Ultra realistyczna grafika? Patrzę za okno i tak jakoś wszystko nie świeci się jakby było ze szkła zrobione... a może to coś ze mną nie tak i źle świat widzę? ¯\_(ツ)_/¯
Z realistyczną grafiką ma to niewiele wspólnego. Jest dużo więcej detali i efekty są lepsze, ale nie realistyczne. Wszystko sterylne, błyszczące, każda powierzchnia idealna i bez skaz. Tu nie ma żadnego realizmu :)
Tak, wygląda pięknie, ale wkurza mnie takie głupie używanie słów jak "realizm".
To mi nie wygląda na pełny raytracing, a jedynie na jakiś dodatkowy efekt nałożony na klasyczny rendering robiący odbłyski od lakieru i jezdni, na jakimś etapie generowania sceny, ale bazowo ten obraz raczej powstał z klasycznego przetwarzania trójkątów.
Widać elementy obrazu które są charakterystyczne dla klasycznego renderingu wielokątów: 1:40 - w samochodzie odbija się krajobraz, ale nie odbija się postać 2:19 - niebieski samochód i jego odbicie w kałuży - brak dachu
@hellfirehe: To wygląda bardziej jak Screen Space Reflections oraz Screen Space Global illumination. Od biedy można powiedzieć, że to taki ray tracing dla ubogich, w którym mogą odbijać się tylko widoczne na ekranie rzeczy/piksele.
To, czy coś odbije się w szybie lub kałuży nie zależy tylko od położenia i kąta między obiektami a kamerą, ale również od tego, czy jest to widoczne na ekranie. Rzeczy leżące za kamerą lub schowane za
Cyberpunk 2077 z RTX i 75+ fps na mocnym PC ze swoim klimatem, konstrukcją miasta i poziomem graficznym BIJE I GNIECIE I ZDEPTUJE GTA 5 w każdym aspekcie. Ponadto, jest to RPG i miasto jest tam tłem dla zajebistej historii oraz genialnych misji pobocznych, a GTA o gierka akcji i większość misji to banalne przynieś podaj pozamiataj. Jak ktoś trochę ogarnia i MA NA CZYM grać i faktycznie doświadczył CBP tak, jak
@radek-ignatow: Nie znika. Wystarczy robić zadania i misje poboczne, w których przeciętna jest na wyższym poziomie niż jakaś główna top 3 z GTA 5. Chcesz #!$%@?ć w przechodniów i pouciekać przed policją - fajnie, zagraj w GTA. CBP to RPG akcji i z założenia miasto jest tłem. Niestety wszyscy, którzy tego nie kumają wciąż te gry porównują jeden do jednego, co jest sporym nieporozumieniem.
To nie jest raytracing w takiej formie jak funkcjonuje obecnie ten buzzword. To jest dorzucany z zewnątrz pakiet shaderów doczepiany na samym końcu pipelinu do renderowania, RT jest bez żadnej specjalistycznej akceleracji sprzętowej (typu dedykowane rdzenie z RTXów czy przyszły odpowiednik AMD) a jedynie programowo rozwiązywany przy pomocy zwykłego GPU jak każdy inny shader.
Do tego to funkcjonuje tylko w przestrzeni obecnej klatki (w przeciwieństwie do właściwego RT, te efekty nie mają
Komentarze (322)
najlepsze
Jest dużo więcej detali i efekty są lepsze, ale nie realistyczne. Wszystko sterylne, błyszczące, każda powierzchnia idealna i bez skaz. Tu nie ma żadnego realizmu :)
Tak, wygląda pięknie, ale wkurza mnie takie głupie używanie słów jak "realizm".
Widać elementy obrazu które są charakterystyczne dla klasycznego renderingu wielokątów:
1:40 - w samochodzie odbija się krajobraz, ale nie odbija się postać
2:19 - niebieski samochód i jego odbicie w kałuży - brak dachu
To, czy coś odbije się w szybie lub kałuży nie zależy tylko od położenia i kąta między obiektami a kamerą, ale również od tego, czy jest to widoczne na ekranie. Rzeczy leżące za kamerą lub schowane za
To jest dorzucany z zewnątrz pakiet shaderów doczepiany na samym końcu pipelinu do renderowania, RT jest bez żadnej specjalistycznej akceleracji sprzętowej (typu dedykowane rdzenie z RTXów czy przyszły odpowiednik AMD) a jedynie programowo rozwiązywany przy pomocy zwykłego GPU jak każdy inny shader.
Do tego to funkcjonuje tylko w przestrzeni obecnej klatki (w przeciwieństwie do właściwego RT, te efekty nie mają