- 0
@JohnnyAK11: Co do zadania 6:
Liczba N składa się z mnożenia nieskończonej ilości pierwiastków liczby 7 i 3. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to fakt, że mamy ciąg geometryczny, gdyż mamy 7^(1/2) * 3^(1/4) * 7^(1/8) * 3^(1/16)... Dla 7 pierwszy wyraz to 1/2, dla 3 to 1/4, dla obu iloczyn to 1/4. Jako, że wartość bezwzględna iloczynu jest mniejsza od 1 to wiemy, że ciąg jest zbieżny, czyli ten iloczyn 7 można wprost zapisać jako:
potęga dla 7: 1/2 / (1-1/4) = 1/2 * 4/3 = 2/3
potęga dla 3: 1/4 / (1-1/4) = 1/4 * 4/3 =
Liczba N składa się z mnożenia nieskończonej ilości pierwiastków liczby 7 i 3. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to fakt, że mamy ciąg geometryczny, gdyż mamy 7^(1/2) * 3^(1/4) * 7^(1/8) * 3^(1/16)... Dla 7 pierwszy wyraz to 1/2, dla 3 to 1/4, dla obu iloczyn to 1/4. Jako, że wartość bezwzględna iloczynu jest mniejsza od 1 to wiemy, że ciąg jest zbieżny, czyli ten iloczyn 7 można wprost zapisać jako:
potęga dla 7: 1/2 / (1-1/4) = 1/2 * 4/3 = 2/3
potęga dla 3: 1/4 / (1-1/4) = 1/4 * 4/3 =
- 0
@JohnnyAK11: Co do zadania 4:
Po pierwsze, przez punkt X poprowadź linię równoległą do TS. Okaże się, że linia VX z tą linią równoległą utworzy kąt 60 jakby od strony S', czyli ta linia będzie też tworzyć kąt 60 stopni z linią TS, nazwijmy ten punkt przecięcia linii VX i TS punktem N. Teraz jest z górki, bo mamy pięciokąt NSRQV, a ten pięciokąt musi mieć sumę kątów 540 stopni. Więc zgarnijmy to co wiemy:
Kąt SNV ma 60 stopni
Kąt NSR ma 120 stopni (bo pięciokąt)
Kąt SRQ ma 120 stopni (bo pieciokąt)
Kąt RQV ma 30 stopni (bo kąt pieciokąta -
Po pierwsze, przez punkt X poprowadź linię równoległą do TS. Okaże się, że linia VX z tą linią równoległą utworzy kąt 60 jakby od strony S', czyli ta linia będzie też tworzyć kąt 60 stopni z linią TS, nazwijmy ten punkt przecięcia linii VX i TS punktem N. Teraz jest z górki, bo mamy pięciokąt NSRQV, a ten pięciokąt musi mieć sumę kątów 540 stopni. Więc zgarnijmy to co wiemy:
Kąt SNV ma 60 stopni
Kąt NSR ma 120 stopni (bo pięciokąt)
Kąt SRQ ma 120 stopni (bo pieciokąt)
Kąt RQV ma 30 stopni (bo kąt pieciokąta -
- 0
@JohnnyAK11: Co do zadania 5:
Co to "szara" część? Jak teraz mogę rzucić Ci podpowiedź. Oznacz punkt przecięcia MQ i SK jako N. Trójkąty MJN i NRQ są podobne cechą kąt-kąt-kąt. Zachodzi własność:
MJ/JN = QR/RN
6/ (4+x) = 4/(4-x)
gdzie x to
Co to "szara" część? Jak teraz mogę rzucić Ci podpowiedź. Oznacz punkt przecięcia MQ i SK jako N. Trójkąty MJN i NRQ są podobne cechą kąt-kąt-kąt. Zachodzi własność:
MJ/JN = QR/RN
6/ (4+x) = 4/(4-x)
gdzie x to
Cześć mirki, mam jeszcze jedno zadanie z którym mam problemy. Niestety mimo wielu prób nic nie ustaliłem, może znajdzie się ponownie jakiś zbawca? Chodzi o zadanie 4. #kiciochpyta #matematyka
- 2
@JohnnyAK11: Pomyślmy, każdy z trzech trójkątów ma w sobie 4 mniejsze trójkaty, z czego 1 jest dla nich wspólny, czyli mają trzy mniejsze trójkąty niezależne.
Trójkąt ABC ma na starcie sumę 10 + 1 = 11
Trójkąt PQR ma na starcie wartość 2
Trójkąt XYZ ma na starcie sumę 4
Teraz z drugiej strony, mamy liczby od 1 do 10, ich suma to 55. Jako, że na środku musimy umieścić wspólną wartość to ta wartość odjęta od 55 ma dać liczbę podzielną na 3 (byśmy podzielili to na pozostałe trójkąty). Z 55 po odejmowaniu otrzymamy liczbę podzielną na 3 gdy odejmiemy 1,4,7 lub 10. 1,4 i 10 są już wstawione, więc pozostaje 7.
55 - 7 = 48 48/3 = 16 - tyle musimy mieć w każdym z trójkątów po sumowaniu ich niezależnych trójkątych (czyli bez
Trójkąt ABC ma na starcie sumę 10 + 1 = 11
Trójkąt PQR ma na starcie wartość 2
Trójkąt XYZ ma na starcie sumę 4
Teraz z drugiej strony, mamy liczby od 1 do 10, ich suma to 55. Jako, że na środku musimy umieścić wspólną wartość to ta wartość odjęta od 55 ma dać liczbę podzielną na 3 (byśmy podzielili to na pozostałe trójkąty). Z 55 po odejmowaniu otrzymamy liczbę podzielną na 3 gdy odejmiemy 1,4,7 lub 10. 1,4 i 10 są już wstawione, więc pozostaje 7.
55 - 7 = 48 48/3 = 16 - tyle musimy mieć w każdym z trójkątów po sumowaniu ich niezależnych trójkątych (czyli bez
dany jest ciag geom w ktorym a3=15 a11= -17 wyznacz ten ciag i podaj jego wzor . jak to zrobic???? zrobilem ze a3=a1*q^2 i a11=a1*q^10 ale wychodza mi glupstwa
#matematyka
#matematyka
- 1
@madaxas: No z tego co tu widać to musiałbyś wejść w liczby urojone, bo masz dwa elementy o indeksie nieparzystym, a mają różne znaki.
- 0
@madaxas: Nie wiem na jakim poziomie edukacji jesteś, nie mówię, że się nie da, mówię, że to zahacza o liczby urojone. Z drugiej strony może być błąd na sprawdzianie...
- 1
@madaxas: W sumie jak tak patrzę na ten przykład to różnica między tymi elementami to -32, a między indeksami jest różnica 8. Może chodziło o ciąg arytmetyczny? Zadanie wyglądałoby dość ładnie.
Mirki, jak to zrobić? Na poziomie 7 klasy, więc żadne całki itd. nie wchodzą w grę ( ͡° ʖ̯ ͡°) . #matematyka #pytanie
- 4
@JohnnyAK11: Tak myślę i się zastanawiam jakie masz narzędzia w 7 klasie, ale najprostszym myśleniem jakie jest to można te 1/2 przerzucić na lewą stronę i uzasadniać, że lewa strona jest większa od 0. To już jest stosunkowo łatwe bo zamieniasz 1/2 na 2018/4036, a to rozbijasz na wielką sumę elementów 1/4036. Dlaczego? Bo otrzymasz tak 2018 elementów. A ile mamy elementów pierwotnie po lewej stronie? No 2018. Czyli jeżeli
- 1
@Pan_Mysz: Tych ułamków jest 2018, do łatwiejszego indeksowania polecam tworzyć sumy 2018 + x, x to indeks elementu. Ogólnie dobry pomysł.
- 1
@Pan_Mysz: No wiesz, nie wymagajmy za wiele od 7 klasy...
- 2
Cześć. Mam tablice wartości <0, 1>, chciałbym poddać je operacji która rozciągnie wartości bliskie 0 i ściśnie bliskie 1 jak w skali logarytmicznej, ale przedział <0, 1> ma zostać zachowany.
Wszystkie wzory jakie udało mi się znaleźć nie działają dla 0. Poratuje ktoś?
#matematyka #programowanie #pomocy
Wszystkie wzory jakie udało mi się znaleźć nie działają dla 0. Poratuje ktoś?
#matematyka #programowanie #pomocy
- 2
@moffefe: Z matematycznego punktu widzenia to pierwsze co mi przychodzi to użycie funkcji na wartości np. pierwiastkowania i stopniem pierwiastka regulować te "rozciągnięcie" (pierwiastkowane wartości w przedziale <0,1> będą zbliżać się do 1).
Z programistycznego punktu widzenia nie do końca wiem o co Ci chodzi, bo jeżeli mówisz o skali logarytmicznej to domyślam, że chcesz coś takiego na jakiś wykres, ale co rozumiesz przez "poddać operacji" to już ciężko wywnioskować,
Z programistycznego punktu widzenia nie do końca wiem o co Ci chodzi, bo jeżeli mówisz o skali logarytmicznej to domyślam, że chcesz coś takiego na jakiś wykres, ale co rozumiesz przez "poddać operacji" to już ciężko wywnioskować,
- 3
@moffefe: Nadal skupiamy się na stronie matematycznej, ale po krótkim przemyśleniu chcesz to programować jak podejrzewam, a pierwiastkowanie jest kosztowne obliczeniowe, więc tak na szybko bym proponował wzór w stylu:
1 - (1 - x) ^ n
Potęgowanie jest znacznie oszczędniejsze niż pierwiastkowanie, problemem jest, że potęgując wartości z przedziału <0,1> wartości zaczną zbliżać się do 0, więc proponuję obrócić na początku wartości przy pomocy 1 - x, by wartości
1 - (1 - x) ^ n
Potęgowanie jest znacznie oszczędniejsze niż pierwiastkowanie, problemem jest, że potęgując wartości z przedziału <0,1> wartości zaczną zbliżać się do 0, więc proponuję obrócić na początku wartości przy pomocy 1 - x, by wartości
- 1
@0plmnko9: Jest jeden problem z twoim rozwiązaniem, nie zachowasz przedziału <0,1>, bo dla wartości 0 dodasz 1/n, chyba, że zrobisz na tym wyjątek (no i mały szczegół, że dzielenie trochę kosztuje).
- 0
Wie ktoś jak obliczyć prawdopodobieństwo odgadnięcia 6 krajów pochodzenia kaw z 6 filiżanek, które się ma spróbować?
A więc mamy 6 przygotowanych zaparzonych kaw w filiżankach. Naszym zadaniem jest dopasować nazwy krajów pochodzenia ziaren poszczególnie zaparzonych kaw. Znamy te nazwy, ale trzeba je dopasować do filiżanek.
Jak obliczyć prawdopodobieństwo poprawnego dopasowania tych nazw? Z jakiego wzoru skorzystać?
#matematyka #prawdopodobienstwo #matura
A więc mamy 6 przygotowanych zaparzonych kaw w filiżankach. Naszym zadaniem jest dopasować nazwy krajów pochodzenia ziaren poszczególnie zaparzonych kaw. Znamy te nazwy, ale trzeba je dopasować do filiżanek.
Jak obliczyć prawdopodobieństwo poprawnego dopasowania tych nazw? Z jakiego wzoru skorzystać?
#matematyka #prawdopodobienstwo #matura
- 0
@zexan: Jeżeli masz 6 nazw znanych i wystarczy je dopasować do 6 różnych filiżanek/ziaren to mamy 6! = 720 różnych możliwości przydzielenia nazw tym filiżankom i tylko 1 z tych kombinacji jest poprawna, to będzie to 1/720. Podaj więcej szczegółów odnośnie tej sytuacji jeżeli ta odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje.
- 0
Coś jak arctg, ale tam są nieskończoności.
#matematyka trochę #programowanie
(A-B)/(mx+1) +B