@Xaveri Pewnie w tym przypadku (lotnisko) taniej roztapiać niż wywozić ileś kilometrów. 150-600ton na godzinę czyli przeznaczone na lotniska / główne drogi np w miastach w strefach klimatycznych gdzie są gigantyczne nagłe śnieżyce i trzeba się szybko pozbyć tego śniegu
@ShowBiz: nikt nie zakazuje palić w kominkach, zakazane jest palenie gówna, opon, plastiku, śmieci i tego co strasznie pyli. I kij w dupę takiej patoli.
Z drugiej strony patrząc, ile ciężarówek potrzeba by było do wywiezienia tego? Kolejna sprawa, na lotnisku ot tak sobie karawana tirów nie może sobie jeździć w te i na zad...
@slabyslabek nie masz pojęcia o czym piszesz jesli twierdzisz że od tak sie da wpuścic na lotnisko dowolnego człowieka i dowolną cieżarówke, pomijając względy bezpieczeństwa to jest to zwyczajnie nierealne ze względu na ruch tam panujący. Poza tym lotnisko nie używa żadnych granulatów tylko podgrzanego płynu do deicingu, na bazie glikolu i to po prostu spływa kanalizacją. Przy dużych opadach i bardzo niskich temperaturach poza płynem do deicingu jeżdza duże spycho-zamiatarki
@xoes pracuję już 6 rok na Okęciu więc mam całkiem dobre pojęcie co dzieje się na tym i innych lotniskach za granicą. Jeśli mówimy o Warszawie to przepustkę visitora dostanie każdy, stała przepustka to inna kwestia. Pisałem, że takie osoby są pod nadzorem opiekunów, może Ci to umknęło. Co do gramulatu też się mylisz. Nie wiem co to, śmierdzi mocznikiem ale momentalnie roztapia śnieg i używa się go własnie obok glikolu
@lubiem_p--o: Można zgarnąć z lotniska, zapakować pół samolotu i zrzucić w Afryce. Drugie pół oczywiście na zmarnowane jedzenie, co go zjeść nie chciałem a w Afryce głodujo.
Mam pytanie. Może głupie, może mądre nie wiem :D Dlaczego nie robi się podgrzewanych pasów startowych? Mając dom mogę sobie zrobić coś a la podgrzewanie podłogowe pod podjazdem do garażu, jest to coraz bardziej popularne. Na pasie startowym nie można tego zrobić?
@stop_tvp: Policz sobie koszt ogrzewania pasa startowego przy stratach ciepła bez zadaszenia. Przy - 10 stopni musiałbyś wydać majątek na ogrzanie gazowe pasa, do tego co kilka miesięcy wymieniać asfalt. Cena takiej zabawy szłaby w setki tysięcy rocznie.
@Stivo75: Nie do końca się z Tobą zgodzę. Pomysł nie jest taki głupi jak się wydaje ale żeby to wykonać należałoby dowiercić się do geotermii. Rozprowadzenie rur z gorącą wodą z wymiennika ciepła to już formalność. Koszty utrzymania to koszty konserwacji i utrzymania pomp. Dość prosta sprawa pod warunkiem że ktoś uwzględniłby to przed budową pasa startowego. Dla już istniejącego to już oczywiście nie ma sensu. Zdecydowanie takie rozwiązanie przedłużyłoby
to bardziej chodzi o to ze snieg duzo wiecej zajmuje objetosciowo, z wiarda sniegu i to ubitego bedziesz miec tyle co na dnie wody. A z woda sobie poradzi i kanalizacja i przy sloncu szybko odparuje na asfalcie, woda jest przezroczysta, wiec asfalt sie nagrzeje, snieg by robil za izolator.
Komentarze (111)
najlepsze
150-600ton na godzinę czyli przeznaczone na lotniska / główne drogi np w miastach
w strefach klimatycznych gdzie są gigantyczne nagłe śnieżyce i trzeba się szybko pozbyć tego śniegu
Na lotniskach nie na kanalizacji odpływowej?!
Drugie pół oczywiście na zmarnowane jedzenie, co go zjeść nie chciałem a w Afryce głodujo.
Dlaczego nie robi się podgrzewanych pasów startowych?
Mając dom mogę sobie zrobić coś a la podgrzewanie podłogowe pod podjazdem do garażu, jest to coraz bardziej popularne.
Na pasie startowym nie można tego zrobić?
@jackblackcanada: