Zawieszenie wielowahaczowe, a belka skrętna - jaka jest różnica
Zawieszenie wielowahaczowe sprawia, że auto jest bardziej komfortowe, lepiej się prowadzi, ale kosztuje więcej. Belka skrętna jest trwalsza i tańsza, ale właściwości jezdne są gorsze. Czym jeszcze się różnią?
tenner z- #
- #
- 5
Komentarze (5)
najlepsze
@Ksebki: No tak bo teraz próżno w folderach szukać takich technicznych informacji. Coś tam o silniku napiszą, byle nie za dużo, coś o kolorach i wyposażeniu a potem tona marketingowego bełkotu w stylu: mały ale przestronny, dynamiczny i ekonomiczny, agresywna linia nadwozia, niezapomniane wrażenia z jazdy. A to wszystko o jakiejś 3 cylindrowej benzynie z mocą w porywach do 100km belką skrętną
'' Niestety, zawieszenie wielowahaczowe Forda Focusa miażdży analogiczne rozwiązanie VW Golfa. Po siedmiu latach jazdy Fordem, przesiadka na Golfa jest delikatnie mówiąc szokiem. Miałem ofertę bardzo dobrze doposażonej Skody z belką skrętną. Po pierwszych tygodniach jazdy Golfem z wielowahaczem, wybór Skody był by zupełną porażką.''
Bardziej bym patrzył na rozstaw osi i kto całościowo zawieszenie stworzył niż zero jedynkowo czy jest belka czy nie.
To raczej tutaj jest pies pogrzebany w przypadku golfa.
W zasadzie z doświadczeń posiadania aut z wielowahaczem i z beleczką jest tylko jedna różnica dla mnie: przy nierównościach w zakręcie. Belka jest takim trochę zawieszeniem zależnym, koła tylne są połączona ze