Cześć. Dnia 23 marca 2020 roku zakupiłem na stronie RTV Euro AGD telefon Oppo A1K w cenie 299 zł.
Po otrzymaniu przesyłki opakowanie było bez oryginalnej foli i widniał na nim czerwony telefon (zamawiałem czarny).
Po otwarciu opakowania nie było w nim śladu po ładowarce, słuchawkach czy nawet instrukcji obsługi. Ostał się sam telefon.
Przeszedłem więc do włączenia telefonu. Kiedy włączył się ekran startowy ujrzałem w jego górnym lewym rogu napis "DEMO".
Tak, wysłali mi telefon DEMO !
Po włożeniu karty sim nie ma możliwości wykonać nawet połączenia.
Na stronie RTV Euro AGD nie było wzmianki o tym, że sprzedają telefon DEMO, a z tego co się do wiedziałem nawet jeżeli takowy by widniał to i tak nie mają prawa go sprzedać, ponieważ firma wysyła telefony w wersji DEMO tylko w celach marketingowych w sklepie.
Nie zwlekając zbyt długo opisałem całą sytuację w mailu do firmy Oppo. Odpisali mi, że jest im bardzo przykro oraz, że przekażą ww. sprawę do odpowiedniego działu w celu podjęcia odpowiednich kroków.
Wysłałem również maila do sklepu RTV Euro AGD, w którym opisałem całą sytuację, jednak w formularzu kontaktowym, bo próbując złożyć reklamację produktu wyświetlał się error 404...
Maile wysłane zostały dnia 27 marca br. i oprócz jednej odpowiedzi ze strony Oppo jest cisza.
Chciałbym dodać, że nie tylko ja zostałem w taki sposób potraktowany, gdyż inni użytkownicy strony Pepper spotkali się z tym samym.
Niektórym z nich odpisała firma RTV Euro AGD w taki sposób:
"W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne informujemy, iż potwierdzamy wystąpienie niezgodności w opisie produktu.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację.
W tych okolicznościach proponujemy rozwiązanie umowy sprzedaży i zwrot należności za towar.
Prosimy o podanie adresu odbioru towaru przez kuriera oraz rachunku bankowego, na który ma być zwrócona należność za towar, po jego dostarczeniu na nasz magazyn.
W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt"
lub
Jeden z użytkowników opisał tak sytuację:
"U mnie też poprosili o nr konta do zwrotu. Powiedziałem że nie jestem zainteresowany zwrotem, tylko wymianą. Odpisali że niestety nie mają na stanie wersji "nie demo"."
Najlepsze w tym jest to, że telefon widnieje na stanie sklepu. Ewidentnie nie chcą wymienić na w pełni sprawny egzemplarz.
Nikt się nie ponosi do odpowiedzialności za oszukanie klienta, ani firma Oppo, ani RTV Euro AGD.
Stanowisko Oppo w tej sprawie w odpowiedzi na wysłany mail klienta (informacje uzyskanie z Peppera):
"Rozumiemy, że zaistniała sytuacja wiąże się z wieloma niedogodnościami. Chcielibyśmy jednak zarekomendować zwrot telefonu do sklepu. Mamy nadzieję, że jeżeli zdecyduje się Pan na zakup kolejnego telefonu OPPO to jego użytkowanie będzie w pełni satysfakcjonujące"
Niesamowita odpowiedz i pełna kompetencja ze strony Oppo. Widać stawiają klienta na 1 miejscu i dbają o reputację firmy (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Oczywiście wysłałem w mailach zdjęcia telefonu, pudełka oraz screenshot aukcji.
Miałem nadzieję, że firma Oppo, która wchodzi dopiero na rynek europejski jednak będzie miała większy szacunek do klienta i będzie o niego bardziej zabiegać.
Widać wszystko wskazuje na to, że się myliłem.
Bardzo bym prosił o wykopanie i pokazanie innym użytkownikom Wykopu jakie podejście do klienta ma firma RTV Euro AGD oraz Oppo.
Dzięki za doczytanie do końca.
Komentarze (190)
najlepsze
@wowo06: Ale w wykopalisku plujesz jadem "Nikt się nie ponosi do odpowiedzialności za oszukanie klienta, ani firma Oppo, ani RTV Euro AGD."
A gdybyś kupował np Samsunga, i dostał cegłę w paczce to też byś pisał do Samsunga?
Zwrot towaru i oddanie środków jest jedną z form rozwiązania problemu.
@wowo06: Tyle że w tej sprawie Oppo nie ma nic do tego skoro to RTV odstawił taki numer. To RTV ponosi tutaj odpowiedzialność za niezgodność towaru z ofertą. Chyba że uważasz że jak Cię RTV orżnęło to jest to wina producenta który im dał telefony pokazowe.
RTV euro AGD oferuje tzw. bezpieczne zakupy czyli możesz oddać towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.
Opiszę ci jak było w moim przypadku bo w poprzednim wpisie nie opisałem dokładnie.
Towar dostałem w piątek rozpakowałem i uruchomiłem nie pasował mi więc od razu spakowałem i miałem prawo go oddać. Oryginalne opakowanie zachowane i nie rozerwane wszystkie folie fabryczne, styropiany karteczki i pierdoły zachowane ( nauczony
@wowo06
Dodaj informacje,że w pierwszych mailach Oppo było "bardzo przejęte", chcieli IMEI telefonów,faktury i obiecywali że natychmiast się tym zajmą i nam pomogą.
@WielkiJakStodola
Przecież Wam pomogli.
Komentarz usunięty przez moderatora
Oni dostarczyli telefony (może wersje demo, może również pełnoprawne) do RTV Euro AGD, Ty od nich kupujesz i z nimi zawierasz umowę. Co producentowi do tego, że sklep się z niej nie wywiązał?
Nie bardzo wiem czego oczekujesz od samego Oppo i na jakiej podstawie
@wowo06: A próbowałeś najzwyczajniej w świecie zadzwonić?
Przysługuję Ci również zwrot towaru, mogłeś wszystko zapakować i po prostu odesłać.
@wowo06:
Zwracasz telefon, oni oddają środki.
Czego nie chcesz odpuścić?
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady,
A dwa, faktycznie cebulą tu śmierdzi. Chcą ci oddać pieniądze! Czego oczekujesz, ponownej oferty za 299pln? Przecież widzisz, że ten telefon kosztuje 499, okazja przepadła, bierz co ci się należy, i nie żądaj więcej ponad to. ;)
Co nie zmienia faktu, ze Oppo tu winy nie ma, i poza ogólnikową formułką, w zasadzie nie są zobligowani do żadnych ruchów. Winny jest gdzie indziej.