DirectX 10 kontra OpenGL 2.1 [PIC]
![DirectX 10 kontra OpenGL 2.1 [PIC]](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_77164,w300h194.jpg)
Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że istnieje coś takiego jak OpenGL. A ci co o nim słyszeli zazwyczaj uważają, że nie dorównuje DirectX. Oto kilka przykładów pokazujących, że OpenGL posiada olbrzymie możliwości.
![edi_smooth](https://wykop.pl/cdn/c3397992/edi_smooth_52fca66e78,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 59
Komentarze (59)
najlepsze
To chyba normalne, że biblioteka graficzna ma literkę
G jak grafika (graphic) a biblioteka od dźwięku ma literkę A jak audio.
Gotowców o których piszesz jest do wyboru kilka zestawów jak chociażby SDL
Jeśli pierwszy raz widzisz te nazwy to radzę się nieco dokształcić zanim znowu palniesz taką głupotę.
ID Software od dawna pozbyło się tego świństwa jakim jest directx, piszą gry pod ogl i przez to wszystko co wydadzą jest multiplatformowe.
Test z wykopu nie jest dla mnie miarodajny, powinny być do ściągnięcia sample, które są poddawane renderowi przez oba środowiska i tyle.
Co do tagów to jakieś to takie dziwne z tym linuxem, ogl to nie tylko linux
DirectX:
+ Visual Studio
+ Dobrze wspierany przez Microsoft
+ Dobra dokumentacja
+ Jednolitość API (każda funkcja działa na każdej karcie)
+ DirectInput, DirectSound
+/- - Programowanie bardziej niskopoziomowe (program sam musi zadbać do końca o komunikację ze sprzętem)
- Tragedia, jeśli chodzi o programowanie, zagmatwany kod
- Praktycznie brak przenośności (prócz XboX 360)
- To nie jest otwarty standard (więc jeśli M$ coś spartoli, trzeba
Wszystko zależy od programistów któzy korzystają z wybranego środowiska. Wystarczy zerknac na dx9.0 który to jest stary a jak widać programiści potrafią z niego wyciągnać wiele.
DX10 jest jeszcze "nieopanowane", a i tak był tylko przejścióką (jak vista), która jest pomostem miedzy nowym sposobem wykorzystania sprzętu i to tak naprawde krokiem do przodu.
Co do OpenGL 2.1 trzeba zauważyć zę tak naprawde to jedno studio ID Soft