I tak to właśnie wygląda. Większa ilość cylindrów to prosty sposób na zwiększenie mocy silnika, ale to generuje wiele problemów w tym wzrost generowanego ciepła. Dlatego przedostatni silnik to silnik lotniczy, który można chłodzić powietrzem (wiele też było chłodzonych dodatkowo cieczą chłodzona powietrzem), zaś ostatni to silnik okrętowy który można chłodzić wodą. Innym problemem jest wzrost ruchomych części. Im więcej części ruchomych tym większa szansa, że któraś się zepsuje, czyli cały silnik
@orkako wszystko fajen, oprócz części w której pada stwierdzenie "większa ilość cylindrów to wzrost (...) wibracji" - dużo łatwiej wyważyć silnik 4 czy 6 cylindrowy niż 2 czy 3. Dodatkowo czepię się nomenklatury - zębatka to listwa zębata a nie koło zębate.
Oczywiście nie chce wyjść na malkontenta - poza tym dużo dobrych informacji
@starnak Są inne rożne, znalazłem ten który obrazuje jak dużo energii potrzeba używając np ciężaru monety, a po dodaniu kilku kół zębatych już potrzeba kilku ton https://youtu.be/TXX9BXH2yzI
Z budowa silnika spalinowego nie tu nic wspolnego, nawet zasada zmiany ruchu posuwistego w obrotowy jest zamieniona kolejnoscia, silnim to troszeczke bardziej skomplikowane urzadzenie, a nie zabawka dla dzieci wykorzystywana orzez doroslego. Proponuje rozebrac silnik w skuterku a nie bigac do mechanika,
@rzubercrazy: Ten materiał plastikowo tłumaczy dzieciom i wykopkom jak działa silnik spalinowy. Gdyby jeszcze tłumaczył różne awarie i np/ dlaczego tłoki mogą czasami spłynąć do miski olejowej, zwłaszcza że ma plastyczny materiał, to bym wykopał nawet.
Komentarze (34)
najlepsze
Oczywiście nie chce wyjść na malkontenta - poza tym dużo dobrych informacji