Niesamowita technologia myśliwca Spitfire
Real Engineering opowiada jak wspaniałym na swoje czasy był brytyjski myśliwiec Spitfire
mmichalus z- #
- #
- #
- #
- 17
- Odpowiedz
Real Engineering opowiada jak wspaniałym na swoje czasy był brytyjski myśliwiec Spitfire
mmichalus z
Komentarze (17)
najlepsze
Torpedy były w większości niekierowane - ustawiało się kurs i głębokość, jaki miała przyjąć po odpaleniu i tyle. Kluczem było wyliczenie odległości, kursu i prędkości statku/okrętu do którego celowałeś. Bardziej zaawansowane wersje miały programatory kursowe, tj. w zadanym czasie ustawiały nowy kurs - pozwalało to torpedzie zygzakować i wielokrotnie przecinać przewidywany tor konwoju.
Co nie zmienia faktu, że były to jak na tamte czasy skomplikowane, ale świetne przemyślane mechanizmy.
Aerodynamicznie Spitfire był zacofany o dekadę lub dwie w porównaniu do Mustanga P-51, Brytyjczycy byli zbyt konserwatywni żeby nadążać za rozwojem nauki tak jak Amerykanie.
@hphp123:
Nie przy tej samej wadze, lekkie wersje (P-51F,G,J) miały lepsze osiągi na wszystkich wysokościach.
Tylko że najpopularniejsze wersje P51-B,C,D były używane do eskorty bombowców i mając 2,5 większy zasięg lotu, siłą rzeczy nie zawsze miały lepsze osiągi od Spifire który nie musiał wozić ze sobą takich ilości paliwa.
@solarris: Spitfire miał silnik gaźnikowy, Messerschmitt 109 bezpośredni wtrysk, co to daje znaczną przewagę w walce
@zimnylehc: pierwsza wersja, potem to zmienili