AMA. Sygnalizacje świetlne
Jestem osobą która utrzymuję sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach dużych miast oraz znaki migające- tak zwane D6. Zapraszam do zadawania pytań.
- #
- #
- #
- 403
Jestem osobą która utrzymuję sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach dużych miast oraz znaki migające- tak zwane D6. Zapraszam do zadawania pytań.
Komentarze (381)
najlepsze
To zależy od programu wgranego. Raczej się robi tak żeby od razu dało zielone... no chyba że ten czas się już kończy to już nie ma sensu dawania zielonego.
Czujniki dotykowe działają na zasadzie różnicy napięć w klapce. Jak dotkniesz w jednym miejscu to tam się zmienia napięcie. Jeżeli będziesz trzymać rękę czy jeżeli nakleisz naklejkę to po pewnym czasie przycisk się do tego dostroi i będzie wszystko ok
sa takie swiatla ktore maja petle duuuzo wczesniej i specjalnie wlaczaja na chwile czerwone swiatlo jesli auta jada za szybko czy mialem wyjatkowo dziwny zbieg okolicznosi pare razy? :)
Czerwone fale, k@!#a.
1. Co powiesz o światłach w Łapczycy koło Krakowa? I nie mów, że nie wiesz gdzie to jest bo Ci nie uwierzę :)
2. Jak to jest, że zdarzają się skrzyżowania gdzie światła zmieniają się tylko na samochody, a o 3 nad ranem pieszy niema szans zmienić światła.
3. Wiesz coś o systemie świateł w Krakowie wprowadzany przez Simensa? Może jakieś informacje itp. albo gdzie szukać info?
4. Jak wygląda
2).Nie rozumiem pytania.
3).Siemens .................................................................................................................................................................................................................................................... <- tutaj był tekst którego wykasowałem bo lepiej było nie pisać o tym
4). Podgląd z kamer dla pracowników jest na żywo jeżeli jesteś na skrzyżowaniu. Jeżeli w domu czy biurze to zależy jakie łącze w
niektore swiatla w nocy sa na stale przelaczane na czerwone i tylko petla moze zalaczyc zielone tyle ze niektore nie reaguja na motocykle
czy to jest wina sprzetu czy kalibracji? da sie z tym cos zrobic bez prucia asfaltu?
Jeżeli jest pętla zepsuta to niestety trzeba wymienić kabel a to się wiąże z wycinaniem rowu w asfalcie i potem zalewanie masą bitumiczną
2) stosuje sie jeszcze petle indykcyjne pod asfaltem do wykrywania jadacych pojazdow?
3) czy kazde skrzyzowanie to osobny system czy sa gdzies polaczone w centralnym miejscu które zarzadza np tzw "zielona fala" ?
2).tak, to jest najlepsza metoda do wykrywania samochodów.. lepsza i pewniejsza niż kamery
3). Każde skrzyżowanie to osobny sterownik. Do zielonej fali wszystkie sterowniki muszą być ze sobą połączone... no i oczywiście wtedy musi być ten główny sterownik.
Jesli tak: dlaczego do cholery te swiatla sa tak marnie zorganizowane/zgrane?
Czemu na bardzo wielu skrzyżowaniach światła są zaprogramowane w sposób niemalże idiotyczny? Kto za to odpowiada? Oto kilka przykładów:
Warszawa ul. Puławska (dość ruchliwa i szybka droga 3 pasy w każdą stronę), prawie każdy jedzie tam nie mniej jak 80 km/h, zaś na niektórych przejściach dla pieszych dokładnie w momencie zapalenia się czerwonego dla samochodów, zapala się zielone dla pieszych. Wiadomo jak często zdarza się przejeżdżanie na "późnym
1).Jeżeli chodzi o puławską to te światła się zapalają odrazu żeby zaoszczędzić czas i żeby kierowcy nie musieli za dlugo czekać na czerwonym po to żeby się nie korkowało.
2).Chodzi o czas... pieszy miałby go za mało żeby zdążyć przejść. Sygnalizacja dla pieszego zmieniła by się na czerwone bardzo szybko
3). Ze względów bezpieczeństwa dla pieszego
4).Tak się robi. To co ty opisałeś
czy jak sie taka przepali wyskakuje to gdzies w systemie czy nie ma zadnego powiadamiania?
2. Jaki jest algorytm wykrywania samochodu w światłach z kamerami? Sprawdzane jest czy pojawi się coś wielkiego w obrazie (rozmiaru samochodu/motoru) czy coś bardziej skomplikowanego?
1).Nie.. już drabinek się nie stosuję
2).Dokładnie tak jak piszesz. Ustala się jakiś obszar... najczęściej rysuję się prostokąt na ulicy i jeżeli coś pojawi się w tym prostokącie to sterownikowi zgłaszana jest zajętość.
Czy naciśniecie raz i 20 razy coś zmienia?
edit/ coś= szybkości zmiany z czerwonego na zielone :)
Nie ma sensu, raz naciśniesz i sterownik otrzymuje zgłoszenie. Sterownik nie liczy ilości zgłoszeń. Nie da nic nawet jak nacisniesz 100 x
W ostrym sloncu trudno odroznic czy jest zielony czy czerwony, a taki tani gadzet na pewno by pomogl. Widzialem cos takiego w Bostonie, doskonale sie sprawdza.
Komentarz usunięty przez moderatora
1). Do zarządcy drogi
2). Jest to czas w którym sterownik się resetuję, bądź też np został wgrany zdalnie nowy program
3). Pisałem o pętlach wyżej
Komentarz usunięty przez moderatora
1). około 3000 zł ale to z nadgodzinami
2).praca od 8 do 16 plus co któryś tam dzień dyżury nocne czyli od 16 - 8 rano. Trzeba w tedy być cały cza s pod telefonem.
Inne firmy np nie stosują takiego trybu pracy jaki ja mam tylko po prostu mają 3 zmiany
np na skrzyzowaniu X od 8-11 jest wiekszy ruch w ulice A a po poludniu w ulice B wiec dopasowuje sie czas trwania zielonych swiatel odpowiednio by uplynnic ruch