Sprawdzili stan baterii w 8-letniej Tesli z przebiegiem 156 000 km.
Elektryczne samochody nawet na papierze nie wydają się być zbyt przyjazne dla środowiska, ale rzeczywistość może z czasem stać się o wiele bardziej. Sprawdzili stan baterii w 8-letniej Tesli z przebiegiem 156 000 km. Zasięg mniej niż 100 km
Peugeot307 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 405
- Odpowiedz
Komentarze (405)
najlepsze
TL;DR
On nie narzeka na technologię, lecz politykę napraw - Tesla po prostu proponuję wymianę baterii na nową co jest mega drogie. To samo z Priusami.
Ale jakiś ziomek spróbuje mu to sam naprawić, możliwe, że tylko rozłączył się jakiś kabelek wewnątrz pakietu. Największym kosztem będzie prawdopodobnie wysyłka auta na Florydę, a nie sama naprawa.
Druga sprawa to historia sprzed paru miesięcy, znajomy narzekał na baterie
https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/
@Peugeot307: nie zakłada, tylko lepiej zobaczyć jak wygląda statystyka zużycia baterii na podstawie np. 350 samochodów jak w linku wyżej, a nie na postawie jednego.
Obecnie jest kupa właścicieli Tesli, którzy mają przejechane spokojnie po 150tys+ km i nie narzekają na zasięg.
Tutaj np spadek zasięgu o 5 mil po 160tys przejechanych:
https://insideevs.com/features/449334/tesla-model-3-100k-miles-costs-battery/
@Niukron: Daje na 8 lat bo tyle jest wymagane prawnie w Kalifonii. Gwarancja zaklada, ze przez osiem lat pojemnosc baterii nie moze spasc ponizej 70% oryginalu.
@Krupetto1: to dostaniesz prawo, że nie można robić tego w nieautoryzowanych warsztatach, ze względu na zagrożenie czegoś tam.
Przecież to jest gównoprawda obalona sto razy w różnych badaniach, więc nie wiem dlaczego ktokolwiek jeszcze powiela te bzdury.
Tak samo cały artykuł pisany na podstawie jednego, randomowego auta. Może zróbcie artykuł na podstawie danych z wielu aut? A właśnie, wtedy nie dałoby
Pierwszy link z Googla
Być może nie opłaca się ich naprawiać i wsadzać z powrotem do samochodu, ale opłaca się kilka takich baterii przepakować i zrobić magazyn energii dla domu. Zdaje się, że Sunroof chce wejść w ten biznes.
Więc baterię można sprzedać i wykorzystać wtórnie - aspekt ekologiczny zachowany
Pozostaje sam samochód - albo dać mu nową baterie, albo zezłomować. Tu jest dylemat.