Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

910

Zero Waste według serwisu HP

W zeszłym tygodniu zakupiłem drukarkę HP. Podczas pierwszej konfiguracji doszło do uszkodzenia cartridge'a startowego. Zrywając folię ochronną z cartridge'a zerwała się także elektroniczna taśma. Pomyślałem, że to nie problem bo miałem już zakupiony nowy oryginalny cartridge. Zamontowałem...

1adrwro86
1adrwro86
z
wykop.pl
29.12.2020, 13:36:45
  • #
    drukarka
  • #
    elektronika
  • #
    hewlettpackard
  • 309
    • Facebook
    • Twitter

W zeszłym tygodniu zakupiłem drukarkę HP. Podczas pierwszej konfiguracji doszło do uszkodzenia cartridge'a startowego. Zrywając folię ochronną z cartridge'a zerwała się także elektroniczna taśma. Pomyślałem, że to nie problem bo miałem już zakupiony nowy oryginalny cartridge. Zamontowałem oryginalny ale drukarką wyrzucała błąd informujący o tym, że podczas pierwszej konfiguracji niezbędny jest cartridge startowy. Napisałem więc do HP. Serwis ten jednak stwierdził, że to się nie zdarza aby uszkodzić tasiemkę podczas rozpakowywania a nowego cartridge'a startowego nie mogę nigdzie dostać. Wyszło więc na to, że ja celowo uszkodziłem cartridge aby mieć przyjemność porozmawiać z serwisem HP. Serwis stwierdził, że gwarancja nie obejmuje takich uszkodzeń i odesłali mnie do sklepu w którym zakupiłem drukarkę - x-kom.pl. Wymieniłem kilka maili z x-kom i skończło się na tym, że mogą zabrać drukarkę i wysłać ją do serwisu HP ale prawdopodobnie serwis ten odmówi naprawy poniewaz gwarancja tego nie obejmuje. Pozostałem więc z drukarką, która nie wydrukowała ani jedenj strony a mimo to jest bezużyteczna z powodu pęknietej tasiemki na startowym cartridge'u. Drogi serwisie HP jak taka polityka ma się do waszej kampani Zero Waste?! Przez takie podejście do tematu straciliście bardzo w moich oczach i będę wszystkim znajomym odradzał zakupy waszych produktów skoro majcie takie podejście do rozwiązywania problemów.

Treści powiązane (3)

podobny problem i bypass

konto usunięte
z youtu.be
  • 50

Klasyk ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kryspin013
z wykop.pl
  • 19

Komentarze (309)

najlepsze

1adrwro86
1adrwro86
29.12.2020, 13:55:32
  • 424
udało mi się ustalić, że cartridge startowy jest dedykowany do konkretnej drukarki i nie można go zastąpić innym.
HP wysłało mnie do x-kom a x-kom odsyła do HP. Tak jak pisał Mrrudzin nie zaproponowali żadnego rozwiązania, nawet odpłatnego tylko wysyłają do sklepu.
Napisałem do nich czy jest opcja naprawy odpłatnej ale nie odpowiedzieli jeszcze. Najbardziej w tym wszystkich wkurzające jest komentarz serwisu HP "takie uszkodzenia się nie zdarzają". Wyszło na to, ze
  • 32
K.....v
konto usunięte 29.12.2020, 13:57:06
  • 109
@1adrwro86: Spróbuj jeszcze z zagranicznym serwisem o ile jesteś anglojęzyczny.
1adrwro86
1adrwro86
29.12.2020, 14:00:55
  • 133
@Kamykov: jestem, pisałem do nich ale odpowiedzili mi, że obsługują tylko USA i Kanadę.
Odesłali do messangera w PL
K.....v
konto usunięte 29.12.2020, 14:03:53
  • 51
@1adrwro86: spróbuj uk
Tytanowy_Lucjan
Tytanowy_Lucjan
29.12.2020, 14:44:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 184
Tylko #brother. Zamienniki po 2 zł i drukuje perfekcyjnie latami jak jest cały czas pod prądem, żeby się sama czyściła w razie potrzeby.
  • 19
slynny_programista
slynny_programista
29.12.2020, 15:03:45
  • 80
@Tytanowy_Lucjan: Mogę potwierdzić, też mam bardzo starą laserową drukarkę Brother i nigdy mnie nie zawiodła, a koszt zamienników pojemnika z tonerem to grosze.
laut
laut
29.12.2020, 15:27:20
  • -28
@slynny_programista: niestety świeżo kupiłem nówke urządzenie wielofunkcyjne Brother i jedynie udało mi się wydrukować 1000 kartek na zamienniku, po tym od razu dysze zapchane, drukować nie chce musiałem kupić oryginał i mam nadzieje że opcja wydruku bez problemu wróci, a gwarancji na urządzenie nie ma gdy używa się zamienników. Tym samym urządzenie mające tydzień ( za 4000 cebulowych covidowych PLN) po jednej akcji z zamiennikiem może trafić na serwis o ile
mikus123
mikus123
29.12.2020, 15:33:47
  • 76
@laut: Najważniejsza, rzecz to nie wyłączać drukarki z prądu, wtedy sama się czyści.
mp0011
mp0011
29.12.2020, 14:01:11
  • 178
Czyli że co? Masz sprawną drukarkę, którą możesz wyrzucić na śmietnik, bo nawet w serwisie się tego nie naprawi bez magicznego, jednorazowego i unikatowego kartridża?

XXI wiek...
  • 13
adamne
adamne
29.12.2020, 15:50:51
  • 90
@mp0011: Takie cuda tylko w HP. Miałem kilka drukarek od nich i już nigdy więcej bo coraz drożej i coraz dziwniejsze pomysły.
w.....y
konto usunięte 29.12.2020, 16:38:12
  • 32
Masz sprawną drukarkę, którą możesz wyrzucić na śmietnik,


@mp0011: To jest slogan firmy HP: Kup i wyrzuć od razu na śmietnik aby kupić u nas nową. I tak w kółko.
jestem_ekspertem_wiec_odpowiadam
jestem_ekspertem_wiec_odpowiadam
29.12.2020, 16:43:14
  • 44
@adamne: hp to gówno! Mam hp, co po iluś cyklach blokuje kartdridże, mimo że jest jeszcze w środku tusz. Nie ze mną te numery łajzy. Zgrałem biosa z tej #!$%@?, jak znów zablokuje, to wgrywam programatorem i licznik się kasuje. Wtedy można nawet dolewać strzykawką jak za starych czasów. Nigdy więcej tego badziewia
hughmm
hughmm
29.12.2020, 14:50:46
  • 98
Co takiego niezbędnego znajduje się w tym pojemniku tuszu startowego, że musi zostać odpalony jako pierwszy? Chore wymysły HP. Pewnie jakieś zabezpieczenia, żeby nie rozdzielać tuszy startowych od drukarek. Jak zwykle takie rzeczy się kończą tym, że cierpi uczciwy klient.
  • 6
bi-tek
bi-tek
29.12.2020, 16:27:02
  • 15
@hughmm: Nie ma chyba żadnego logicznego wytłumaczenia na parowanie tuszów startowych z drukarką, te tuszę po pierwsze mają super małą pojemność i bardzo szybko się kończą.
brakloginuf
brakloginuf
29.12.2020, 16:29:58
  • 31
Co takiego niezbędnego znajduje się w tym pojemniku tuszu


@hughmm: celowe postarzanie produktu sie tam znajduje
phariseo
phariseo
29.12.2020, 16:41:50
  • 52
@hughmm: przypuszczam że tusz startowy ustawia region drukarki - identyczne rozwiązanie stosuje Xerox.
Czyli jeśli włożysz tusz startowy który ma w chipie zapisany region PL, nie można potem zainstalować tuszy z innego regionu.
Ma to zapobiegać importowaniu wkładów z państw gdzie są one, zgodnie z polityką danego producenta, tańsze.
Zwykly_Czlowiek
Zwykly_Czlowiek
29.12.2020, 16:02:29 via Android
  • 97
Pierwsza zasada kupowania drukarki: omijać HP szerokim łukiem.
  • 13
l.....u
konto usunięte 29.12.2020, 16:30:13
  • 10
@Zwykly_Czlowiek: Dotyczy również laptopów!
rydzo
rydzo
29.12.2020, 16:33:02
  • 10
@lusulusu: bez przesady. Mają niektóre naprawdę dobre serie laptopów. Elitebook czy zbook to czołówka wśród biznesowek.
w.....y
konto usunięte 29.12.2020, 16:33:31
  • 3
@lusulusu: HP to taki chińczyk na rynku komputerowym. #!$%@? tylko badziewia.
K.....v
konto usunięte 29.12.2020, 13:56:22
  • 91
Polska to trzeci świat... W UK jakoś niema z niczym problemu i nigdy nie musiałem się #!$%@?ć żeby coś oddać/wymienić czy zareklamować.

Autorze. Nagraj film na YT opisując sytuację. #!$%@? tą drukarkę młotkiem, a następnie polej rozpałką do grilla i spal to gówno. Wstaw to potem na tweetera i wszędzie gdzie się da. Ktoś Ci pewnie w końcu nową drukarkę sprezentuje. Prawdopodobnie konkurencja. Powodzenia.
  • 5
wieczny-student
wieczny-student
29.12.2020, 15:33:26
  • 5
@Kamykov: Ja bym pominął na początek tą część z #!$%@?.
sncf
sncf
29.12.2020, 16:22:13
  • -31
@Kamykov: ale to jego wina ze na chama zerwał ściezki, haloooo
zwirz
zwirz
29.12.2020, 16:47:11
  • 11
@sncf: No to powinien móc sobie kupić inny kartridż. Drukarka się od tego nie zepsuła.
LordAxe82
LordAxe82
29.12.2020, 14:27:18
  • 68
Nigdy więcej HP. Oni oszukujo
  • 6
titus1
titus1
29.12.2020, 14:43:00
  • 44
@LordAxe82: W ciągu roku umarły niemal wszystkie HP PageWide Pro 477 dw. Zdarzało się, że nie działały nowe maszyny wyjęte z pudła. Serwis HP wymieniał je bez szemrania. Na porządku dziennym były problemy z siecią, maszyny nie chciały się wyłączać, te awarie kończyły się wymianą płyt głównych.
Zasychające kartridże i głowice - to pewna śmierć urządzenia, bo nie da się tego wyczyścić, naprawa kompletnie nie opłacalna. A i próba rozebrania maszyny
EliG
EliG
29.12.2020, 16:25:56
  • 10
@titus1: @LordAxe82: Teraz to jest zupełnie inne HP. Ja mam w firmie wiekowe LJ4050 / LJ4100 / LJ5 czy LJ4200. To są urządzenia prehistoryczne które po pierwsze są ciągle wspierane (są sterowniki do WIN10) a po drugie są niezniszczalne. Od 8 lat lecę na zamiennikach i wszystko działa. Niektóre są z 1998 roku. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Teraz HP to syf i badziew a w
Daveed
Daveed
29.12.2020, 16:44:34
  • 4
@LordAxe82:
Jest taka drukarka Hp 1022, stara jak Internet, ale nadal w cenie, bardzo tania w utrzymaniu, bezawaryjna.
Reszta to gowno
L.....M
konto usunięte 29.12.2020, 14:49:13
  • 59
To jest jeszcze ktoś kto kupuje drukarki HP?
  • 4
laut
laut
29.12.2020, 15:29:44
  • -8
@LogosM: kupiłem ploter za 4k cebulionów, bo małe i dysze są w cartcie więc trudniej będzie uszkodzić, jak przestanie drukować nowy cart i po problemie.
Kosajk
Kosajk
29.12.2020, 15:55:14
  • -7
@LogosM: tbh w porównaniu do innych producentów to moim zdaniem wypada co najmniej nieźle, jak wziąć pod uwagę np ustawienia skanowana do folderu sieciowego czy bezpośrednio na PC z drukarki to nawet posunąłbym się do "wypada świetnie" (chociaż tu i brother daje rade) jeszcze się nie spotkałem z tuszami/tonerami startowymi wiec nie wiem co to za nowy wymysły ze strony hp (fakt ze mam do czynienia głównie z drukarkami biznesowymi wiec
Ligniperdus
Ligniperdus
29.12.2020, 16:35:20
  • 23
To jest jeszcze ktoś kto kupuje drukarki HP?


@LogosM: każdy musi popełnić ten błąd i kupić HP pierwszy i ostatni raz w życiu, to ich model biznesowy
Kargaroth
Kargaroth
29.12.2020, 15:39:10
  • 32
Jakbyś kupił Brothera to byś nie miał problemów ;)
  • 8
PonuryKosiarz
PonuryKosiarz
29.12.2020, 16:06:53
  • 9
@Kargaroth: a potwierdzam. Miałem dwa canony i jednego hp. Same problemy z tuszem, tymi śmiesznymi chipami itp. A już najbardziej się wkurzyłem jak skończył mi się cyan, ale chciałem tylko zeskanować coś. Nie! Nie użyjesz skanera bo nie masz tuszu(╯°□°)╯︵ ┻━┻
To jeszcze czasy szkolne były, przez wakacje nic nie drukowałem to we wrześniu glowica była nie do odratowania...

Za namową znajomego
dktr
dktr
29.12.2020, 16:24:52
  • -3
@Kargaroth: J105 już nie produkują, a pozostałe mają już zaporowe ceny.
Kargaroth
Kargaroth
29.12.2020, 16:29:41
  • 3
@dktr: https://www.morele.net/drukarka-laserowa-brother-hl-2312d-hll2312dyj1-1723093/
500 zł za laserówkę z wifi i dupleksem to jest zaporowa cena? :D

Najtańsza HP z tymi funkcjami to cena 870 zł :D
https://www.morele.net/drukarka-laserowa-hp-laserjet-pro-m203dw-g3q47a-b19-1056723/

Nie wspominając o cenie tonerów, bo te do Brothera są tanie jak barszcz.
dict
dict
29.12.2020, 16:22:42
  • 24
HP to gówno pod każdym możliwym względem. Sterowniki, firmware, sprzęt, cena części zamiennych, łatwość serwisu, wsparcie techniczne.

HP to globalny, żywy eksponat prezentujący karykaturę firmy technologicznej w wydaniu giga-korpo. Oprócz obudowy komputerów serii Compaq, ta firma nie zrobiła jeszcze niczego dobrego (pomijając pieniądze, które zarabiają).
  • 4
cacum3
cacum3
29.12.2020, 16:31:35
  • 0
@dict: hp 3005 - dobry sprzęt z pierwszej dekady XXI w
dict
dict
29.12.2020, 16:35:29
  • 11
@cacum3: Fakt, przypomniałeś mi, że chwaliłem sobie kiedyś LaserJet'a 4P, którego miałem. Walił tyle toneru, że można było metodą termotransferu wykonywać płytki drukowane. Tyle, ze to jest sprzęt z lat '90. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1609256068o2UynKdywYZrsnuEu0nZcF.jpg
zedi
zedi
29.12.2020, 16:44:27
  • 3
@dict: Laserjet 5M, do dzisiaj na chodzie. Duża, głośna, wolna, sterowniki tylko do Windowsa 7 ale termotransfer do wytrawiania płytek idealny :)
adam-turowski-16
adam-turowski-16
29.12.2020, 16:41:51
  • 20
@1adrwro86: Próbowałeś ominąć?
jchip
jchip
29.12.2020, 16:27:34
  • 20
Reklamacja za niezgodność z umową? Sprzęt nie da się uruchomić.
Ogólnie omijać HP szerokim łukiem, póki co używam Epson z napełnymi zbiornikami i wszystko ok
D_Train
D_Train
29.12.2020, 17:15:05
  • 17
Widzę w HP nadal stabilnie, miałem ich urządzenie wielofunkcyjne z 10 lat temu i było takim złomem, że do teraz omijam tego producenta.
  • 3
hesus30
hesus30
29.12.2020, 17:47:44
  • 1
@D_Train: Jakim cudem 10 lat wytrzymało?? Powinno zepsuć się zaraz po gwarancji ,)
D_Train
D_Train
29.12.2020, 17:49:58
  • 6
@hesus30: Nie wytrzymało, 10 lat temu kupiłem i rozpadło się dość szybko.
hesus30
hesus30
29.12.2020, 17:51:44
  • 1
@D_Train: Racja, nieuważnie przeczytałem. Czyli jednak wszystko w normie - poleciała niedługo po gwarancji ,)
rydzo
rydzo
29.12.2020, 16:34:24
  • 17
Drukarki HP mają jedynie jeden plus.
Cena zakupu nowej drukarki.

Dobry pomysł dla kogoś kto chce kupić, wydrukować trochę i #!$%@?ć drukarkę.
Bo jeśli ktoś chce używać dłużej to HP powinien omijać.
Duża awaryjnosc. No i te tusze. Drogie i problematyczne ...
  • 1
sylwek2k
sylwek2k
29.12.2020, 19:30:55
  • 0
Duża awaryjnosc. No i te tusze. Drogie i problematyczne ...


@rydzo:

tusze sa tanie... placisz ~120 zeta i masz jakies pol litra oryginalnych tuszy :)
przemko777
przemko777
29.12.2020, 15:35:03
  • 17
A ja nieświadomy nawet nie wiedziałem że jest coś takiego jak cardridge startowy O_O
  • 5
Ligniperdus
Ligniperdus
29.12.2020, 16:36:46
  • 5
@przemko777: mój brother nie wie nawet co to cardridge ;) ma tylko wbudowane pojemniki które można zalać tuszem np. ze strzykawki ;)
przemko777
przemko777
29.12.2020, 17:03:04
  • 0
@Ligniperdus: A jaki to model jest dokładnie , bo teraz będę się przymierzał do kupna nowej drukarki
Ligniperdus
Ligniperdus
29.12.2020, 17:09:33
  • 1
@przemko777: dcp-t510w
A.....i
konto usunięte 29.12.2020, 17:02:47
  • 12
Kupywać drukarkę HP, to naprawdę trzeba być masochistą
RRybak
RRybak
29.12.2020, 18:46:26
  • 11
Ale w HP się już nie od lat, ale od dekad nic nie zmienia. HP zawsze miało klienta w dupie, najpierw naciągali na tusze, potem psuli i blokowali drukarki, teraz cartridge startowe. Co byś nie robił, najlepiej kupić nowe urządzenie.
Od czasu mojej pierwszej i ostatniej drukarki (w sumie urządzenia wielofunkcyjnego) - nigdy więcej HP, czego i sobie i Wam wszystkim życzę. Należy mieć tę pseudo firemkę poniżej pleców, tak jak HP
  • 1
Syskiev
Syskiev
29.12.2020, 19:50:42
  • 0
@RRybak: Do tego tanie HPki bardziej opłaca się wyrzucać niż kupować oryginalne tusze bo wychodzi taniej
Kocury
Kocury
29.12.2020, 16:27:50
  • 11
@1adrwro86:
mogłeś skorzystać z prawa do zwrotu w ciągu 14 dni.
Mogłeś też nie korzystać z gwarancji producenta, a rękojmi - wtedy to x-kom odpowiada przed Tobą i nie interesuje Cię co serwis HP tam pierdzi.
Jak 14 dni minęło nadal możesz skorzystać z prawa do rękojmi - najlepiej idź do Rzecznika Praw Konsumentów w Twoim mieście, jak nie czujesz się na siłach samemu to ogarniać :)
  • 5
sirobert
sirobert
29.12.2020, 17:26:28
  • 1
@Kocury: jakis bezsens i co niby xkom zrobi z uszkodzona przez kupujacego drukarka be gwarancji naprawy
Kocury
Kocury
29.12.2020, 18:18:59
  • -4
jakis bezsens i co niby xkom zrobi z uszkodzona przez kupujacego drukarka be gwarancji naprawy


@sirobert:
nie udzielam bezpłatnych porad prawnych przedsiębiorcom.
sylwek2k
sylwek2k
29.12.2020, 19:31:58
  • -2
i co niby xkom zrobi z uszkodzona przez kupujacego drukarka be gwarancji naprawy


@sirobert:

to juz jest problem x-kom'u :)
mxgts
mxgts
29.12.2020, 17:53:54
  • 10
atramentowe drukarki hp to totalne gówno - tanie w zakupie drogie w eksploatacji - do domu czy na studia to tylko laserówka
dzek
dzek
29.12.2020, 16:31:44
  • 10
2020 już dogorywa

ludzie nadal kupują drukarki HP


Jak drukarka to KAŻDA, BYLE NIE HP
windforce
windforce
29.12.2020, 18:15:56
  • 9
Nie kupuje się drukarek HP, choćby tylko ze względu na koszt tuszy / tonerów.
  • 1
JohnDoe_X
JohnDoe_X
29.12.2020, 23:24:25
  • 0
@windforce: tonerów? Akurat HP ma najszybciej taniejące tonery zamienniki, do starszych modeli kosztują grosze.
graf_zero
graf_zero
29.12.2020, 17:54:17
  • 8
WTF?
Jak dziadoską politykę obsługi klienta trzeba miec żeby olać klienta który nie jest w stanie rozwiązać problemu inaczej?
V.....n
konto usunięte 29.12.2020, 17:11:10
  • 7

Komentarz usunięty przez moderatora

S.....y
konto usunięte 29.12.2020, 17:49:53
  • 1
@Voxen: Nie do końca. Stare (stareeee, 10+ lat) laserjety śmigają latami a tonery-zamienniki kosztują grosze. Ale prawda, teraz mam Brothera (DCP-1610 z wifi) i HP nawet nie ma podejścia. Działa po minimalnej konfiguracji, szybko, cicho i tanio.
FilipWWL
FilipWWL
29.12.2020, 18:02:33
  • 1
@SrubokretUdarowy: dokładnie, mam hp6mp, działa idealnie, no ale jest bardzo stara, ze 20 lat ma :)
Snuffer89
Snuffer89
29.12.2020, 18:34:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
Co Cię skłoniło akurat do zakupu drukarki HP? Sprawdzałeś ich cenę tuszy i podejście do firm produkujących zamienników?
  • 1
Kathumax
Kathumax
29.12.2020, 19:01:43
  • 1
Co Cię skłoniło akurat do zakupu drukarki HP?


@Snuffer89: pewnie cena, jak w przypadku większości osób. Ludzie nie sprawdzają kosztów eksploatacji, tylko patrzą na cenę drukarki, a tą akurat HP z reguły ma bardzo atrakcyjną. A, no i są tacy co rzeczywiście drukują kilka stron/msc - dla nich to też może być dobry wybór.
hesus30
hesus30
29.12.2020, 17:01:35
  • 6
Jak klient chce kupić drukarkę lub urządzenie wielofunkcyjne inne niż Brother - to zawsze uprzedzam, że robią to na własną odpowiedzialność ;)
Niby jest jeszcze Epson ale... Nie każda ich drukarka ma airprint, no i powodzenia jak nie ma ekranu - koszmar jeśli chodzi o konfigurację sieci bezprzewodowej. W dodatku Epson ma paskudny zwyczaj usuwania ze swoich stron oprogramowania do łączenia się z WiFi w wypadku ciut starszych urządzeń [podstawowy sterownik USB
  • 2
Kathumax
Kathumax
29.12.2020, 17:31:16
  • 0
@hesus30: my mamy Canony i też jest ok, już ładnych kilka lat.
hesus30
hesus30
29.12.2020, 17:46:01
  • 1
@Kathumax: Canona nie lubię za kłopotliwe sterowniki. Parę razy się nieźle namęczyłem z ich urządzeniami wielofunkcyjnymi, więc profilaktycznie ich unikam.
No i Szajsung - dobrze dla nas klientów, że pozbyli się działu drukarek bo o ile na początku były świetne, to pod koniec robili złom. Pewnie dlatego HP kupiło :D
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (910)
  • Zakopujący (14)

Hity

tygodnia

Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
Najważniejsza część konferencji Adama Glapińskiego
4076
Popatrzcie dzieci. Tak wygląda Dyzma.
3986
Pokaż więcej

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki