Madera (LPMA) to ciekawe lotnisko, bo podejście z widocznością (Visual Approach) do pasa 05 wymaga manualnego wykonania zakrętu ograniczonego z jednej strony wysokim terenem. Dodatkowo dochodzi wiaterek który zwykle tam występuje.
Oczywiście dla "leniuszków" jest dostępne podejście z wykorzystaniem "GPS", co by nie trzeba było za dużo latać manualnie ;)
@NaChMiNick: Ale nie potrzebujesz ILS żeby wykonać podejście oparte na GPS/GNSS... @kot-z-cheshire: Nie potrzebujesz też opublikowanego podejścia GPS/GNSS żeby takiego visuala zrobić z wykorzystaniem autopilota ( ͡°͜ʖ͡°)
@bitplenty: Limitacje są wyznaczane przez producentów samolotu oraz konkretne linie lotnicze. To tak w skrócie.
Przykładowo dla Airbusa A320 występują obniżone limitacje wiatru przy lądowaniu automatycznym ILS CAT II/III. NIe są to jednak jakieś znaczące różnice w przypadku najbardziej "nieładnego" wiatru czyli wiatru w ogon. A320 ma limitacje w ILS CAT II/III dla tailwind 10 węzłów, a dla manualnego lądowania 15 węzłów. O ile pogoda pozwoli (widzialność) to oczywiście nic nie
@kot-z-cheshire: Madera to lotnisko kategorii C i jak każde lotnisko z tej kategorii wymaga przeszkolenia na symulatorze lub lot zapoznawczy pod nadzorem instruktora.
@Jossarian: Używają takich słuchawek po kablu z dodatkowym mikrofonem, np. takiego typu: https://nflightmic.com/ Nie powinni używać niecertyfikowanych słuchawek, ale jak widać używają, są tańsze i lżejsze od takich takich typowo lotniczych Bose A20, a w Airbusie A320 nie potrzeba mocnego tłumienia pasywnego.
Komentarze (130)
najlepsze
Oczywiście dla "leniuszków" jest dostępne podejście z wykorzystaniem "GPS", co by nie trzeba było za dużo latać manualnie ;)
Przykładowo dla Airbusa A320 występują obniżone limitacje wiatru przy lądowaniu automatycznym ILS CAT II/III. NIe są to jednak jakieś znaczące różnice w przypadku najbardziej "nieładnego" wiatru czyli wiatru w ogon. A320 ma limitacje w ILS CAT II/III dla tailwind 10 węzłów, a dla manualnego lądowania 15 węzłów. O ile pogoda pozwoli (widzialność) to oczywiście nic nie
https://elearning.flightsafety.com/madeira-special-approach-familiarization.html
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeśli tak to cię nienawidzę, a dupsko mnie piecze jak po kebabie bez sosu czostkowego, sam ostry ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Nie powinni używać niecertyfikowanych słuchawek, ale jak widać używają, są tańsze i lżejsze od takich takich typowo lotniczych Bose A20, a w Airbusie A320 nie potrzeba mocnego tłumienia pasywnego.