To może wydawać się dziwne, ale Korea Północna jest członkiem ICAO, stosuje się do wymogów i normalnie obsługuje międzynarodowy ruch lotniczy. Wiele linii omija ten kraj, czy to bojąc się testów rakiet, czy to nie chcąc finansować reżimu, jednak żadnych incydentów do tej pory nie było. Kim nie robi numerów, bo chce mieć możliwość latania po świecie i zarabiania pieniędzy na przelotach przez swoje korytarze powietrzne.
@bezbeczki: Nie bardzo zrozumiałem, o co Ci chodzi, zwłaszcza tego o jaraniu się i o latających dywanach.
ICAO to agencja ONZ, nie ma żadnego terytorium, tylko zajmuje się standardami pasażerskiego ruchu lotniczego na świecie, do których państwa członkowskie zobowiązują się stosować. Natomiast poszczególne państwa lub grupy państw (jak UE) mogą z różnych powodów ograniczyć dostęp do swojej przestrzeni powietrznej dla poszczególnych typów maszych, konkretnych linii lotniczych albo krajów. Np. Ukraina zabroniła
Jeżeli icao może ograniczyć ruch nad przestrzenią danego kraju to czy może też uziemić samoloty należące do danego państwa?
I to niezależnie od ich stanu technicznego, i w takiej sytuacji jaka zaistniała?
@bezbeczki: ICAO nie może zabronić nikomu latania swoimi samolotami po własnym kraju ani wpuszczania tam innych maszyn. Gdyby jednak Białoruś została zawieszona lub wykluczona, to automatycznie wypadnie z globalnego systemu i będzie musiała dogadywać się z każdym krajem pojedynczo.
To konto to jest troll no nie? "Final remaining statues of Adolf Hitler and Satan demolished in Wonsan, to make room for monument to Dear Leader Kim Jong-Il." ? XD
Brawo Panie Prezydencie Lukaszenka! Od lat mowi sie o zatruwaniu powietrza przez samoloty i nikt z tym nic nie robi, a Pan dba o obywateli i teraz zatruwane beda gownokraje nad ktorymi ruch sie jeszcze zwiekszy. Widac, ze Luka dba o swoj kraj.
Komentarze (89)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Ichniejsze linie Air Koryo były przez
ICAO to agencja ONZ, nie ma żadnego terytorium, tylko zajmuje się standardami pasażerskiego ruchu lotniczego na świecie, do których państwa członkowskie zobowiązują się stosować. Natomiast poszczególne państwa lub grupy państw (jak UE) mogą z różnych powodów ograniczyć dostęp do swojej przestrzeni powietrznej dla poszczególnych typów maszych, konkretnych linii lotniczych albo krajów. Np. Ukraina zabroniła
@bezbeczki: ICAO nie może zabronić nikomu latania swoimi samolotami po własnym kraju ani wpuszczania tam innych maszyn. Gdyby jednak Białoruś została zawieszona lub wykluczona, to automatycznie wypadnie z globalnego systemu i będzie musiała dogadywać się z każdym krajem pojedynczo.
Komentarz usunięty przez moderatora
;-)
Komentarz usunięty przez moderatora