Działa tylko na czarnej grafice i szybciej jest zrobić to w illustratorze. Nie dość, że grafikę rastrowa przekształca w wektorowa to jeszcze wtedy można pomniejszac/powiększać do rozmiarów jakich się chce
@Szakal12: Nie wiem za co dostajesz minusy, bo masz pełną rację. Jeśli chodzi o czarno-białe rastrowe obrazy zawierające bardzo mało detali to dużo lepiej sprawdzi się w tym automatyczna wektoryzacja w dowolnym oprogramowaniu, które to wspiera. O ile dobrze pamiętam, też w darmowym Inkscape. Rozwiązanie z filmiku, swoją drogą mało efektywne, również nadaje się tylko i wyłącznie do dość prostych kształtów z małą ilością kolorów
@ReduktorGowna Sam nie wiem czemu. Może prawda w oczy kole. ¯_(ツ)_/¯
Ale I kolorowe (tak max 3 kolory i prosta grafika) też idzie w tym ogarnąć.
Btw. Gościu I tak powiększył tylko grafikę a nie "rozdzielczość" tak dla przyszłości. Jak robicie grafikę i chcecie ja do druku (a chcecie aby była "ostra") dajcie minimum 150dpi a nie 72dpi a najlepiej 300dpi
@Szakal12: nie do końca... - zależy wszystko od tego co i na czym drukujesz. Druki wielkoformatowe - bilboardy kilka-kilkanaście metrow czesto oddaje się własnie w rozdzielczości 72 dpi - zresztą wszystko zależy od drukarni i metody druku, zaś np. altasy ze sztuka - obrazy/rzeźby/wnętrza, gdzie istotny jest detal - nawet 600 dpi - nie wolno uogólniać
Dałem plusa, bo może mi się następnym razem przydać. Ale wydaje mi się, że to rozwiązanie może się sprawdzić tylko w przypadku czarno białych obrazków.
@Chrystus: tak, tylko do dwukolorowych obrazków jak w znalezisku. Chodzi o to, że najpierw rozmazujesz aby usunąć widoczne na brzegach obrazka piksele, a następnie zmniejszasz to rozmazanie i wyostrzasz krawędzie poprzez wzmocnienie kontrastu (na krzywych zawężasz gamut pomiędzy czernią a bielą).
Polecam narzędzie video2x z powiązanych. Dubluje rozdzielczość filmów i obrazów przy użyciu uczenia maszynowego. Ma różne algorytmy do filmów i kreskówek #chinskiebajki.
S trasowanie tego w Corelu albo Illustratorze zajęłoby że 3-4 sekundy, nie widzę sensu rozwlekania tego procesu jak na filmie.
@m4rc1n_leszno: Nie każdy, kto chce sobie powiększyć 1-kolorowy obrazek, ma jednocześnie narzędzia do grafiki wektorowej (albo w ogóle wie, czymże wektory są i jak tego używać). A pokazany sposób zadziała praktycznie w każdym edytorze bitmap, który ma możliwość skalowania i modyfikacji kontrastu. ¯\_(ツ)_/¯
@Fixeron: Ale płatny, za darmo można jednak skorzystać z AMD FSR - jest tam nawet porównanie do tego Topaza i FSR wypada całkiem nieźle. A trzeba wziąć pod uwagę, że FSR jest przeznaczony do gier i działa w czasie rzeczywistym, 60 lub więcej razy na sekundę, przy marginalnym overheadzie.
W tym przykładzie zadziało. Ale to jest podejście dla laików. Nie to żebym się czepiał, bo efekt jest, ale w profesjonalnych zastosowaniach czegoś takiego się nie stosuje. Wszystko musi być... idealnie
Komentarze (60)
najlepsze
Ale I kolorowe (tak max 3 kolory i prosta grafika) też idzie w tym ogarnąć.
Btw. Gościu I tak powiększył tylko grafikę a nie "rozdzielczość" tak dla przyszłości. Jak robicie grafikę i chcecie ja do druku (a chcecie aby była "ostra") dajcie minimum 150dpi a nie 72dpi a najlepiej 300dpi
@Szakal12: nie do końca... - zależy wszystko od tego co i na czym drukujesz. Druki wielkoformatowe - bilboardy kilka-kilkanaście metrow czesto oddaje się własnie w rozdzielczości 72 dpi - zresztą wszystko zależy od drukarni i metody druku, zaś np. altasy ze sztuka - obrazy/rzeźby/wnętrza, gdzie istotny jest detal - nawet 600 dpi - nie wolno uogólniać
@m4rc1n_leszno: Nie każdy, kto chce sobie powiększyć 1-kolorowy obrazek, ma jednocześnie narzędzia do grafiki wektorowej (albo w ogóle wie, czymże wektory są i jak tego używać). A pokazany sposób zadziała praktycznie w każdym edytorze bitmap, który ma możliwość skalowania i modyfikacji kontrastu. ¯\_(ツ)_/¯
https://inkscape-manuals.readthedocs.io/en/latest/tracing-an-image.html
@damiano_polishiano: ok, w takim razie nie dziękuję.
a minusa też dać? xD
spróbuj ze zdjęciem