@bartek555 @metkor @Jare_K Kiedyś już pisałem na wypoku - pracowałem przy designie i testach takich urządzeń od strony automatyki i programu, także jakby były pytania jak to działa to mogę coś poopowiadać.
@bartek555 największe opóźnienia są po stronie hydrauliki, dlatego często buduje się tam układy wysokociśnieniowe z akumulatorami ciśnienia. Co do samych opóźnień to wszystko zależy od klasy urządzenia, ale jest ono na tyle małe (np 0,5-1s), że przy dobrej regulacji wygląda to super płynnie. Problemami jest nieregularna fala oraz przeregulowanie regulatora sterowania.
– O, spójrz, jak one się ruszają! Te kocie ruchy! Te ruchy ramieniem! – A po co nasze dźwigi mieliby się tak gibać? – Po co? Po co?! Po to, żeby nie wyglądać jak żelbetonowy kloc! Polski dźwig nie ma luzu. Rusza się jak wóz z węglem, a przydałoby się trochę polotu i finezji na tym smutnym jak #!$%@? statku…
@hajdawery: Co cie uwiera? Jak kiedys trafisz na morze to sie dowiesz, ze uzywa sie bardzo wielu slow po angielsku, nikt np. Nie mowi trap tylko gangway, nie mowi szacowana godzina doplyniecia, tylko ETA. Ale w dupie byles i gowno widziales, wiec mozesz jojczec dalej.
Komentarze (51)
najlepsze
@metkor
@Jare_K
Kiedyś już pisałem na wypoku - pracowałem przy designie i testach takich urządzeń od strony automatyki i programu, także jakby były pytania jak to działa to mogę coś poopowiadać.
– A po co nasze dźwigi mieliby się tak gibać?
– Po co? Po co?! Po to, żeby nie wyglądać jak żelbetonowy kloc! Polski dźwig nie ma luzu. Rusza się jak wóz z węglem, a przydałoby się trochę polotu i finezji na tym smutnym jak #!$%@? statku…