Koenigsegg wymyślił silnik spalinowy na nowo
3 cylindry, 600KM, elektroniczne sterowanie zaworami - ekonomia, ekologia i jednocześnie moc. Ciekawy materiał na temat nowego Koenigsegg MEGA-GT auta z 3 silnikami elektrycznymi i jednym spalinowym - w sumie 1726KM i 3500Nm
makkak z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 77
- Odpowiedz
Komentarze (77)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
I to tak się wgryzło, że w ASO wiedzą o co chodzi, a jak im powiesz np. adaptacja CAN to nie wiedzą.
A ramach ciekawostki: kiedyś tak się #!$%@?łem jak po raz kolejny ktoś wyskoczył z osiowaniem, że bigosu zabrakło. I z tego #!$%@? zacząłem szukać, skąd ludzie to wytrzasnęli. Otóż w jednym ze słowników odnalazłem pierwotne znaczenie! Otóż to osiowanie, o ktorym piszą to procedura ustawiania w jednej osi (tak, żeby nie było bicia) wału silnika i wału odbiorczego
Freevalve jest z nami od 5 lat
A pneumatyczne zawory znamy od lat 90 (F1)
Dokumentacja
http://kth.diva-portal.org/smash/get/diva2:542744/FULLTEXT01
Więcej:http://www.formula1-dictionary.net/pneumatic_valve_actuation.html
@Tylko_noc: ale do tej pory nigdy nie był użyty w żadnym seryjnie produkowanym samochodzie a był tylko prototypem/projektem.
już to widzę.
Chyba chodzilo mu o to wspomniane tankowanie czystym etanolem, albo metanolem. W takiej sytuacji bilans spalinowy moglby rzeczywiscie wyjsc na zero, ale na taki silnik trzeba by zarezerwowac spore pole kukurydzy, biorac pod uwage fakt ze z hektara rocznie uzyskuje sie ok 3500 litrow, czyli srednio ok 10 litrow dziennie.
I nie piszę o tym dlatego, że nie udało mi się wbić do ich fabryki i
Niestety to nie jest tak, że cała konstrukcja silnika jest prostsza - w bloku rzeczywiście jest mniej cylindrów o niższej pojemności, ale np. głowica jest już bardziej skomplikowana choćby ze względu na wspomniany system Freevalve. Brak wałka rozrządu zastąpionego pneumatyczno-hydraulicznymi siłownikami jest eko-friendly i zwiększa osiągi, ale zwiększa też złożoność a co z tym idzie cenę. Coś za coś.