Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko180
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
SaperPL
SaperPL

SaperPL

Dołączył 9 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 16
  • Znaleziska 16
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

573

X-KOM, Serwis Lenovo - Telefon uszkodzony w trakcie zgłoszenia gwarancyjnego

Oddałem nowiutki telefon do serwisu po pechowej aktualizacji oprogramowania i serwis chciał mnie naciągnąć na jakiekolwiek koszty specjalnie uszkadzając obudowę telefonu, a X-KOM ma gdzieś sporządzony protokół i zdjęcia telefonu wykonane przy oddaniu urządzenia w salonie.

SaperPL
z
wykop.pl
dodany: 08.08.2016, 20:31:45
  • 234
  • #
    technologia
  • #
    xkom
  • #
    lenovo
  • #
    elektronika
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
08.08.2016, 20:45:48
  • 79
O ile samo uszkodzenie w transporcie czy w serwisie jest czymś co się zdarza, to wkurza mnie głównie podejście X-KOM do całej sprawy i umycie rąk. Bo jeśli by powiedzieli - "oddał Pan urządzenie w idealnym stanie, niestety nie jesteśmy sprawą w tym sporze ale możemy udostępnić Panu zdjęcia wykonane w salonie jako dowód" to by było ok, ale wolą iść w zaparte...
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 06:54:20
  • 8
@ortofosforan: No tak, mądry Polak po szkodzie...
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 07:42:06
  • 1
@GrandL: Napisałbym w sumie na reddicie bo tam mam konto którego używam, ale nasz polski reddit trochę leży. Inna sprawa, że takie screeny z mailami to każdy sobie może przygotować chociażby w photoshopie czy gimpie.

Telefonu nie mam bo nie odebrałem go z salonu - jak rozumiem odbiór będzie równoznaczny z akceptacją zaistniałej sytuacji, na co się nie godzę, stąd brak zdjęć. Jest jedno zdjęcie które zrobił serwis i właściwie
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 08:18:44
  • 3
@ziolowy: Problem w tym, ze nie można wgrać starszej wersji oprogramowania niż jest wgrane bez rootowania - poprawnie działający rom w drugim telefonie miał wersję z końcówką .33 a ten w telefonie oddanym do serwisu .34 i dlatego nie dało się wgrać do niego romu ze strony producenta który miał wersję .33. Ponadto brat kontaktował się z przedstawicielem producenta i przeszedł wszystkie możliwe próby resetowania telefonu do fabrycznych ustawień.
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 08:36:55
  • -1
@deonis-kopec: Dla mnie to był pierwszy raz, ale wcześniej nie zdarzyło mi się, żebym u nich coś oddawał na gwarancję.

Co do całej reszty, tj ceny, obsługę w salonach i stronę internetową to nie mam zastrzeżeń i pod tym względem to jest najlepszy sklep z siecią salonów z którym miałem styczność.
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 15:36:32
  • 0
@x-kom: Cały problem w tym, że nawet jeśli nie wy jesteście gwarantem, to powinniście odpowiadać za dostarczenie urządzenia do gwaranta w takim stanie jak zostało ono wam powierzone - po to są przecież te protokoły i zdjęcia. A jeśli gwarant stwierdza inny stan niż w protokole, to albo wasi pracownicy uszkodzili urządzenie, albo kurier, albo serwis gwaranta.

Jeśli nie chcecie tracić więcej potencjalnych klientów to może po prostu rozwiążcie te
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 16:52:58
  • 1
@x-kom: W tym wypadku "lepszym" dla was, gorszym dla mnie :) Ponadto kontaktowałem się przecież bezpośrednio z waszym RMA jak widać bez skutku.
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 18:48:39
  • 2
@MisiuEvo: Dobrze wiedzieć po fakcie - wielkie dzięki...

Gdyby sklep był bez winy w tym wszystkim to nic by go nie kosztowało udostępnienie zdjęć i potwierdzenie stanu w jakim urządzenie zostało oddane w salonie, ale sklep woli zwalać winę na klienta i obsługiwać skargi klienta przez miesiąc zamiast ustalić z serwisem, że coś nie halo jest w tym w jakim stanie sprzęt trafił na ekspertyzę.

Nie po to żyjemy wspólnie
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
09.08.2016, 19:04:28
  • -1
@MisiuEvo: Czyli to klient musi ponieść koszty tego, że sklep oferuje usługę pośredniczenia w obsłudze gwarancji przy oddaniu do serwisu w salonie, której (sklep) nie jest w stanie zorganizować w taki sposób, żeby mieć kontrolę nad tym czy przesyłka została dostarczona w należyty sposób.

Prosta sprawa - albo się oferuje usługę, którą jest się w stanie wykonać poprawnie, albo się ponosi ewentualne koszty wynikające z niepoprawnego wykonania tej usługi.

Z
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
10.08.2016, 05:25:13
  • 0
@MisiuEvo: xkom potwierdził postem tutaj, że rzeczywiście istnieje moje zgłoszenie gwarancyjne, więc nie wiem jakich więcej dowodów oczekujesz, żebyś nie pisał, że ściemniam bo mam świeże konto.
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
10.08.2016, 05:34:55
  • 0
@dizel81: Telefon się zaktualizował "poprawnie", tj cała procedura aktualizacji przeszła bez żadnych błędów i przerwań. Problem polega na tym, że po pierwsze zassał aktualizację z wersją wyższą niż była dostępna na stronie producenta do pobrania a po drugie miał coś nie tak w ustawieniach regionalnych, tj w trybie serwisowym nie wyświetlał poprawnych parametrów konfiguracyjnych regionu takich jak drugi telefon który działał poprawnie.

Dlatego właśnie nie rootowaliśmy go, żeby samemu naprawić
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
10.08.2016, 05:57:36
  • 0
@MisiuEvo: Odnośnie mojej znajomości prawa gwarancyjnego - fajnie się gada z perspektywy osoby, która jest po drugiej stronie bo siedzi w telekomunie i też jest uczona jak dymać klienta, co nie?

To nie powinno działać tak, że ja idąc do sklepu zakładam, że mnie okradną więc muszę przewertować całe polskie prawo żeby czuć się bezpiecznie.

Takie podejście jak twoje to czyste cwaniactwo i buractwo - masz pewien wycinek wiedzy i
SaperPL
SaperPL
SaperPL
Autor
10.08.2016, 12:51:24
  • 0
@ipkis123: x-kom tutaj sam potwierdził, że moje zgłoszenie serwisowe istnieje :)

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 07.08.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking