AMA. Sygnalizacje świetlne
Jestem osobą która utrzymuję sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach dużych miast oraz znaki migające- tak zwane D6. Zapraszam do zadawania pytań.
- #
- #
- #
- 403
Jestem osobą która utrzymuję sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach dużych miast oraz znaki migające- tak zwane D6. Zapraszam do zadawania pytań.
Komentarze (381)
najlepsze
1. Co powiesz o światłach w Łapczycy koło Krakowa? I nie mów, że nie wiesz gdzie to jest bo Ci nie uwierzę :)
2. Jak to jest, że zdarzają się skrzyżowania gdzie światła zmieniają się tylko na samochody, a o 3 nad ranem pieszy niema szans zmienić
2).Nie rozumiem pytania.
3).Siemens .................................................................................................................................................................................................................................................... <- tutaj był tekst którego wykasowałem bo lepiej było nie pisać o
niektore swiatla w nocy sa na stale przelaczane na czerwone i tylko petla moze zalaczyc zielone tyle ze niektore nie reaguja na motocykle
czy to jest wina sprzetu czy kalibracji? da sie z tym cos zrobic bez prucia asfaltu?
Jeżeli jest pętla zepsuta to niestety trzeba wymienić kabel a to się wiąże z wycinaniem rowu w asfalcie i potem zalewanie masą bitumiczną
2) stosuje sie jeszcze petle indykcyjne pod asfaltem do wykrywania jadacych pojazdow?
3) czy kazde skrzyzowanie to osobny system czy sa gdzies polaczone w centralnym miejscu które zarzadza np tzw "zielona fala" ?
2).tak, to jest najlepsza metoda do wykrywania samochodów.. lepsza i pewniejsza niż kamery
3). Każde skrzyżowanie to osobny sterownik. Do zielonej fali wszystkie sterowniki muszą być ze sobą połączone... no i oczywiście wtedy musi być ten główny sterownik.
Jesli tak: dlaczego do cholery te swiatla sa tak marnie zorganizowane/zgrane?
Czemu na bardzo wielu skrzyżowaniach światła są zaprogramowane w sposób niemalże idiotyczny? Kto za to odpowiada? Oto kilka przykładów:
Warszawa ul. Puławska (dość ruchliwa i szybka droga 3 pasy w każdą stronę), prawie każdy jedzie tam nie mniej jak 80 km/h, zaś na niektórych przejściach dla pieszych dokładnie w momencie zapalenia się czerwonego dla samochodów, zapala się zielone dla pieszych. Wiadomo jak często zdarza się przejeżdżanie na "późnym żółtym"
Dlaczego
1).Jeżeli chodzi o puławską to te światła się zapalają odrazu żeby zaoszczędzić czas i żeby kierowcy nie musieli za dlugo czekać na czerwonym po to żeby się nie korkowało.
2).Chodzi o czas... pieszy miałby go za mało żeby zdążyć przejść. Sygnalizacja dla pieszego zmieniła by się na czerwone bardzo
czy jak sie taka przepali wyskakuje to gdzies w systemie czy nie ma zadnego powiadamiania?
2. Jaki jest algorytm wykrywania samochodu w światłach z kamerami? Sprawdzane jest czy pojawi się coś wielkiego w obrazie (rozmiaru samochodu/motoru) czy coś bardziej skomplikowanego?
1).Nie.. już drabinek się nie stosuję
2).Dokładnie tak jak piszesz. Ustala się jakiś obszar... najczęściej rysuję się prostokąt na ulicy i jeżeli coś pojawi się w tym prostokącie to sterownikowi zgłaszana jest zajętość.
Czy naciśniecie raz i 20 razy coś zmienia?
edit/ coś= szybkości zmiany z czerwonego na zielone :)
Nie ma sensu, raz naciśniesz i sterownik otrzymuje zgłoszenie. Sterownik nie liczy ilości zgłoszeń. Nie da nic nawet jak nacisniesz 100 x