Nigdy nie wiedziałem o co chodzi z tą nocna zmiana, bo zwyczajnie w nocy nie mirkowalem. Teraz jestem na wakacjach w innej strefie czasowej to pomyślałem sobie "o dobra okazja spojrzeć na Mirko i zobaczyć co to ta nocna". K---a, co za ściek :D
@JateHews: najważniejszy jest typ urządzenia. Czyli suwnica nabrzeżowa, suwnica placowa, wóz do manipulacji kontenerów itp. do tego jest udźwig, ale to zależy kto wystawia, mi sie udało robic większość bez określonego udźwigu. nasze wystawia TDT. UDT wystawia chyba na ruch uliczny ktory nas nie dotyczy, chyba
@JateHews: twistlocki czyli rygle. Na kazdy róg kontenera przypada jeden czyli 4, zamocowane na chwytni, wszystko mechaniczne sterowane z góry. Na ziemi są osoby które zakładają zabezpieczenia na kontener ktore sie wczepią z innym kontenerem. Na statku jest osoba która mówi czy dobrze wycelowalem, to jednak ponad 40 metrów, a margines błędu jest na centymetry. W sam kontener chwytnią celuje sam na podstawie tego co widzę Oczywiście pełno czujników i
@JateHews: zabezpieczenie ze zdjęcia to twistlock, ciągnąc specjalną rurką za ten sznurek z żółtą końcówką zabezpiecza sie lub odbezpiecza juz gdy kontener stoi na kontenerze. Twistlocki zakłada sie na ziemi i tam tez zdejmuje, najczesciej gdy kontener stoi juz na naczepie ze względów bezpieczeństwa.
Ostatecznie ja decyduje kiedy sie podnosi, chyba ze ktos mi da sygnał przez radio że mam nic nie robic to do czasu wznowienia pracy czekam. Na statku moze decydowac o tym lukowy czyli wlasnie ta osoba ktora jest na statku, zazwyczaj łapiesz i podnosisz bo z zasady wszystko jest odbezpieczone przed rozpoczęciem pracy wiec nie pytasz. Robimy srednio 27 kontenerow na godzinę więc ciężko byłoby pytać za każdym razem
@balbezaur: dlatego najwiekszy terminal na baltyku zdecydowano sie zbudowac w Polsce, a nie Szwecji :) Ponad 1000 osob, + podwykonawcy zamiast w grubych koronach to w słabych złotówkach
@JateHews: tutaj jest wręcz konieczne dla szybkiego ruchu, ładunek jest na 4 linach wiec jak nie wieje to w miare stabinie, oczywiscie wyłapać trzeba, ale to po kilku latach samo wchodzi i sie o tym nie myśli
@JateHews: Tsk wyglada pusta chwytnia złożona na 20 stóp czyli mały kontener. Sa jeszcze 30, 40 i 45 stopowe ktore sa popularne, sa tez inne ale to naprawde rzadkość. Zwykle blaszane, lodówki, beczki i flaty czyli bez ścian
@JateHews: to jest dokładnie to co widze, nie widze drugiej strony kontenera i to co zasłania, nie widze co jest za mną, nawet jak sie odwróce, nie widze co jest pod ładunkiem, a najgorsze ze nie widze czy KTOŚ jest ( ͡°͜ʖ͡°)
Ja to wszystko robie przyciskami w kabinie, cala kontrola suwnicy to moje palce. Zawód na wymarciu przez możliwą automatyzacje, to wszystko moze wykonac maszyna, w najnowoczesniejszych portach operator obsługuje 3 suwnice wykonując tylko końcowy ruch czyli łapie albo odstawia kontener, wszystko na komputerze w biurze na podstawie kamer i czujników. Nie odpisalem na wczesniejsze pytanie. Sa kamery, jest ich dużo włącznie z ta ktora wlasnie na mnie patrzy ( ͡°͜