Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

390

Plany nowego rządu Niemiec. Wzywają do stworzenia "państwa europejskiego"

Poświęcony Europie rozdział zawartej w środę umowy koalicyjnej SPD, Zielonych i FDP "brzmi zaskakująco ambitnie" - zauważa tygodnik "Spiegel". Partnerzy koalicyjni chcą nadać UE konstytucję i rozwinąć ją w "federalne państwo europejskie".

p.....8
konto usunięte
z
polsatnews.pl
25.11.2021, 23:41:10
  • #
    globalizm
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    geopolityka
  • #
    nwo
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    polityka
  • 256
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Magdalena Ziętek-Wielomska: Klucz do Niemców (Rozszyfrować Niemcy 1)

Martwiak
z youtu.be
  • 5

Czyją marionetką jest kanclerz Niemiec? - Dr Rafał Brzeski

Martwiak
z youtu.be
  • 1

Komentarze (256)

najlepsze

blimsien_yankovic
blimsien_yankovic
26.11.2021, 00:29:41
  • 155
niestety plan ambitny ale nierealny, Europa ma szansę tylko na zjednoczenie gospodarcze

kulturowo to są bariery nie do zasypania (język, historia, obyczaje)

kto ma przewodzić zjednoczonej europie - Niemcy ? w takim przypadku to Unia Niemiecka a nie Europejska

każde państwo to inne przepisy, brak jednolitego systemu edukacji, zdrowia, regulacji

południe ciepłe nie ma problemu z ogrzewaniem, północ się dusi od ekologoii

osobiście nie mam nic aby Europa się jednoczyła, jestem jednak
  • 31
DerekK
DerekK
26.11.2021, 00:44:27
  • -76
@blimsien_yankovic: żebyś się nie zdziwił. W 1917 tez nikt nie wierzył w Bolszewików. W 1938 również nie sądzono ile może nabroić III Rzesza... IV Rzesza przed nami. Najsmutniejsze jest to, że Francuzi wierzą w tę zjednoczoną Unię Europejską... A jeszcze smutniejsze, że naszym kraju ok 40% chce utworzenia IV Rzeszy...
pocomilogin
pocomilogin
26.11.2021, 06:27:10
  • 41
@DerekK: Dla mnie gituwa :)
takJakLubimy
takJakLubimy
26.11.2021, 06:38:09
  • -35
@blimsien_yankovic: Oczywiście, że szkopy chcą Ordnung nam wprowadzać, o to dokładnie chodzi w wojence PIS z UE
Nie o trybunał i Turów tylko o opór przed federalizacją
Szkopy w dupie mają sędziów i nasze sprawy, im chodzi o rynek zbytu i rurę od Putina i sterowanie resztą państw, Francja nie chce w to grać bo boi się hegemonii RFN
polonusx
polonusx
25.11.2021, 23:45:06
  • 69
Nie udało się wojną, to będzie pokojowo.
  • 17
antonikokoszka
antonikokoszka
26.11.2021, 00:30:09
  • -7
@polonusx: jeżeli w ten sposób można by się pozbyć PISu to może warto rozpatrzyć
SPOLKASOFIA
SPOLKASOFIA
26.11.2021, 10:41:17
  • -6
@antonikokoszka: Mocno watpie.
Aster1981
Aster1981
26.11.2021, 13:29:33
  • 17
@polonusx: jaka wojna?

W Europie od siedmiu dekad nie bylo duzej wojny, nie na zachodzie.
ev3rHarD
ev3rHarD
26.11.2021, 00:26:39 via Android
  • 52
IV Rzesza Niemiecka pełną parą .
  • 8
d.....m
konto usunięte 26.11.2021, 09:17:05
  • -6
@ev3rHarD: Na procesach norymberskich hitlerowcy mówili że polska miała być ich wasalem. Wszystko ogólnie fajnie ale niemcy nie respektują praw europejskich i sami sobie robią politykę np. nord stream, czy certyfikaty TUV, które są po to żeby chronić niemiecki rynek.
bergers
bergers
26.11.2021, 14:45:01
  • -3
@ev3rHarD: jedna waluta (pewnie cyfrowa), paszporciki do wychodzenia z domu... Seems legit.
Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
26.11.2021, 14:48:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@bergers: I australijska licencja na obozy letnie...
vegetassj1
vegetassj1
26.11.2021, 07:33:40 via Android
  • 23
Nie ma innego wyjscia- albo federacja roznych krajow,albo koniec unii.
Nie ma innej opcji
  • 16
p.....8
konto usunięte 26.11.2021, 08:23:41
  • -2
@vegetassj1: Wielkie Niemieckie Państwo Europejskie
vegetassj1
vegetassj1
26.11.2021, 08:59:27 via Android
  • 7
@pikxx68
Najsilniejszy zawsze dyktuje warunki- tak bylo,jest i bedziem
Masz inne rozwiazanie? Europa to maly kontynent na ktorym masz ogrom krajow- a 50% powierzchni zajmuje taka Rosja...

Jest kilku graczy na swiecie ktorzy rozdaja karty i mniejsza panstwa musza grac do ktorejs bramki- Chiny,USA,UE( czyli glownie Niemcy),Rosja- nie ma opcji byc calkowicie niezaleznym,bo wielki biznes to wielka siec polaczen

Polska nie ma nic czym moze szachowac rywali- nasz eksport to towary nisko
LubieRZca
LubieRZca
26.11.2021, 10:21:00
  • 8
@vegetassj1: No ale jak to, przecież my sprzedajemy mleko i kurczaki do Chin, wielka potężna bolzga nie potrzebuje lewackiej unii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kobiaszu
kobiaszu
26.11.2021, 14:37:53
  • 11
Czas najwyższy
Aster1981
Aster1981
26.11.2021, 13:34:10
  • 9
Federalizacja pomalu gdzies tam dziala od lat. Chocby wspolna wlauta i bank centralny to nic innego niz cechy panstwa.
Oby teraz to przyspieszylo. mam nadzieje ze jeszcze nie jest za pozno by Europa nie zostala zmarginalizowana gospodarczo przez USA i Chiny.
  • 3
Trixie
Trixie
26.11.2021, 15:01:19
  • -5
Chocby wspolna wlauta i bank centralny to nic innego niz cechy panstwa.


@Aster1981: swoją drogą funfact: to był pomysł francuzów, żeby związać ekonomicznie silnie niemcy, jako jeden z warunków połączenia wschodu z zachodem. No ale wykopki, które czytają pisowskie gadzinówki wiedzą lepiej, że to kolejny spisek złych niemćów xD
parabambara
parabambara
26.11.2021, 15:31:09
  • 2
@Aster1981: Gorzej, że my całkiem prawdopodobnie, nie załapiemy się na ten projekt.
maybenot33
maybenot33
27.11.2021, 12:20:26
  • -3
@Trixie: Masz racje, Francuzi wymusili na początku nawet język Francuski jako urzędowy. Tylko potem doszło do zjednoczenia Niemiec (któremu Francuzi się sprzeciwiali) i nagle Francja z równorzędnego kraju stała się mniejszym kuzynem Niemiec. Niemcy w trakcie przejęły projekt UE i kształtują go na IV rzeszę. Można to nazwać jak się chce ale taka jest prawda.
dylonij
dylonij
26.11.2021, 02:17:05
  • 9
oby jak najszybciej
  • 6
maciekalien
maciekalien
26.11.2021, 07:05:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • -17
@dylonij: mam nadzieję, że tacy jaj ty skończą jak bolszewicy w ZSRR.
dylonij
dylonij
26.11.2021, 07:14:38
  • -1
@maciekalien: japa sebixie i wypad mieszkac w rosji tam ci bedzie dobrze
mechano
mechano
26.11.2021, 09:57:13
  • -1
@maciekalien: Szkoda czasu na prostaków, intelektualnych inwalidów. Widzisz przecież, że już zszedł do swojego poziomu i próbuje ściągnąć tam Ciebie. Na dnie załatwi Cię doświadczeniem.
dj_sasek
dj_sasek
26.11.2021, 08:28:55
  • 7
źródło: comment_16379117349Vf4wSQ1dlgKDR0UuYqFdp.jpg
  • 7
giku
giku
26.11.2021, 11:13:09
  • -4
@dj_sasek: Ale że co? Tylko niemcy zasiada w parlamencie europejskim? Czy o co chodzi?
dwaemu
dwaemu
26.11.2021, 14:53:12
  • 0
@giku: W Polskim parlamencie też zasiadają posłowie z całego kraju - i tylko jakoś dziwnym trafem najbardziej bogata pozostaje Warszawa, a w Bieszczadach jak była nędza tak wciąż jest. Ciekawe dlaczego...
Trixie
Trixie
26.11.2021, 14:58:34
  • -6
@dwaemu: pewnie dlatego, że warszawa jako stolica powinna być reprezentatywna, no i przyciąga biznes i pieniądze jako owa stolica, dlatego między innymi jest bogata. A w Bieszczadach z kolei nic #!$%@? nie ma, więc co one mają przyciągnąć poza biedą? xD
dolina_januszy
dolina_januszy
26.11.2021, 14:51:54
  • 5
Wykopki mają syndrom wyparcia co do prawdziwego oblicza "integracji europejskiej" dlatego poprzednie znalezisko w tej sprawie zakopano jako "informację nieprawdziwą":
https://www.wykop.pl/link/6382109/nowa-koalicja-w-niemczech-chce-przeksztalcic-ue-w-federacje-to-koniec-ue/
t_e_o_m_o
t_e_o_m_o
26.11.2021, 14:43:09
  • 4
Trzeba zrozumieć że to nie będzie zjednoczenie jak w USA, to nie będą Stany Zjednoczone Europy. Przyjęty będzie model ZSRR czyli, rdzeń i pracujące na niego republiki i kraje satelickie. Bardzo szybko w czym się to przejawia: Jak w USA biznesmen z Florydy ze swoim kapitałem chce otworzyć gazetę w Arizonie to władze stanowe nie będą go dyskryminowały albo faworyzowały. W UE jak polski przewoźnik jest konkurencyjny do francuskiego to nagle wkracza
  • 2
dwaemu
dwaemu
26.11.2021, 14:50:55
  • 1
@t_e_o_m_o: W ogóle, to jaką ograniczoną amebą umysłową trzeba być, aby nie wiedzieć iż KAŻDA centralizacja odbywa się ZAWSZE kosztem peryferii.
Nie przez przypadek we wszystkich praktycznie krajach stolice są najbogatszymi regionami, niezależnie od tego że często peryferia głodują. Koryto i przyssane do niego pijawki zawsze się dobrze odżywiają.
I teraz ojkofobiczne głąby marzą o tym, aby scentralizować (o, pardon - "sfederalizować") UE. No ślicznie, Brukseli i Berlinie na pewno to
kurczok
kurczok
26.11.2021, 15:17:03
  • -4
@t_e_o_m_o: a jak polski Nowy Styl wypiera z rynku niemieckich producentów mebli, to co ta zla unia robi? XD
PDCCH
PDCCH
26.11.2021, 11:24:59
  • 3
To się stanie niezależnie od tego czy "husarzyki wyklęte" tego chcą czy nie.
Pytanie tylko gdzie wtedy bedzie Polska. Czy załae się do tego projektu czy jednak kierunek Rosja. Innych posrednich rozwiązań nie ma.
W sumie to jest -> podział Polski, tak na linii Wisły mniej więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 7
dwaemu
dwaemu
26.11.2021, 14:55:42
  • 9
@PDCCH: Albo będzie Europa ojczyzn, albo nie będzie EU. Innych rozwiązań nie będzie.
B44M
B44M
26.11.2021, 15:50:42
  • 6
czy jednak kierunek Rosja


@PDCCH: przestańcie straszyć tym gównokrajem xD jeszcze niedawno było #!$%@? o resecie z rosją i nawet jej wejściu do nato, ale polityczny klimat się zmienił i nagle wielki straszak na polaczków że tylko za niemiecką spódnicą będą bezpieczni xDD Szkoda tylko że to właśnie szwaby robią najwięcej interesów z moskwą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
bialy100k
bialy100k
26.11.2021, 16:12:33
  • 0
kierunek Rosja


@PDCCH: Taaa...
c.....8
konto usunięte 26.11.2021, 22:44:14
  • 2
Państwo zarządzane przez feministki, bractwo muzułmańskie i czarnoskórych transów, cienko to widzę. Raczej trzeba się pogodzić z tym, że europejska kultura jest już zakończona i teraz będą tylko konwulsje.
  • 1
I_N_K_W_I_Z_Y_T_O_R
I_N_K_W_I_Z_Y_T_O_R
27.11.2021, 02:14:20
  • 1
@czaro8888: Gdy barbarzyńcy podeszli pod Rzym nie miał kto go bronic nie było czego bronic on sie wypalił z nami bedzie to samo.
Pavulon12345
Pavulon12345
26.11.2021, 15:52:02 via Android
  • 2
W końcu. Czy nam sie to podoba,czy nie,dla europejskich krajow to jedyna szansa,zeby istniej ma swiecie z takimi potegami jak Chiny,USA czy kiedys Indie.
Pojedynczy mikro kraik nic nie znaczy.
Pewnie,ze beda przewodzic kraje starej UE,ale szczerze to kto ma przewodzic?
Dzieciok
Dzieciok
26.11.2021, 15:32:48
  • 2
Szczerze życzę powodzenia. Unia Europejska jest w pewnym kryzysie tożsamości. Elity jeszcze nie zdecydowały i nie uzgodniły jak powinna wyglądać kontynuacja integracji.
Osobiście największe wyzwanie widzę w tym, że kraje członkowskie zupełnie inaczej patrzą na bezpieczeństwo. My się boimy agresji ze wschodu, Hiszpanie niepewnie patrzą na Maroko, Grecy znowu obawiają się Turcji. Z drugiej strony każde pozostałe państwo chciałoby robić interesy czy to z Rosją, Turcją czy innym krajem...

Tak więc, UE
  • 2
bzykacz
bzykacz
26.11.2021, 17:10:15
  • 2
@Dzieciok: Zgadzam się, jest to problematyka, która postawi ten twór na skraju urwiska w chwili prawdziwej próby. Jeśli Unii uda się ten kryzys przejść powstanie spoiwo i fundament do idei federacyjnej wśród większości klas i mas. Jeśli nie to będzie to cierń, który ciężko będzie wyjąć.

Uważam też, że Unia dobrze mobilizuje lewicę i cześć centrum do swojej idei, jednak brakuje w niej odpowiedzi na potrzeby tożsamościowe drugiej części centrum i
I_N_K_W_I_Z_Y_T_O_R
I_N_K_W_I_Z_Y_T_O_R
27.11.2021, 02:09:19
  • 0
@bzykacz: @Dzieciok: Fundamentem dla wszystkich nowych monokulturowych państw były religie ewentualnie ideologie. Wszystkie wielokulturowe Imperia przynajmniej oficialnie posiadały religie lub jakies ideologie które łączyły by obywateli różnych kultur ras itp. Skoro UE ma sie zjednoczyć to co ma być spoiwem bo jeśli nie żadna religia lub ideologia albo nawet silny przywódca to taka federalizacja sie nie uda. Zagrożenie militarne czy gospodarcze nie zadziała na ludzi już kiedyś Europie zagrażało ZSRR
H.....k
konto usunięte 26.11.2021, 15:22:37
  • 1
Według mnie państwo federacyjne na zasadach jak UK mogłoby zadziałać. Niech każdy uczy swojego języka, historii i tradycji, resztą niech się zajmą mądrzejsi od Polaków
  • 3
B44M
B44M
26.11.2021, 15:52:57
  • 10
resztą niech się zajmą mądrzejsi od Polaków


@HonyszkeKojok: robicie jakieś zawody na najbardziej zakompleksionego zaprzańca? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
H.....k
konto usunięte 26.11.2021, 23:45:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • -3
@B44M: znaczy, ja siebie nie uważam za głupiego, ja polski naród uważam za glupi, to znaczna różnica.
I_N_K_W_I_Z_Y_T_O_R
I_N_K_W_I_Z_Y_T_O_R
27.11.2021, 01:59:49
  • 1
@HonyszkeKojok: Jesteś członkiem narodu Polskiego( ͡° ͜ʖ ͡°)
Benn
Benn
26.11.2021, 15:03:23
  • 1
Czy w takim wypadku UK będzie przyjmować uchodźców z byłej unii?
Kaczorra
Kaczorra
26.11.2021, 14:55:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Ein reich, ein volk, ein fuhrer? Jakoś tak to chyba leciało?
tylkowielkanocny
tylkowielkanocny
26.11.2021, 14:48:12
  • 1
Wreszcie.
KrosseQ
KrosseQ
25.11.2021, 23:56:20
  • 1
Co oni chcą jednoczyć, Europę? Ale którą? Ten dom starców, zbieraninę negroidów i gwałcicieli kóz? Oczywiście Polska nie lepiej, ale wiecie doskonale jak to się potoczy - państwo europejskie powoli zostanie albo wykupione przez amerykańskie korporacje, albo chińskie. Prędzej stawiałbym na to drugie, bo już niektóre europejskie firmy zamieniają zarządy. Volvo to dopiero początek jeśli chodzi o motoryzacje, bo Niemcy wolą do 2030 zakazać spalinowych samochodów.
  • 4
Trixie
Trixie
26.11.2021, 15:06:45
  • -5
państwo europejskie powoli zostanie albo wykupione przez amerykańskie korporacje, albo chińskie.

@KrosseQ: no właśnie idea państwa europejskiego jest taka, żeby się przeciwstawić dwóm mocarstwom, jako trzecie i żeby takiego scenariuszu nie było xD
B44M
B44M
26.11.2021, 15:56:13
  • 4
żeby się przeciwstawić dwóm mocarstwom, jako trzecie


@Trixie: i oczywiście bliski sojusz polityczno-gospodarczo-wojskowy nie wystarczy, musimy się bawić w federalizację? Teraz każdy kraj ue ciągnie w swoją stronę, ale po utworzeniu jedynego wspaniałego państwa europejskiego magicznie interesy wszystkich jego elementów będą respektowane, a województwo niemieckie nagle przestanie chcieć robić interesy z rosją ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trixie
Trixie
26.11.2021, 15:58:36
  • -4
@B44M: A jak ty rozumiesz słowo kraj? W stanach zjednoczonych mają podobny system i w polityce międzynarodowej jak to wygląda? Każdy stan ciągnie w swoją stronę?

i oczywiście bliski sojusz polityczno-gospodarczo-wojskowy nie wystarczy, musimy się bawić w federalizację?

Tak
kwiateq0007
kwiateq0007
28.11.2021, 23:01:18 via Android
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

ejkejej
ejkejej
26.11.2021, 22:21:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jedyna szansa dla głupich Polaków żyć w cywilizowanym państwie prawa xD PS. To niestety smutna prawda
  • 1
p.....8
konto usunięte 26.11.2021, 22:31:44
  • 0
@ejkejej: juz wynarodowiony?
piwotomojepaliwo
piwotomojepaliwo
26.11.2021, 19:30:46
  • 0
Pomysł i początek realizacji nowej lepszej utopii (czyt. tym razem musi się udać :) czyli ZSRE jest starszy niż większość wykopków. Jeszcze tylko armia europejska i można robić ostatni etap czyli państwo europejskie. Armia jest konieczna aby nieść bratnią pomoc krajom którym kłody pod nogi na drodze do socjalistycznego raju rzucają wrogowie demokracji i zrównoważonego rozwoju :)
Tomek3322
Tomek3322
26.11.2021, 18:54:27
  • 0
Lepsze normalne życie pod niemieckim patronatem, niż pisowskie bieda, niezaradność i ciemnogród.
  • 1
p.....8
konto usunięte 26.11.2021, 22:14:08
  • 1
@Tomek3322: droga wolna, Niemcy czekają, potrzebują taniej siły roboczej, pomieszkasz trochę, to paszport dadzą
Icon_of_sin
Icon_of_sin
26.11.2021, 17:20:22 via Android
  • 0
I bardzo dobrze, co tak późno?
rafallubonski
rafallubonski
26.11.2021, 14:56:53
  • 0
Od zawsze było planem Niemców rządzić światem od europy zaczynając. UE to jednej z tych planów. Ogólny zarys jest super że jeden kraj a kraje dawniejsze to jak obecne województwa. Problem w tym że jak by chcieli zniszyyć jakiś naród to powoli by go wykańczali brakiem obsadzeń administracyjnych itp a niemcy to bardzo cieprliwy naród planuje na dzisiątki lat. Bardzo bym chciał aby ludzkość była jako całość jedna na całej ziemi ale
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (390)
  • Zakopujący (10)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki