@akwes: skoro tak lubisz liczyć, to podam dane: prędkość początkowa: kilkaset km/h (pewnie około 300), do "prawie zera"?? co ty wypisujesz?? Kobra to figura, gdzie lecisz na dużym koncie natarcia, ale nadal lecisz nie schodząc poniżej prędkości minimalnej (która wynosi nieco ponad 200 km/h). Samolot cały czas porusza się "do przodu" i zwrot wektora jest taki sam jak przed manewrem (tylko kabina unosi się nieco ponad pierwotną linię.
@akwes: nadal nie wskazałeś w którym miejscu napisałem, że nie ma przeciążeń przy kobrze ;p
co do utraty przytomności i tym podobnych: przeciążenie niewielkie nie zabija, zabija długość trwania przeciążenia (dlatego kolejki górskie przekraczają 6G dodatnie na ułamek sekundy, by wyrównać wszystko delikatnym ujemnym). Zdaje się, że kobra z filmiku trwa o co najmniej połowę krócej niż pętla na Zlinie.
@bio: Pod jakim względem Su-27 był lepszy od maszyn zachodnich? Jedyną jego przewagą była manewrowość, ale czasy walki powietrznej w tradycyjnym znaczeniu mamy już dawno za sobą. Od kilkudziesięciu lat liczy się awionika, a pod tym względem Suka wypada słabo. Choćby radar, zdolny do wykrycia 10 celów, przy naprowadzaniu rakiet na zaledwie jeden. Dla porównania, wprowadzony do służby 7 lat wcześniej F-14 mógł wykryć 24 cele i atakować 6 z
Komentarze (22)
najlepsze
co do utraty przytomności i tym podobnych: przeciążenie niewielkie nie zabija, zabija długość trwania przeciążenia (dlatego kolejki górskie przekraczają 6G dodatnie na ułamek sekundy, by wyrównać wszystko delikatnym ujemnym). Zdaje się, że kobra z filmiku trwa o co najmniej połowę krócej niż pętla na Zlinie.
http://www.eurosport.pl/formula-1/grand-prix-chin/2011/pietrow-30-g_sto2750008/story.shtml
pamiętaj: ważny jest czas... bo z przeciążeniem jest jak
http://www.wykop.pl/link/230147/su-27-wykonuje-manewr-kobry/
EDIT: Widzę, że wykop ma problemy z linkami.
Komentarz usunięty przez moderatora