@marciniaq84: Niemcy przerabiają legalnie samochody na ON/OR i na pompowtryskach spokojnie można jeździć, montuje się drugi bak 5-10l na zwykłą ropę i a do dużego sam OR, po nagrzaniu silnika instalacja przełącza paliwo tak jak przy gazie :)
Znajomy jeździł parę lat na alternatywnych paliwach i drogą eksperymentalną dobrał proporcje bez przerabiania instalacji: OR + 7-8% Pb 95 na cały rok.
Robiliśmy kiedyś eksperyment w zamrażarce -15st. 3 szklaneczki: sam OR, OR + 7% Pb, zwykły ON. Po nocy w
@Scandan: tylko, ze do zadnego nowoczesnego diesla nie mozesz lac takiego oleju, musialbys miec stara bryke ze starym dieslem, a w zadnej porzadnej firmie takiego nie uswiadczysz.
I oni się k#!#a dziwią że ludzie teraz wszystko na lewo robią, ledwo co da się uciągnąć z opłatami za gaz,wodę,prąd trojkę dzieci i jeszcze benzyna i diesel będzie kosztować po 8 zł po nowym roku...
@SPGM1903: Do takiej taniej jazdy wybrałbym coś czego nie trzeba kręcić jak te silniki w hondach, jeśli mowa o taniej jeździe.
A benzyniaka z LPG dlatego, że dzisiejsze instalacje są już mocno dopracowane (w roczniku 92 już bywały auta do których można założyc sekwencję) i raczej ma więcej siły taki silnik niż diesel na roślinnym, przydałyby się tu jakieś testy na hamowni, a nie tylko odczucia z jazdy na olej
kiedyś znałem typa co miał starego merca i podobno jeździł na wszystkim co miało w nazwie olej... mówił że tylko pompę ma zmienioną na jakąś inną, mocniejszą?
niby dawał radę nawet na oleju transformatorowym :| ale mówił że na nim najgorzej a najlepiej na rzepaku 1:1 ON, ile w tym prawdy a ile przechwałek tego nie wiem bo się nie znam :P pozostaje pole do popisu dla wykopowych ekspertów
Komentarze (186)
najlepsze
albo nr artykułu albo zakopujemy jako informacja nieprawdziwa panie rzeczowy dziennikarzu
1. instalacja 1000zł + 300 litrów oleju za 300zł + 500zł jak nie mam warsztatu = mam trzy tankowania do pełna za 1800zł
2. klasyczny ON 300 litrów = ~ 1600zł
1.
Znajomy jeździł parę lat na alternatywnych paliwach i drogą eksperymentalną dobrał proporcje bez przerabiania instalacji: OR + 7-8% Pb 95 na cały rok.
Robiliśmy kiedyś eksperyment w zamrażarce -15st. 3 szklaneczki: sam OR, OR + 7% Pb, zwykły ON. Po nocy w
gdybyś miał do wyboru silnik o podobnych parametrach wytrzymałość/jakość, który z nich byś wybrał:
- benzynowy przerobiony
A benzyniaka z LPG dlatego, że dzisiejsze instalacje są już mocno dopracowane (w roczniku 92 już bywały auta do których można założyc sekwencję) i raczej ma więcej siły taki silnik niż diesel na roślinnym, przydałyby się tu jakieś testy na hamowni, a nie tylko odczucia z jazdy na olej
niby dawał radę nawet na oleju transformatorowym :| ale mówił że na nim najgorzej a najlepiej na rzepaku 1:1 ON, ile w tym prawdy a ile przechwałek tego nie wiem bo się nie znam :P pozostaje pole do popisu dla wykopowych ekspertów
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.samar.pl/__/3/3.a/65826/Od-stycznia-diesel-na-stacjach-b%C4%99dzie-jeszcze-dro%C5%BCszy.html
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/_wiadomosci/27625/oplata_paliwowa_o_42_proc_w_gore.html
Poplakalam sie ze smiechu :D