Pożegnanie z #gamedev I moja ostatnia gra.
![Pożegnanie z #gamedev I moja ostatnia gra.](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_15974070183CEKdmtChHgx7H9Y3R4poF,w300h194.jpg)
Najpierw trochę o Money Makersach: Gra jest sequelem flashówki, którą zrobiłem przed laty na konkregate i fejsa. Podobnie jak dla pierwowzoru główną inspiracją jest gierka z PC 386 - “Jones in the fast lane” oraz planszówki “Makler giełdowy”. Na początku miał to być po prostu mobilny port, ale z...
![loklok](https://wykop.pl/cdn/c3397992/loklok_QU0EJDT2A4,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 115
- Odpowiedz
Komentarze (115)
najlepsze
1. co to są "małe apki enterprise"? :)
2. no cóż, spora część osób wyrasta z gmedevu - powody podobe do tych, które opsiujesz:
- lepsze zarobki w innych niszach
- bardziej pewny rynek
- większe możliwości rozwoju
- mniej obciążająca czasowo praca
no i dodatkowo rynek rozrywkowy jest super dziwny. nigdy nie wiadomo czy film, gra, płyta odniesie sukces czy nie. w dodatku rynek filmów i muzyki nadal w dużej
Moje wrażenie - za bardzo "pay to play".
Odinstalowałem, pozdrawiam.
Poza tym grałem 5min i już nie mam za bardzo co robić poza czekaniem na odnowienie energii lub oglądaniem reklam.
źródło: comment_1597433053oUFzhlzTpEB2lF1iYeuE9f.jpg
PobierzTu nie chodzi ani o kasę ani o reklamy ale o powiązanie progresu w grze z tym głównem. Przez to w zasadzie nie ma żadnej strategii gry, żadne wybory gracza się nie liczą, a wszystko sprowadza się do tępego klikanaia byle szybciej.
Nie da się zrobić normalnego gameplayu a potem albo wyswoelic zwyczajnie reklamę raz na 5
Sorry ze marudzę, wiem że mogę po prostu nie grać, ale gierka jest przyjemna i oczywiście że chcesz na niej zarobić, ale który to już raz widzę coś co mogłoby być fajne ale wszędzie jakieś kryształy monety i inne gówno. Nawet jeśli to nie jest
źródło: comment_1620923699kcxPsKIWWQM1AmTbNnpIiv.jpg
PobierzTechnicznie jest spoko, wizualnie też (chociaż mogłoby być dużo lepiej, ale jest okej, albo raczej nie jest źle). Skumałbyś się z dobrym game designerem (plus ewentualnie kimś od artu) i w 2-3 osoby możecie wydać grę która w rok przyniesie wam kasę, jakiej w enterprise nie zarobicie w naście lat.
Tylko oczywiście dobry game designer
- będąc w wyższej lidze i konkurując z lepszymi graczami czują się lepsi
- mając więcej pucharów są wyżej w statystykach klanu, czyli stają się lepszym graczem na te kilkadziesiąt osób z którymi wspólnie grają, czyli ponownie zaspokojenie potrzeby stawania się jak
@loklok: tutaj ktoś łyknął marchewkę na kiju, brawo.