Kolejny clickbait jako to Tesla zła. Jeżeli zdjęcie jest z miejsca opisywanej inwestycji, a zakładam, że jest, to stoją tam 3 Megapacki. Czyli sumaryczny magazyn na niemal 12 MWh energii i mocy niemal 6 MW. Nie dość że pomoże zmagazynować energię do ładowania samochodów na cały dzień podczas picku słonecznego, to jeszcze ustabilizuje lokalną sieć energetyczną. A jak zabraknie, to dostawią jeszcze jeden, a jak trzeba będzie to drugi. Na pewno nie
Ostatnio w Norwegii policzyli, że elektryki mają wyższy ślad węglowy niż chyba diesle.
Daj linka. Mi wychodzi że auto spalinowe wyprodukowane w Polsce ma wyższy ślad niż EV zrobione np we Francji. A cała Norwegia ma prąd z hydro, więc to mało prawdopodobne
Nie wiem, być może pracujący stabilnie na idealnych obrotach generator, z baterią akumulatorów, gdzieś poza miastem jest efektywniejszy i mniej szkodliwy niż 100 samochodów stojących w korku w centrum, ruszających na światłach, rozpędzających się i hamujących...?
@Ventod: oczywiście, większość sprzedawanych, w dodatku jest to dużo prostsze bo generatory są stworzone tak, aby zawsze pracowały w optymalnym przedziale, a chodzi tu nie tylko o obroty ale również moment obrotowy. Auta najmniej palą gdy jadą wolno z górki, za to silniki są najbardziej EFEKTYWNE gdy wykonują dużo pracy na małych obrotach. Prawie zawsze wydajność silnika jest najwyższa przy jeździe pod górkę. W generatorze można takie warunki utrzymać dzięki
Z artykułu bezpośrednio to nie wynika ale można śmiało przyjąć, że to rozwiązanie tymczasowe / awaryjne. Energia ze słońca czy wiatru jest tańsza od tej z diesla więc takie rozwiązanie na stałe nie ma ekonomicznego sensu. BTW, silnik w generatorze chodzi w optymalnym zakresie obrotów i obciążenia, jest więc bardziej wydajny i czystszy niż tedeik w passerati.
Ktoś gdzieś kiedyś nagrał małą stację napędzaną generatorem, ktoś gdzieś widział generator przy dużej stacji = tesla ładuje auta dieslem. 1. Chcąc mieć 300 czystych diesli musisz oczyszczać wydech z diesla 300 razy, gdzie silnik nie pracuje optymalnie przez dużą część czasu. 2 chcąc mieć 300 elektryków napędzanych prądem z diesla musisz oczyszczać dobrze powietrze z 1 generatora pracującego optymalnie cały czas. 3. Nie wiadomo czy ten generator jest w ogóle używany
@who_he_is chyba gdzieś było, że te generatory pracują tylko w przypadku gdy jest problem z obciążeniem sieci, czyli zapasowy. Tak czy inaczej, 100% racji, jeden taki silnik pracujący w optymalnych warunkach będzie czystszy niż diesle w ruchu
Amerykanów i Chińczyków nikt nie zmusza do elektryków a i tak wiedzą w którą stronę iść. Za jakiś czas rozbudują infrastrukturę, rozwiną technologię i będą się z nas śmiali jak kupujemy saudyjską czy rosyjską ropę za ceny dyktowane przez ten ich kartel OPEC.
@fashq: e tam wykop wie lepiej, i jak obajtek mowill hehe teraz mamy pewnych kontrahentów z arabi czy kataru hehe także jestesmy bezpieczni i logiczne jest ze polska walczy z oze i elektrykami
Energia elektryczna w ładowarkach Tesli jest tańsza niż energia z diesla. Kto płaci za różnicę? Zobaczcie hejterzy elektryków jakimi jesteście ciulami i pelikanami. Czas się zastanowić w czyim interesie nieświadomie działacie.
@duty87: przypomniałeś mi coś. Kiedyś było jakieś durne znalezisko anty EV. Ale tak totalnie głupie, i stwierdziłem że tylko skończony idiota to wykopie. Wpadłem na pomysł, żeby każdego kto wykopie dodać na czarną (żeby nie tracić czasu na dyskusje w przyszłości). Mrugnalem okiem i było 600 czy 800 wykopów. Ręce mi opadły
Ja na tym zdjęciu widzę linię energetyczną w tle, jakiś transformator i pewnie baterie do magazynowania taniej energii. Ale może jestem ślepy i to wszystko spisek ekologów.
Komentarze (115)
najlepsze
Taki generator ~20 MW można przecież łatwo schować, jak agregat z Lidla
( ͡° ͜ʖ ͡°)
A jakie masz samochody w ogóle w tych
Daj linka. Mi wychodzi że auto spalinowe wyprodukowane w Polsce ma wyższy ślad niż EV zrobione np we Francji.
A cała Norwegia ma prąd z hydro, więc to mało prawdopodobne
@Ventod: Widziałem. Nawet takie z adblue, jak w ciężarówkach. Cieszę się, że mogłem pomóc.
Auta najmniej palą gdy jadą wolno z górki, za to silniki są najbardziej EFEKTYWNE gdy wykonują dużo pracy na małych obrotach. Prawie zawsze wydajność silnika jest najwyższa przy jeździe pod górkę.
W generatorze można takie warunki utrzymać dzięki
Autentycznie chciałbym zobaczyć jak sobie na środku pustyni postawili elektrownie co naprodukuje 30MW energii (bo tyle uciągnie 100 superchargerów).
Bo pewnie nie wrzuciłeś klikbajtowych bzdur bez żadnej weryfikacji nie?
Dziennikarz który prowadził śledztwo i dokonał tego szokującego odkrycia zapomniał aparatu wziąć ze sobą ¯\(ツ)/¯
Chyba śnisz
BTW, silnik w generatorze chodzi w optymalnym zakresie obrotów i obciążenia, jest więc bardziej wydajny i czystszy niż tedeik w passerati.
@dodd: No szczególnie w Kalifornii o której jest ten artykuł.
1. Chcąc mieć 300 czystych diesli musisz oczyszczać wydech z diesla 300 razy, gdzie silnik nie pracuje optymalnie przez dużą część czasu.
2 chcąc mieć 300 elektryków napędzanych prądem z diesla musisz oczyszczać dobrze powietrze z 1 generatora pracującego optymalnie cały czas.
3. Nie wiadomo czy ten generator jest w ogóle używany