Jak zarządca apartamentów na wynajem w Sky Tower oszukuje swoich klientów.
Z racji, że nie raz już widziałem jak społeczność wykopu pomaga obnażyć i nagłośnić nieuczciwe praktyki wszelakich #januszebiznesu i #januszemarketingu, postanowiłem opisać tutaj sytuację jaka przydarzyła się mi i mojej dziewczynie 25 lutego 2021 przy okazji wynajmu jednego z apartamentów w słynnym Sky Tower we Wrocławiu. Być może ten wpis pomoże uniknąć rozczarowania komuś kto kiedyś zamierzałby skorzystać z usług tych cwaniaków.
Słowem wstępu: wraz z moją #rozowypasek, widząc perspektywę nagłej poprawy pogody i pojawienia się pierwszych, przedwczesnych przebłysków wiosny w czwartek i piątek (25 i 26 luty) postanowiliśmy na te dni spontanicznie wyskoczyć do Wrocławia. Stwierdziliśmy, że jeśli chodzi o nocleg to zaszalejemy i szarpniemy się na apartament w Sky Tower, bo będzie to fajna okazja żeby zrelaksować się obserwując wieczorny Wrocław ze sporej wysokości jednocześnie leżąc w wannie z bąbelkami. Uznaliśmy, że jak szaleć to szaleć i skoro jest taki cel to nie ma co zwracać uwagi na pokoje na 10 lub 20 piętrze, tylko celować w samą górę. Nie widziałem wtedy i dalej nie widzę sensu wynajmowania tam apartamentów na niższych piętrach, ponieważ jakość ich wykończenia jest co najwyżej przeciętna (typowa ikea), nieporównywalna do hoteli/innych apartamentów w tym przedziale cenowym, a widok z okna na pewno nie jest tak powalający jak na 40 piętrze. Wybraliśmy zatem apartament z jednego z najlepiej wypozycjonowanych na booking.com ogłoszeń we Wrocławiu:
A dokładnie taki apartament. Located on the 39th-44th floors? Bierzemy.
Potwierdzenie jakie przyszło na maila:
Jakież było moje zdziwienie gdy po przyjechaniu na miejsce i odebraniu od uśmiechniętej Pani karty do pokoju, winda zawiozła nas na 29 piętro. Rzeczywiście przydzielony apartament znajdował się właśnie na tym piętrze. W pierwszym momencie pomyślałem, że w sumie nie jest to taki zły pokój, widok też niczego sobie, ale szybko zdałem sobie sprawę, że z jakiegoś powodu właściciele tego biznesu wyceniają wynajem swoich apartamentów tym drożej, im wyższe piętro na którym się one znajdują. Więc skoro zapłaciłem za pokój na piętrze 39+, a mam 29 to najpewniej zaszła jakaś pomyłka. Obrałem więc kierunek na znajdującą się w Sky Tower recepcję firmy AVESA, która okazała się firmą zarządzającą częścią apartamentów w Sky Tower, w tym niestety naszym. Po szybkim przedstawieniu sprawy dowiedziałem się od wspomnianej wcześniej uśmiechniętej Pani, że wcale nie doszło do żadnej pomyłki, ponieważ wynająłem apartament właśnie na piętrze 29, a świadczyć o tym miał metraż pokoju, który miał wynosić 50 mkw i niczym nie różnił się od rzeczywistości ( ͡° ͜ʖ ͡°). Recepcjonistka nie była w stanie przyznać, że coś jest nie tak, aż wreszcie pokazałem jej na jej własnym telefonie, że przy ofercie tego apartamentu jest wyraźnie napisane "Located on the 39th-44th floors". Musiała sprawdzić na swoim, bo na moim telefonie widocznie nie było to wystarczająco wiarygodne ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ale w końcu dała za wygraną i powiedziała, że rzeczywiście jest pomyłka i musi o tym powiadomić szefa oraz jak najszybciej to zmienić na bookingu (na koniec tego wpisu dowiecie się dlaczego było to zabawne). Dodała też, że niestety nie jest upoważniona do udzielenia mi ze względu na tę pomyłkę żadnej zniżki ani tym bardziej przydzielenia apartamentu zgodnego z opisem i, że może dać mi kontakt do szefa. Trochę nie chciało mi się w wierzyć, że nic nie może zrobić, ale w końcu stwierdziłem, że pewnie mówi prawdę i poprosiłem o ten kontakt. Miałem go zaraz otrzymać smsem więc wróciłem do pokoju z zamiarem kontynuowania tego tematu tam. Tym kontaktem okazał się nie bezpośredni numer telefonu, którego się spodziewałem, a jakiś ogólny adres e-mail tej firmy, który równie dobrze mogłem sobie wyszukać w internecie, a mianowicie avesa.wroclaw@gmail.com. Dopiero w tym momencie poczułem, że ktoś próbuje mnie zwyczajnie oszukać i wysłać na drzewo. Mimo wszystko napisałem na ten mail:
oto odpowiedź jaką otrzymałem:
Firma AVESA Apartments Wrocław zasugerowała mi, że wina nie leży po ich stronie ponieważ to nie oni, a booking.com jest odpowiedzialny za opis ich własnych apartamentów. Czyli klasyczne "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" ¯\_(ツ)_/¯.
Jest to kolejne kłamstwo i oczywista bzdura, o czym może wiedzieć każdy kto miał okazję zarządzać stroną obiektu na booking.com. Fragment opisu sugerujący usytuowanie na piętrach 39-44 jest w pełni edytowalny z poziomu administratora obiektu i można w zasadzie wpisać tam cokolwiek z palca.
Cała sytuacja nie byłaby nawet takim wielkim problemem gdyby nie przykry fakt, że nie usłyszałem od nikogo nawet zwykłego "przepraszam".
Nie chciałem sobie psuć reszty dnia i w tamtym momencie zostawiłem ten temat.
Zdecydowaliśmy się nie tracić cennego czasu na szukanie innego noclegu na ostatnią chwilę i użeranie się ze zwrotem pieniędzy, które zostały zapłacone z góry. Mieliśmy to "szczęście w nieszczęściu", że byliśmy we Wrocławiu tylko jedną noc, a nie na przykład cały tydzień. Tym niemniej chciałem jeszcze raz przestrzec przed firmą AVESA, bo teraz nadchodzi najlepsze. W dalszym ciągu (prawie tydzień później) wszyscy klienci rezerwujący poprzez booking ich apartamenty widzą tą samą kłamliwą informację, link do oferty. Nie dajcie się oszukać!
Chciałem jeszcze podkreślić, że powyższa recenzja dotyczy tylko firmy AVESA, która co prawda zarządza znaczną częścią apartamentów na wynajem w Sky Tower, ale jednak nie wszystkimi. Być może pozostałe firmy, które tam funkcjonują mają lepsze podejście do klientów, ale nie mogę się wypowiedzieć bo nie miałem z nimi styczności. Przy planowaniu noclegu w Sky Tower polecam raczej zwrócić swoją uwagę w kierunku właśnie tych innych firm.
Życzę każdemu jak najmniej tego typu przygód.
Poniżej linki do ogłoszeń na booking zarządzanych przez AVESA Sky Tower i ich profili w internecie.
https://www.google.com/travel/...
https://www.facebook.com/Avesa...
https://www.booking.com/hotel/...
https://www.booking.com/hotel/...
Komentarze (149)
najlepsze
To na przyszłość bo właśnie zasiliłeś raka tkanki miasta całkiem pokaźnym zastrzykiem gotówki.
ten portal zdominował rynek, jest wszędzie, dla mnie git, nocleg szukam tylko na bookingu.
@kecajek: co
Ps. fajne stoliki z jyska i komoda z brw - faktycznie wysoki standard (nic dziwnego, że pierwsza fota to wanna XDDD)
ps2 ogólnie nie ma się do
Wpadamy do recepcji i mi Niemka mówi ze oni maja pokój ale z łóżkiem kingsize szt. Jeden. Xddd
Pytam się czy ona jest poważna żebym spał z facetem w jednym łóżku kiedy zamówiłem i mam na mailu opcje dwa pojedyncze łóżka.
Uwaga musieli wezwać kierownika zmiany, pomyśleć 5 min. W
jeszcze by do czegoś doszło
Rozumiem pomylke zarzadcy, moge zrozumiec ze po prostu pokoi na 40tym 'braklo' dla ciebie - zdarza sie (wtedy powinni ci zwrocic czesc kasy) ale nie ma