AMA. Sygnalizacje świetlne
Jestem osobą która utrzymuję sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach dużych miast oraz znaki migające- tak zwane D6. Zapraszam do zadawania pytań.
gsmphone z- #
- #
- #
- 403
Jestem osobą która utrzymuję sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach dużych miast oraz znaki migające- tak zwane D6. Zapraszam do zadawania pytań.
gsmphone z
Komentarze (381)
najlepsze
1) Jakie są rodzaje sygnalizacji? mam tu na myśli np: - czas sztywno ustawiony, - kamera, - pętla indukcyjna, Coś jeszcze?
2) Ostatnie na skrzyżowaniu Armii Krajowej, Nawojki, Piastowskiej w Krakowie zobaczyłem pierwszy timer w Krakowie. Czy brałeś w tym udział oraz czy gdzieś jeszcze w Krakowie są timery?
3) W Krakowie przy Rondzie Polsadu na Lublańskiej (od strony Ronda Barei) zauważyłem że czerwone światło tuż przed zmianą lekko pulsuje. Czy
1). Są różne. Tzn różne tryby pracy sterownika np stałoczasowy, akomodacyjny, koordynowany, żółty migowy, czerwony, no i dark
2). Nie, tam to obsługuje zzrd. Kiedyś jeszcze był na rondzie kraka, no i na alejach.
3). Nie, tam pamiętam że były problemy i trzeba było dodatkowy transformator założyć. Widocznie się coś z nim popsuło i daje zakłócenia i stąd to lekkie miganie.
4). Jest takie rozwiązanie do spowalniania samochodów ale z
Jakie wtedy sa konsekwencje dla firmy zajmujacej sie owa sygnalizacja?
Nie raz miałem takie przypadki... wtedy dajemy policji LOGi ze sterownika i wszystko wiadomo co jak było a temu gościowi co ściemniał jest głupio.
Jakie obecnie znasz najbardziej zaawansowane sygnalizacje? Czy są takie które się uczą rozkładu natężenia ruchu poprzez sieć neuronową albo jakąś statystykę i dostosowują czasy świateł do tego?
2. W jakim języku pisze się na nie programy? Ladder logic?
3. Jakich programów używa się do tworzenia i wgrywania programu? RSLogix?
4. Ile linijek mają takie programy?
5. Ile zarabiasz?
Rok temu zrobiłem program sygnalizacji świetlnej pomiędzy dwoma magazynami w pewnej firmie. Dwa łączniki; ruch wahadłowy w sytuacji gdy jeden z nich jest zamknięty; pętle indukcyjne; sterowanie z panelview;
1). Sterowniki są na mikrokontrolerach.
2). C
3). Każdy sterownik ma własny program zrobiony przez producenta.
4). W zależności od typu skrzyżowania. Nie jest to tak że wszystko jest w jednym pliku. Trzeba zrobić odpowiedni program dla proc wykonującego oraz osobny do nadzorującego.
Nie mogę więcej wyjawnić... polityka firmy
2.wszystkie swiatla sa podlaczone go jednej centrali czy moze maja w sobie gdzies tam wbudowane jakies mikrokontrolery i tylko trzeba podac odpowiednie parametry zasilające?
3.J.ak dziala takie cos ze podchodze do przycisku na pasach i wciskam? czy jesli na jednych swiatlach niema pieszych a na drugich sa to nie zaburza calego harmonogramu (jedziesz 40/50km/h=zielona fala?)
4.jak zaczela sie twoja przygoda w
1). Nie ma czegoś takiego jak centrala.. jak już coś to po prostu można zobaczyć podgląd przez neta łącząc się z sterownikiem np z domu.
2).Na każdym skrzyżowaniu jest osobny sterownik, każde osobno działa.
3). Nie zaburza tego... po prostu musisz odczekać swoje aż fala minie.
4). Rozmowa kwalifikacyjna
5). W zasadzie to na wszystkie twoje pytania już wcześniej odpowiadałem... poszukaj trochę wyżej
2. Dlaczego zielone światła gasną wcześniej od tych dla pojazdów?
1). To zależy od zachcianek dyrekcji dróg. Moja firma również produkuje sterowniki wiec spotkałem się że i automatycznie się włączają się zielone na przejściu.
2). Zielone na przejściu gasną wcześniej żeby już ludzie nie wchodzili. Gdyby gasły w tym samym czasie ludzie by jeszcze byli na przejściu kiedy auta z innego kierunku by nadjeżdżały.