Oto dlaczego zapinanie pasów w samolocie jest istotne
Skoczowie spadochronowi tłocząc się w drzwiach przy ogonie doprowadzają do przeciągnięcia samolotu (stall). W rezultacie samolot traci sterowność i spada korkociągiem w dół. Pasy zapinamy nie tylko żeby nie przywalić głową o sufit, ale też żeby ładunek nie wędrował po pokładzie.
mathix z- #
- #
- #
- #
- #
- 50
- Odpowiedz
Komentarze (50)
najlepsze
Problemem nie były pasy, tylko kretyni którzy przeszli na raz na tył samolotu.
Bardzo ważne jest, by skoczkowie którzy czekają na skok po grupie byli daleko od drzwi. Na stronie polskiej strefy jest symulator, gdzie możemy sobie zobaczyc jak ułozenie ludzi w samolocie wpływa na jego parametry,
https://skycamp.pl/simulator
Podobna sytuacja wystąpiła w 2019 w Polsce:
https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/14-06-2019-zdarzenie-lotnicze-podczas-zrzutu-skoczkow-z-udzialem-samolotu-cessna-208-b-caravan-sp
Dobrze to widać na tym filmie. Zbyt dużo osób na raz odpięło pas i pozostałe nie utrzymały ciężaru samolotu i dlatego zaczął spadać...
Co do samolotów pasażerski to tak, trzeba zapinać pasy aby w razie turbulencji nie polecieć na tył samolotu.
Ja np, jak siedzę w samolocie, to w czasie całego lotu mam zapięty pas, w niczym mi nie przeszkadza tak naprawdę