Mam 9 samochodów na żółtych tablicach i doskonale znam procedurę. Ten tekst jest mało fachowy. W zasadzie nie wiem do kogo jest skierowany ale nie ważne. Ostatnio rejestrowałem Jaga na żółte i miałem pewne problemy (nie wiedzieć dlaczego)
Bardzo pomógł mi ten poradnik - polecam 3 części ale 3 jest naważniejsza:
Rejestracja pojazdu zabytkowego część 1 – kryteria jakie musi spełniać pojazd
1.Posiadanie takich tablic niesie za sobą również kilka wad. Po pierwsze, problemy z wyjazdem za granice kraju, na co musimy uzyskać specjalną zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków. Po trzecie, auta zabytkowego nie można modyfikować w żaden sposób, wszelki tuning i wymiana silnika odpadają. Ponadto osoba posiadająca taki pojazd jest zobowiązana pod rygorem grzywny, a nawet pozbawienia wolności o niego dbać.
@bakafaka: Musi być w stanie wybitnym, żeby na zabytek zarejestrowali MZ.
Podobnie z mercami W123 (beczkami) - coupe w stanie bdb bez problemu, ale sedana... wątpię. Chociaż raz widziałem, ale w stanie fabrycznym. To jest właśnie ta interpretacja prawa. Nie zarejestrująjako zabytek każdego kredensu, malucha, czy MZ. To są auta powszechnie znane i jeżeli nie są idealne - możesz pomarzyć.
@ludzik: bZDURA. Ten artykuł wprowadza ludzi w bład. Nie ma ochrony prawnej pojazdów zabytkowych dopóki nie trafią do "rejestru" w którym jest teraz ok 150 samochodów
Posiadam Audi 100 C3 1985r. w rodzinie od nowości kupiony w salonie w Niemczech, 160 tys przebiegu nigdy nie jeżdżony w zimę, większość(90%?) części oryginalnych, jedynym mankamentem jest odprysk lakieru na dachu widoczny na zdjęciu, jak myślicie czy jest szansa zarejestrować go na żółte blachy?
@plushy: Jest tak jak napisałem wyżej. Nie wystarczy, żeby to nie był szrot. Musi coś sobą reprezentować. Chyba, że to unikat - np dudek, albo wersja sport - a i tak najlepiej, żeby były w co najmniej bdb stanie. Sam mam WSK M06-64 z '66r (model niezbyt popularny, ale nie unikatowy) - i j/w - nie podchodzę, dopóki nie będzie wyglądać jak ludzie.
Komentarze (59)
najlepsze
Edit:
No i nie ma „super-galerii”
Mam 9 samochodów na żółtych tablicach i doskonale znam procedurę. Ten tekst jest mało fachowy. W zasadzie nie wiem do kogo jest skierowany ale nie ważne. Ostatnio rejestrowałem Jaga na żółte i miałem pewne problemy (nie wiedzieć dlaczego)
Bardzo pomógł mi ten poradnik - polecam 3 części ale 3 jest naważniejsza:
Rejestracja pojazdu zabytkowego część 1 – kryteria jakie musi spełniać pojazd
Rejestracja pojazdu
1.Posiadanie takich tablic niesie za sobą również kilka wad. Po pierwsze, problemy z wyjazdem za granice kraju, na co musimy uzyskać specjalną zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków. Po trzecie, auta zabytkowego nie można modyfikować w żaden sposób, wszelki tuning i wymiana silnika odpadają. Ponadto osoba posiadająca taki pojazd jest zobowiązana pod rygorem grzywny, a nawet pozbawienia wolności o niego dbać.
2. BZDURA: kolejna bzdura: ochronę auta
Podobnie z mercami W123 (beczkami) - coupe w stanie bdb bez problemu, ale sedana... wątpię. Chociaż raz widziałem, ale w stanie fabrycznym. To jest właśnie ta interpretacja prawa. Nie zarejestrująjako zabytek każdego kredensu, malucha, czy MZ. To są auta powszechnie znane i jeżeli nie są idealne - możesz pomarzyć.
Sam mam Celike z 1980 - nieprodukowana 30 lat i
http://moto.allegro.pl/sprzedam-vw-t2-i1948272772.html (to akurat złom),
lub http://otomoto.pl/volkswagen-t-2-transporter-okazja-T2727630.html
Czy byłyby z tym kłopoty, bo zbyt zniszczone, czy zarejestrowaliby bez problemu (mają po 25 lat)?
I czy możnaby przerobić je na przykład na scooby-vana? :)
A jak wygląda sprawa wstawienia instalacji LPG do takiego zabytku, wolno?
Posiadam Audi 100 C3 1985r. w rodzinie od nowości kupiony w salonie w Niemczech, 160 tys przebiegu nigdy nie jeżdżony w zimę, większość(90%?) części oryginalnych, jedynym mankamentem jest odprysk lakieru na dachu widoczny na zdjęciu, jak myślicie czy jest szansa zarejestrować go na żółte blachy?
http://i.imgur.com/BvV0V.jpg
Komentarz usunięty przez moderatora