Blisko 80 proc. kierowców zawodowych myśli o zmianie pracy
Z raportu Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) wynika, że w 2024 roku może dojść do sytuacji, w której 11% stanowisk dla kierowców zawodowych pozostanie niezajętych, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu do bieżącego roku. Przyczyną jest oczekiwany wzrost zapotrzebowania na usługi...
truckeronroad_com z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 6
- Odpowiedz
Komentarze (6)
najlepsze
Ja widzę to tak:
1. Kiepskie zarobki nie wynagradzające chociażby częstej i regularnej rozłąki od rodziny czy nocowania poza domem.
2. Toksyczne warunki pracy przez naciski ze strony szefostwa na łamanie prawa - oszukiwanie tacho czy wożenie ładunku ponad DMC zestawu za które finansowo odpowiada kierowca a nie szef, który mu tak nakazał (a dla tych, co się stawiają to tam są drzwi).
3. Nierzadko kiepski stan techniczny maszyn, za który również kierowca jest odpowiedzialny finansowo w razie kontroli.
@CyberMonoPlexer:
To tak jakby postulować aby nie było złodziei co by nie trzeba było przypinać roweru czy zamykać domu na klucz. Zawsze się tacy znajdą z uwagi na to, że pracodawca negocjuje z "silniejszej" pozycji - dla niego zmiana pracownika to drobna uciążliwość, dla pracownika utrata pracy (i w prezencie wilczy bilet
@smk666: To jest normalny rynek. Pracodawca musi mieć pracownika bo (jeszcze) tir sam nie pojedzie. Jeżeli popyt przekroczy podaż to musi nastąpić zmiana warunków albo poprawa płac albo zmiana warunków na bardziej korzystne.
Ludzi z uprawnieniami jest skończona ilość.