AMA-ROZDAJO: Łukasz Lamża | Kosmos, filozofia, pierwotniaki
Pytajcie, towarzysze! Wśród plusujących wylosuję szczęśliwców, którzy dostaną książkę. Wśród pytających z sensem też wybiorę kogoś, zwłaszcza jak ktoś mnie zastrzeli trudnym pytaniem.
z- 367
- #
- #
- #
- #
- #
- #
ad 1. Jak już gdzieś tu pisałem (poszukaj na stronie hasła "fotel"), nie wierzę w programowe uzdrawianie nauki.
ad 2. Raczej nie będzie - też już pisałem:D - poszukaj na stronie "potrzask".
ad 3. A nie wiem, w moim wieku jest się zwykle w ostatniej grupie na umierającym portalu społecznościowym. ;)
ad 1. Wpłyną mocno, na bardzo wiele sposobów, na wszelkie sfery życia wiążące się z generowaniem treści, a więc wiele zawodów i sfer życia, w tym zwłaszcza sferę rozrywkową, bo w niej jest dużo pieniędzy.
ad 2. Nie wierzę w AGI. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Muaarthinos: Na szybko, po czym ściana tekstu. :D
ad 1. Czytać opublikowane prace naukowe i próbować napisać coś do nich podobnego. Zwróć uwagę na strukturę, pewnie w Twojej dziedzinie są jakieś standardowe części artykułu itd.
ad 2. Nie ma żadnej oficjalnej listy "dobrych czasopism", ale możesz zacząć od polskiej ministerialnej. Wejdź tutaj: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/nowy-rozszerzony-wykaz-czasopism-naukowych-i-recenzowanych-materialow-z-konferencji-miedzynarodowych
Ściągnij listę w formacie XLSX. Znajdź swoją dyscyplinę w długiej liście kolumn po prawej. Posortuj wg tej dyscypliny, a następnie wg kolumny Punkty, od wartości największej.
Ćwierć-życie?
Półtora-życie i super-życie bardzo mnie ekscytują. Zacznij od poziomu kolonii bakterii i zastanów się, co by można jeszcze dodać, poza metabolizmem, organizacją strukturalną
@g4rris: A ja bym obstawiał, że nie. I co z tym zrobimy?
¯\_(ツ)_/¯
ad 1. Nigdy. :D Ale często zdarza mi się zasiać w kimś wątpliwość, w tym jestem dobry. Metoda jest prosta - bardzo dobrze zrozumieć, co tak naprawdę uważa Twój rozmówca (co wymaga spokoju, empatii i pewnej dojrzałości psychicznej, a często też sporej wiedzy), następnie znaleźć w jego przekonaniach jakąś drobną, ale istotną nieprawdę, która brzmi niewinnie i nie grozi jego poczuciu własnej wartości, i chwilę o tej jednej nieprawdzie