartości tych plików, to pierwsze cztery bajty odpowiadają liczbom z nazw tych plików. Mój strzał jest taki, że pierwsze cztery bajty to szerokość i wysokość obrazka (po dwa bajty każdy, little endian).
* w związku z tym pliki te mają jakiś nagłówek. Strzelam że 22 lub 24 bajty.
* najmniejszym plikiem *.tga jaki jest w archiwum, to listboxbgd.tga. Pomimo tego, że ma jedyne 30 bajtów, to jeżeli wierzyć jego pierwszym czterem bajtom, to obraz ma wymiary 100x30 pikseli. No to nie ma bata, jakaś kompresja została tutaj zastosowana.
* strzelam że jest to jakaś kompresja RLE, czyli w niektórych bajtach zakodowana jest liczba powtarzających się pikseli, a inne bajty oznaczają ich kolor/indeks w