Cześć. Dnia 23 marca 2020 roku zakupiłem na stronie RTV Euro AGD telefon Oppo A1K w cenie 299 zł.
Po otrzymaniu przesyłki opakowanie było bez oryginalnej foli i widniał na nim czerwony telefon (zamawiałem czarny).
Po otwarciu opakowania nie było w nim śladu po ładowarce, słuchawkach czy nawet instrukcji obsługi. Ostał się sam telefon.
Przeszedłem więc do włączenia telefonu. Kiedy włączył się ekran startowy ujrzałem w jego górnym lewym rogu napis "DEMO".
Tak, wysłali mi telefon DEMO !
Po włożeniu karty sim nie ma możliwości wykonać nawet połączenia.
Na stronie RTV Euro AGD nie było wzmianki o tym, że sprzedają telefon DEMO, a z tego co się do wiedziałem nawet jeżeli takowy by widniał to i tak nie mają prawa go sprzedać, ponieważ firma wysyła telefony w wersji DEMO tylko w celach marketingowych w sklepie.
Nie zwlekając zbyt długo opisałem całą sytuację w mailu do firmy Oppo. Odpisali mi, że jest im bardzo przykro oraz, że przekażą ww. sprawę do odpowiedniego działu w celu podjęcia odpowiednich kroków.
![5958357a5a77514543686378_1585676560526sgfhhan5aGI6s2ksqxG.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958357a5a77514543686378_1585676560526sgfhhan5aGI6s2ksqxG.jpg)
Wysłałem również maila do sklepu RTV Euro AGD, w którym opisałem całą sytuację, jednak w formularzu kontaktowym, bo próbując złożyć reklamację produktu wyświetlał się error 404...
Maile wysłane zostały dnia 27 marca br. i oprócz jednej odpowiedzi ze strony Oppo jest cisza.
Chciałbym dodać, że nie tylko ja zostałem w taki sposób potraktowany, gdyż inni użytkownicy strony Pepper spotkali się z tym samym.
Niektórym z nich odpisała firma RTV Euro AGD w taki sposób:
"W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne informujemy, iż potwierdzamy wystąpienie niezgodności w opisie produktu.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację.
W tych okolicznościach proponujemy rozwiązanie umowy sprzedaży i zwrot należności za towar.
Prosimy o podanie adresu odbioru towaru przez kuriera oraz rachunku bankowego, na który ma być zwrócona należność za towar, po jego dostarczeniu na nasz magazyn.
W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt"
lub
![5958357a5a77514543686378_1585676365znd2xNxt7Pn5OxEG6C0FMT.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958357a5a77514543686378_1585676365znd2xNxt7Pn5OxEG6C0FMT.jpg)
Jeden z użytkowników opisał tak sytuację:
"U mnie też poprosili o nr konta do zwrotu. Powiedziałem że nie jestem zainteresowany zwrotem, tylko wymianą. Odpisali że niestety nie mają na stanie wersji "nie demo"."
Najlepsze w tym jest to, że telefon widnieje na stanie sklepu. Ewidentnie nie chcą wymienić na w pełni sprawny egzemplarz.
Nikt się nie ponosi do odpowiedzialności za oszukanie klienta, ani firma Oppo, ani RTV Euro AGD.
Stanowisko Oppo w tej sprawie w odpowiedzi na wysłany mail klienta (informacje uzyskanie z Peppera):
"Rozumiemy, że zaistniała sytuacja wiąże się z wieloma niedogodnościami. Chcielibyśmy jednak zarekomendować zwrot telefonu do sklepu. Mamy nadzieję, że jeżeli zdecyduje się Pan na zakup kolejnego telefonu OPPO to jego użytkowanie będzie w pełni satysfakcjonujące"
Niesamowita odpowiedz i pełna kompetencja ze strony Oppo. Widać stawiają klienta na 1 miejscu i dbają o reputację firmy (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Oczywiście wysłałem w mailach zdjęcia telefonu, pudełka oraz screenshot aukcji.
![5958357a5a77514543686378_15856767435PSHl9m5XaCHprYBMRfj7M.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958357a5a77514543686378_15856767435PSHl9m5XaCHprYBMRfj7M.jpg)
![5958357a5a77514543686378_1585676755PYFVNEouOO2cw0GoRCIe1E.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958357a5a77514543686378_1585676755PYFVNEouOO2cw0GoRCIe1E.jpg)
![5958357a5a77514543686378_1585676701Y7nn9EvB7HFLu2DyUv8OUM.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958357a5a77514543686378_1585676701Y7nn9EvB7HFLu2DyUv8OUM.jpg)
![5958357a5a77514543686378_1585676796VyaDojNmMnmhUvgGKLGkJ5.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958357a5a77514543686378_1585676796VyaDojNmMnmhUvgGKLGkJ5.jpg)
Miałem nadzieję, że firma Oppo, która wchodzi dopiero na rynek europejski jednak będzie miała większy szacunek do klienta i będzie o niego bardziej zabiegać.
Widać wszystko wskazuje na to, że się myliłem.
Bardzo bym prosił o wykopanie i pokazanie innym użytkownikom Wykopu jakie podejście do klienta ma firma RTV Euro AGD oraz Oppo.
Dzięki za doczytanie do końca.
Komentarze (190)
najlepsze
@m4teooo:
Widze mamy opinie eksperta.
Pomijajac juz 5 godzinne konto broniace w czambul elektromarketu. Slabe wytyczne z centrali poszly, bo ten belkot ciezko przeczytac, nie
I jak widac powyzej, to nie jest jednostkowy przypadek, wejdz tu w komentarze na stronach 10+ i zobacz jaka
Komentarz usunięty przez moderatora