Kiedyś sprawdzałem z ciekawości katalog hondy, żeby wiedzieć jak odróżnić podróbę od oryginału. Otóż honda nie produkuje takich ładnych, obudowanych blachą i plastikiem agregatów (gabarytowo zbliżonych do tych podrób, bo te mniejsze co w ręke można wziąć to tak). Oryginalne hondy, poza pewnymi wyjątkami, to rama, silnik spalinowy i prądnica. No i cena. Dobry agregat jest droższy niż passat 200 tys. km rocznik 2000.
Zgłaszałem kiedyś te podróby Hondy za kilka stów na olx to mi napisali, że full legit, że to tylko silnik albo że jakieś tam części Hondy są i że to honda.
Jedyne agregaty Hondy to te małe walizeczki za kilka kafli, ale reszta złomu nie ma podjazdu do jakości hondowskiej.
@7iedemmetrow Silnik raczej jest originalny. Tu gdzie mieszkam jest wiele sprzetu bazujacego na silnikach hondy. Ale ogolnie narzedzie jest inney firmy np. Dewalt
@7iedemmetrow: wątpię by Honda pozwalała użyć swojej marki w sprzęcie do którego dostarcza tylko silnik. To raczej rzadkość. Chociaż w małych autobusach Jelcza montowano silniki Mercedesa i dzięki temu na masce widniała gwiazda, choć w dalszym ciągu model i marka była Jelczem.
Ponadto nie jestem do końca pewien, ale w UE sam producent jest zobligowany do używania takiego oznaczenia aby nie było wątpliwości kto de facto jest producentem. Czyli dostarczenie silnika
Mam Honda EU22i tą walizeczkę, kosztuje swoje ale trzeba przyznać ze w porównaniu sprzętu z PRC to niebo a ziemia. Ostatnio była taka sytuacja we wrześniu wyłączyli prąd przez nawałnice połamane drzewa itp (nie pierwszy raz) i ja z sąsiadem uruchamiamy swoje elektrownie: - On meczy się z dużym chińczykiem oklejony 5000 W itd zastane stare paliwo wiec to ustrojstwo nie chciało odpalać (nie ma jak spuści paliwa z gaźnika bez rozbierania
Mam Honda EU22i tą walizeczkę, kosztuje swoje ale trzeba przyznać ze w porównaniu sprzętu z PRC to niebo a ziemia.
Ostatnio była taka sytuacja we wrześniu wyłączyli prąd przez nawałnice połamane drzewa itp (nie pierwszy raz) i ja z sąsiadem uruchamiamy swoje elektrownie:
- On meczy się z dużym chińczykiem oklejony 5000 W itd zastane stare paliwo wiec to ustrojstwo nie chciało odpalać (nie ma jak spuści paliwa z gaźnika bez rozbierania
@drool: @ulath: podpinam się do pytania, też jestem ciekaw jak to się spisuje, jak spalanie itd. Miałem tani agregat też inwerterb i zesrał się po kilkunastu godzinach pracy (zipper 1200iv), dostałem zwrot kasy a sam agregat ponoć nienaprawialny.
Dlatego jeżeli brać "tanie" to już bezpieczniej takie, co chociaż nie udają markowych sprzętów. Mam taki wynalazek, działa dorywczo od od 10 lat - w tym przeżył dwa spore remonty różnych domów. Właśnie muszę go za parę dni odpalić, bo szykuje się robota bez sieci.
BTW. Używa ktoś z was cichych generatorów diesla? takie rzędu 4-5-6kW stałego obciążenia, 1 fazowe. Ciekaw jestem ile to pali tak naprawdę pod obciążeniem rzędu 4kW. Bo
@ziarnodlakur: Ale mnie interesują konkretne dane "ile model XYZ pali przy np. 4kW" a nie czy brać :) Ja wiem, że dobre.
Rozważam docelowo zupełny off-grid ze względu na koszta stałe (Podają Annual Standing Charge: 286.16 €/annum ale w praktyce wychodzi więcej) i "przerwowość" prądu na irlandzkiej wsi którą moja domowa elektronika bardzo źle znosi.
Dlatego jeżeli brać "tanie" to już bezpieczniej takie, co chociaż nie udają markowych sprzętów.
Mam taki wynalazek, działa dorywczo od od 10 lat - w tym przeżył dwa spore remonty różnych domów. Właśnie muszę go za parę dni odpalić, bo szykuje się robota bez sieci.
BTW. Używa ktoś z was cichych generatorów diesla? takie rzędu 4-5-6kW stałego obciążenia, 1 fazowe. Ciekaw jestem ile to pali tak naprawdę pod obciążeniem rzędu 4kW. Bo
Cygany masowo tym handlują na stacjach benzynowych i parkingach przy drogach. Mają zwerbowanego człowieka który wygląda normalnie (w sensie nie jest sniady), mają auto oklejone logami Orlenu albo GDDKiA i podrobioną fakturę zakupu i zaczepiają że niby super okazja.
@Poczuj_Rurznice: Ostatnio podobny klient podjechał do mnie pod dom twierdząc, że ma dwa agregaty do sprzedania bo nie chcę przewozić tego z powrotem do Włoch :D
He,he.... Kiedyś mój kumpel, handlowiec z dwudziestoletnim stażem, dał się naciągnąć jakimś typkom. Wtaszczył to do firmy zadowolony, bo "opuścili mu cenę z 4k na 800 pln" ( ͡°͜ʖ͡°) Musieli być naprawdę dobrzy w swoim fachu, skoro go tak skołowali.
@Slaw12: 1. Kup na stacji benzynę bez dodatku alko - powodzenia 2. Układ paliwowy w 99% maszyn nie jest szczelny (taka zasada działania) - po miesiącu mogą już być problemy z odpalaniem 3. Co innego trzymać paliwo w maszynie, a co innego w szczelnym pojemniku. Mimo wszystko ropa wytrzyma długo, a benzyna nie koniecznie.
@Slaw12: Zapytam tak samo. Umiesz czytać? Rozmawiamy tu o agregacie prądotwórczym, a nie jakimś aucie. W maszynach układy paliwowe nie są szczelne (w 99% maszyn, bo są wyjątki). I dlatego ich producenci nie polecają długotrwałego przechowywania paliwa w maszynie. Powiedz mi gdzie Kowalski ma kupić benzynę bez dodatków?
Jak jest nieszczelny to zapala się kontrolka check-engine.
@Slaw12: jak ci się otwiera odpowietrznik w zbiorniku paliwa to żadna kontrolka
Jeśli jest to agregat 3 fazowy to jego moc maksymalna jest sumą wszystkich 3 faz, czyli jak tu jest 4kW to na gniazdku jednofazowym co testował ma tylko ~1,3kW.
Komentarze (106)
najlepsze
6-krotnie
Kiedyś sprawdzałem z ciekawości katalog hondy, żeby wiedzieć jak odróżnić podróbę od oryginału. Otóż honda nie produkuje takich ładnych, obudowanych blachą i plastikiem agregatów (gabarytowo zbliżonych do tych podrób, bo te mniejsze co w ręke można wziąć to tak). Oryginalne hondy, poza pewnymi wyjątkami, to rama, silnik spalinowy i prądnica. No i cena. Dobry agregat jest droższy niż passat 200 tys. km rocznik 2000.
Jedyne agregaty Hondy to te małe walizeczki za kilka kafli, ale reszta złomu nie ma podjazdu do jakości hondowskiej.
Silnik raczej jest originalny. Tu gdzie mieszkam jest wiele sprzetu bazujacego na silnikach hondy. Ale ogolnie narzedzie jest inney firmy np. Dewalt
Ponadto nie jestem do końca pewien, ale w UE sam producent jest zobligowany do używania takiego oznaczenia aby nie było wątpliwości kto de facto jest producentem. Czyli dostarczenie silnika
Ostatnio była taka sytuacja we wrześniu wyłączyli prąd przez nawałnice połamane drzewa itp (nie pierwszy raz) i ja z sąsiadem uruchamiamy swoje elektrownie:
- On meczy się z dużym chińczykiem oklejony 5000 W itd zastane stare paliwo wiec to ustrojstwo nie chciało odpalać (nie ma jak spuści paliwa z gaźnika bez rozbierania
Mam taki wynalazek, działa dorywczo od od 10 lat - w tym przeżył dwa spore remonty różnych domów. Właśnie muszę go za parę dni odpalić, bo szykuje się robota bez sieci.
BTW. Używa ktoś z was cichych generatorów diesla? takie rzędu 4-5-6kW stałego obciążenia, 1 fazowe. Ciekaw jestem ile to pali tak naprawdę pod obciążeniem rzędu 4kW. Bo
Rozważam docelowo zupełny off-grid ze względu na koszta stałe (Podają Annual Standing Charge: 286.16 €/annum ale w praktyce wychodzi więcej) i "przerwowość" prądu na irlandzkiej wsi którą moja domowa elektronika bardzo źle znosi.
1. Kup na stacji benzynę bez dodatku alko - powodzenia
2. Układ paliwowy w 99% maszyn nie jest szczelny (taka zasada działania) - po miesiącu mogą już być problemy z odpalaniem
3. Co innego trzymać paliwo w maszynie, a co innego w szczelnym pojemniku. Mimo wszystko ropa wytrzyma długo, a benzyna nie koniecznie.
@Slaw12: Zapytam tak samo. Umiesz czytać? Rozmawiamy tu o agregacie prądotwórczym, a nie jakimś aucie. W maszynach układy paliwowe nie są szczelne (w 99% maszyn, bo są wyjątki). I dlatego ich producenci nie polecają długotrwałego przechowywania paliwa w maszynie.
Powiedz mi gdzie Kowalski ma kupić benzynę bez dodatków?
@Slaw12: jak ci się otwiera odpowietrznik w zbiorniku paliwa to żadna kontrolka