@dajerade: niby żart a dużo w tym prawdy - tzn. ja mam takie spostrzeżenia, że wynik badania na wirtualnemedia.pl mnie nie dziwi, bo generalnie uważam, że w połowie jesteśmy społeczeństwem ainformacyjnym - nie umiemy korzystać ze znaków, nie rozumiemy piktogramów, nie zauważamy najprostszych komunikatów wyrażonych graficznie - najbardziej wyrazistym tego przykładem niech będą zwykłe drzwi, na których jest powieszona zwykła biała kartka A4 z napisem "proszę nie wchodzić" - połowa wlezie!
uważam, że w połowie jesteśmy społeczeństwem ainformacyjnym - nie umiemy korzystać ze znaków, nie rozumiemy piktogramów, nie zauważamy najprostszych komunikatów wyrażonych graficznie
@kubapoz: Zacznij od siebie i rozwiń umiejętność stawiania kropek i enterów
@LEM_: głupio nie wiedzieć, więc odpowiadając z ankiecie, że wiedzą co to oznacza musieli wymyślić jakąś odpowiedź na pytanie na poczekaniu, żeby nie wyjść na idiotę. Tak to już jest z badaniami konsumentów ;)
Polaków jest ~38 mln. (Polska) plus 21 mln poza terytorium Polski. 1% to 590k
Jeżeli 5 miesięcy temu temu tv oglądało 99,3% - ten sam portal, a dziś ogląda 97%, to w ciągu 5 miesięcy przestało oglądać telewizję 2,3% Polaków, czyli 1 357 000 osób. Czyli ponad 9 tysięcy Polaków dziennie, zakładając że 5 miesięcy to 150 dni, przestaje oglądać telewizję.
I tyle właśnie warte są cyferki podawane w Internecie,
@Bardias-Kukurydziak: Przecież to dużo nie jest, jeden film w telewizji lub Fakty + Wiadomości. Starsze pokolenie nie jest uzależnione od komputera więc jest uzależnione od telewizji.
Na szczęście wykopowicze nie mają zbytniego problemu z zauważeniem wykopów polecanych, które w porównaniu do ramki o lokowaniu produktów jest bardziej niewidoczna.
Tak. Gdy po niedzielnym obiedzie oglądam z rodzinką "Rodzinkę.pl" i widzę, ze używają nutelli, to aż same mnie nogi niosą do sklepu po nutellę. Cały ten pomysł jest posrany, a ostrzeganie przed tym, sprawia, że czuję się jak średnio inteligentna wiewiórka, która nie wie, że pokazanie jakiegoś szitu w filmie, to zwykła durna reklama.
@Precypitat: Wszyscy twierdzą że na nich reklama nie działają ale jednak na kogoś działać muszą. Reklamy pieluch też pewnie na ciebie nie działają ale jednak umiesz wymienić kilka popularnych marek i jak ci przyjdzie kiedyś kupować to będą się one kojarzyły lepiej od tych których nie znasz.
@Precypitat: Matka ogląda seriale i zawsze wyśmiewa jakieś nachalne "lokowanie produktu" i jak jestem w zasięgu to woła mnie, żeby też się pośmiał oglądała takie seriale jak "Pierwsza miłość" i "Coś tam nad rozlewiskiem" - w obu przypadkach była nachalna reklama Nutelli właśnie. Rodzinki z uśmiechami od ucha do ucha robią sobie śniadanie i mamy zbliżenie na słoik Nutelli. Żenada.
Mnie tam wkurza jak moja mama (no bo ja to absolutne nie) ogląda "M jak Miłość" a tam samochody z zaklejonymi znaczkami. Serio? Przecież to tak biednie wygląda jak nie wiem.
Komentarze (104)
najlepsze
Pomijając temat tego wykopu to ostatnio zacząłem używać przypraw marki Prymat i moje potrawy stały się lepsze. Polecam tylko Prymat.
[Komentarz zawierał lokowanie produktu]
@kubapoz: Zacznij od siebie i rozwiń umiejętność stawiania kropek i enterów
No nie, z kim ja współdzielę ten kraj...
Polaków jest ~38 mln. (Polska) plus 21 mln poza terytorium Polski. 1% to 590k
Jeżeli 5 miesięcy temu temu tv oglądało 99,3% - ten sam portal, a dziś ogląda 97%, to w ciągu 5 miesięcy przestało oglądać telewizję 2,3% Polaków, czyli 1 357 000 osób. Czyli ponad 9 tysięcy Polaków dziennie, zakładając że 5 miesięcy to 150 dni, przestaje oglądać telewizję.
I tyle właśnie warte są cyferki podawane w Internecie,
Oglądasz sobie serial, i nagle kamera chamsko robi zbliżenie na "Kucharka" albo "Nutellę" . ;)
- po pierwsze WTF (czyli o co chodzi z tym lokowaniem produktu)
- po drugie, czy to po Polsku (bo brzmi tragicznie)
- po trzecie dlaczego nie widzialem tego w programie tego samego typu tylko angielskiego.
A co powiesz na "lokowanie kapitału"? Sformułowanie dużo starsze i dosyć dobrze zadomowione w języku polskim.