Tu duze znaczenie ma prawidłowe rozmieszcze pasażerów (kłania się szkolenie po zakupie biletu) Kierowca przed zakrętem powinien ich instruować komendami głosowymi - głośnie okrzyki - żeby przesiedli się na jedną stronę pojazdu. W którą zależy od zakrętu. Zdarza sie na niektórych trasach, że trzeba usadowić pasażerów np na lewym tyle. Im bardziej będą się słuchać kierowcy i szybko reagować na polecenia, tym większe szanse, że przeżyją podróż. A wiadomo, każdy chce żyć.
Lata temu na Cyprze mieliśmy wycieczkę objazdową autokarem po górskich drogach i w jednym miejscu przewodnik mówi żeby wysiąść i podziwiać widoki, a kierowca autokaru sobie zawróci. Przewodnik dodał że to oczywiście sugestia a kto chce to może siedzieć w środku. No i się znalazło paru takich z tyłu co zostali. Kierowca zawracał na niewielkim placyku przy krawędzi, w taki sposób, że cały tył autokaru wisiał nad przepaścią. I delikatnie tył-przód kilkanaście
@konsul543: Mylisz się, lepiej tego nie dało się zrobić. Ale i maszyna robi robotę, przeciętny autobus, bez blokady napędu i takiej mocy silnika nie miał by szans.
Pamiętam kurs autobusem ze Splitu do Makarskiej. Droga szersza niż ta, ale przepaść dużo większą, wprost do morza i kierowca pędzący i przeglądający komórkę w czasie jazdy ...
@mikkekorwin: Oj, to prawda, pamiętam jak 20 lat temu jeździłem do Chorwacji, m.in. dwa razy do Makarskiej, starą, magistralą adriatycką, wzdłuż wybrzeża. Ciekaw jestem, czy są tam już jakieś barierki, bo wówczas nie było, tylko w większości wysokie na 20 cm betonowe słupeczki, rozstawione co parę metrów.
Komentarze (75)
najlepsze
źródło: comment_1608356173MZJ0Iu5aPtntlwe3F03aJO.jpg
PobierzPrzewodnik dodał że to oczywiście sugestia a kto chce to może siedzieć w środku.
No i się znalazło paru takich z tyłu co zostali.
Kierowca zawracał na niewielkim placyku przy krawędzi, w taki sposób, że cały tył autokaru wisiał nad przepaścią. I delikatnie tył-przód kilkanaście
ubaw bedzie jak beda wracac
źródło: comment_1608365099wGwgozgxcTtpWNCD2ex7tX.jpg
Pobierz