Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko180
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

3763

Śmieci w Babicach: podwyżka 400%, z mocą wstecz. Prośba o wykop effect.

4-os. rodzina nie segregująca śmieci, która płaciła dotąd 55 zł/miesiąc, ma już w styczniu zapłacić 245 zł, a za segregację maksymalną możliwą stawkę 33,70 zł za os. Taką decyzję władze Babic podjęły przed świętami. Mieszkańcy w szoku, zbierają podpisy pod petycją. Prośba o nagłośnienie.

badtek
badtek
z
panbartek.pl
11.01.2020, 21:24:45
  • #
    smieci
  • #
    ekonomia
  • #
    malopolska
  • #
    ciekawostki
  • #
    wykopefekt
  • #
    babice
  • 428
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (8)

Uchwała gminy Babice z nowymi stawkami

badtek
z edziennik.malopolska.uw.gov.pl
  • 42

Przyczyna obecnego stanu rzeczy. Chcieliście, żeby państwo się tym zajmowało to

PanDzikus
z se.pl
  • 22

Komentarze (428)

najlepsze

luki_tl
luki_tl
11.01.2020, 21:38:28
  • 1194
Sami ich wybraliście, pamiętajcie o tym przy kolejnych wyborach. Takze uświadamiajcie gdy ktoś pomyśli, że polityka go nie dotyczy lub się polityką nie interesuje. To właśnie jest polityka.
  • 39
Luks_x
Luks_x
11.01.2020, 21:41:45
  • -314
Sami ich wybraliście


@luki_tl: Ale raczej nie obiecali podwyżki za śmieci, to przerzucanie odpowiedzialności na wyborców.
d.....s
konto usunięte 11.01.2020, 22:25:45 via iOS
  • 116
@luki_tl: Należy mieć na uwadze że jeśli władza się zmieni to i tak co już wprowadzili zostanie
H.....n
konto usunięte 11.01.2020, 22:28:33
  • 310
@luki_tl: Bardzo dobry komentarz. Trzeba było głosować na wolnościowców z konfederacji, a wybrali lewactwo i teraz mają problem, bo trzeba płacić. Jest to wspaniała nauczka również dla leniwych cweli, którzy na wybory nie chodzą, bo im się nie chce.
slx2000
slx2000
11.01.2020, 21:54:08
  • 464
Petycję? Tu trzeba zbierać podpisy pod wnioskiem o odwołanie wójta i rady gminy i rozpisanie nowych wyborów :D
  • 9
masta_blasta
masta_blasta
11.01.2020, 22:36:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@slx2000: wykop upaństwowic....a czekaj
Tym
Tym
11.01.2020, 22:40:24
  • 37
@slx2000: Nowowybrana rada nie będzie mogła zmienić uchwały ani ustalić niższych opłat niż wynikają z podzielenia ceny z przetargu przez liczbę płacących.
Wszystkie te podwyżki wynikają z nowelizacji ustawy, którą desperacko próbujemy spełnić w 2020 r. unijne minimum 50% recyklingu.
slx2000
slx2000
11.01.2020, 23:04:46
  • 72
@Tym: Nie, te podwyżki wynikają przede wszystkim z idiotycznych przepisów wprowadzonych przez Platformę, która zabetonowała lokalne monopole śmieciowe.
niekibicujepilkarzom
niekibicujepilkarzom
11.01.2020, 22:30:07
  • 262
Wytłumaczcie, dlaczego odkąd pojawił się obowiązek segregacji, czyli gospodarstwa domowe odwalają część roboty za odbiorcę odpadów, ceny odbioru śmieci rosną?
  • 24
BeetleJuice
BeetleJuice
11.01.2020, 22:45:12 via iOS
  • 188
@niekibicujepilkarzom: Tego się nie da rozsądnie wytłumaczyć to jest rabunek.
VWgolf3
VWgolf3
11.01.2020, 22:48:02 via Android
  • 153
@niekibicujepilkarzom
Bo masz obowiązek a firma nie musi się starać i tak musisz jej płacić.
Od kilku dni przed domem leżą śmieci nie wywiezione.
Dawniej wybrałem sobie firmę która miała najlepszą opinię i się wywiązywała ze swoich obowiązków.
Obecnie płacę bo musze (dużo więcej) a jakość obsługi tragiczna.
bi-tek
bi-tek
11.01.2020, 22:52:51
  • 103
@niekibicujepilkarzom: monopolizacja rynku, gdyby to działało tak że gmina weryfikuje czy wszyscy mieszkańcy mają umowy z firmami śmieciowymi na zasadzie, Mieszkaniec musi dostarczyć oświadczenie jaka firma odbiera śmieci a potem gmina składa wniosek o weryfikacje czy mieszkaniec faktycznie ma z nimi umowę. Nie ma monopolu i firmy konkurują cenami tak jak było wcześniej.
nieludzki666
nieludzki666
11.01.2020, 22:13:25 via Android
  • 235
Ustawa śmieciowa. Nie jest lepiej, ale przynajmniej drożej.
źródło: comment_gsBO4nJw0V01bJ5qPRH64cXUlFMo8D5k.jpg
  • 13
blazek
blazek
11.01.2020, 22:27:35
  • 12
@nieludzki666: tak w sumie, czy jest cokolwiek lepiej z tej ustawy, w sumie już kilka lat obowiązuje (chyba od 2013) to coś można powiedzieć
incydent_kakaowy
incydent_kakaowy
11.01.2020, 22:28:21
  • 8
@nieludzki666:
Widok jak z jakiejś Monrovi w afryce. Jeszcze tylko brakuje jakiegoś szczura na szycie tej góry śmieci.
P.....y
konto usunięte 11.01.2020, 22:30:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@nieludzki666: Po co ktoś wywala śmieci pod płot skoro i tak musi za to zapłacić?
FrankTheTank
FrankTheTank
11.01.2020, 21:57:31
  • 178
Z 55zł na 245zł to podwyżka 345%

No ale, dalej srogo drogo.
  • 11
piczu
piczu
11.01.2020, 22:08:31
  • 17
@FrankTheTank: przez ostatnie 5 lat płaciliśmy 33 zł od 5 osobowego domu, a w tym roku mamy zapłacić 138,50 zł przy opcji z segregowaniem odpadów. Dla mnie to jest wzrost ponad 400% (dokładnie 420%)...
Kargaroth
Kargaroth
11.01.2020, 22:14:34
  • 150
@piczu: wzrost, czyli różnica między tym co teraz i tym co było:
138,50 - 33,00 = 105,50 - to jest wzrost
wzrost procentowo do tego co płaciłeś:
105,50 / 33 * 100% = 319,7%

Ja wiem że matematyka jest trudna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Płacisz 420% tego co płaciłeś wcześniej. Nie jest to tożsame ze wzrostem. Wzrost to jest różnica, a nie wielokrotność.

A potem się dziwić
badtek
badtek
11.01.2020, 22:16:49
  • -31
Z 55zł na 245zł to podwyżka 345%


@FrankTheTank: no tak z 55 na 245 to podwyżka o 345%, ale 245 zł dzielone na 55 zł to 445%, no więc 400% to sprawiedliwie ;-)
bury256
bury256
11.01.2020, 22:27:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 147
Śmieci droższe od prądu, gazu wody i ścieków razem wziętych to dopiero paradoks.
  • 5
nadobny
nadobny
11.01.2020, 22:46:13
  • 27
@bury256: Paradoks, ale pewnie reszta będzie równała w górę tylko jak się przyzwyczaimy do śmieci.
K.....u
konto usunięte 11.01.2020, 22:56:27
  • 10
@bury256: niedlugo smieci w polsce towarem luksusowym
Arsenazo
Arsenazo
11.01.2020, 23:18:09
  • 2
Śmieci droższe od prądu, gazu wody i ścieków razem wziętych to dopiero paradoks.


@bury256: Żaden paradoks, od zawsze się mówiło że "śmieci to żyła złota".
1.....1
konto usunięte 11.01.2020, 22:34:16
  • 127
I pomyśleć że przed wprowadzeniem ustawy śmieciowej to firmy biły się o śmieci i odbierały posegregowane za darmo, pisałem wtedy ostrzegałem, nikt nie słuchał że robią to żeby położyć na tym łapę i doić wszystkich jak leci ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 6
sylwek2k
sylwek2k
11.01.2020, 22:50:13
  • 13
I pomyśleć że przed wprowadzeniem ustawy śmieciowej to firmy biły się o śmieci i odbierały posegregowane za darmo, pisałem wtedy ostrzegałem, nikt nie słuchał że robią to żeby położyć na tym łapę i doić wszystkich jak leci ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@1realista1:

problem w tym, ze troszku zmienily sie realia w miedzy czasie. Wzrosly oplaty za skladowanie smieci na wysypiskach (drastycznie), mniej firm faktycznie ma mozliwosc odsprzedania
piczu
piczu
11.01.2020, 23:26:18
  • 19
@1realista1: Odpowiedź Korwina dlaczego tak jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pottymouth
pottymouth
12.01.2020, 00:51:09
  • -4
@sylwek2k: czego nie mamy?
źródło: comment_LYKGS8GRGeBQdTxha8CNJevlv4DFTvlu.jpg
Sztachuk
Sztachuk
11.01.2020, 22:54:41
  • 50
"W Gminie Babice na 7331 uprawnionych do głosowania, w wyborach wzięło udział 4731 osób, co stanowi 64,53 %.
Najwyższą frekwencję – 70,49 % odnotowano w obwodzie Nr 4 obejmującym miejscowość Olszyny, a najniższą – 56,52 % w obwodzie Nr 7 w Zagórzu. Wyniki głosowania do Sejmu w Gminie Babice na poszczególne listy obrazuje wykres

Najwyższą liczbę głosów uzyskali :

Kozik Krzysztof Janusz ( PiS) - 804 głosy,
Bochenek Rafał Paweł ( PiS
  • 3
Morf
Morf
11.01.2020, 23:21:02
  • 19
Nie rozumiem w czym problem?


@Sztachuk: pan @badtek i inni w Babicach zagłosowali sobie na socjalistów a teraz mają pretensję że wszystko drogie XD nawet mi was nie żal. Ale przynajmniej na bombelki dali nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
badtek
badtek
12.01.2020, 00:13:03
  • 0
@sztachuk @Morf: Wójt jak by byl socjalista, to by doplacil ludziom do smieci. Ale jest z PO wiec ustalil stawki zawyzon zeby na mieszkancch zarobic :-)
piczu
piczu
12.01.2020, 00:42:25
  • 4
@Sztachuk: tylko, że te wyniki są do sejmu, więc ci panowie mają taki sam wpływ na cenę śmieci w gminie babice jak i w jakiejś miejscowości oddalonej od niej setki km.. równie dobrze gminy gdzie śmieci są drogie mogą mieć pretensje do ludzi z podkarpacia, że na PiS głosowały xD
BananowyWypok
BananowyWypok
11.01.2020, 22:29:18
  • 32
Sami od trzydziestu lat bądź wasi rodzice głosują na zdradzieckie parchate mordy więc bierzcie teraz odpowiedzialność na barki. Pretensje miejcie do rodziców, dziadków bądź do was samych
  • 5
H.....n
konto usunięte 11.01.2020, 22:37:48
  • 29
@BananowyWypok: To prawda. Ludzie wybierają przez 20 lat tych samych ludzi, a potem zdziwienie, że nic się nie zmienia xD.
Morf
Morf
11.01.2020, 23:23:09
  • 8
a potem zdziwienie, że nic się nie zmienia xD.


@Herron: jak to nic? Może nie jest lepiej ale za to drożej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ranven
Ranven
12.01.2020, 01:10:29
  • -3
@BananowyWypok: A kogo mają wybierać? I nie, agent Korwin to nie jest wybór; chyba że komuś się marzy rosyjska okupacja albo druga Białoruś.
Dr1n76
Dr1n76
11.01.2020, 23:29:19
  • 28
Tak sie robi w 2020 ciemne interesy ....Nie lazi sie proponowac "ochrone" po klubach jak w latach 90 tylko dogadali sie z rzadem. Dajcie nam smieci a my sie jeszcze z wami podzilelimy .. No inaczej tego nie potrafie uzasadnic :/
  • 1
Triptiz
Triptiz
11.01.2020, 23:43:44
  • 8

Komentarz usunięty przez moderatora

misiech1
misiech1
11.01.2020, 23:01:46
  • 23
I cyk rodzina 2+1. Ponad 20% z 500 + na utylizację pampersów bombelka
  • 5
Anton_Chigurh
Anton_Chigurh
12.01.2020, 00:08:04
  • -1
@misiech1: Będą prać tetrowe, jak prababki, babki i matki.
Mamiser
Mamiser
12.01.2020, 00:25:28
  • 10
@Anton_Chigurh: co to zmieni, jak za wywóz śmieci i tak i tak musisz zapłacić.
SzalonyMiodozer
SzalonyMiodozer
12.01.2020, 08:34:51
  • 2
@Anton_Chigurh: za to jakie zużycie wody i proszków bedzie
x.....r
konto usunięte 11.01.2020, 22:46:45 via Wykop Mobilny (Android)
  • 17
I tak to całe segregowanie śmieci jest tak dla żartów. I tak ładują te śmieci do śmieciarek wszystkie razem xD
  • 3
IIGuardianII
IIGuardianII
11.01.2020, 23:30:30
  • -6
@xNuclear: Bo muszą trafić do firmy która je profesjonalne posegreguje. http://www.nanowosmieci.pl/odpady-laduja-w-jednej-smieciarce/
Logan00
Logan00
12.01.2020, 19:45:25
  • -1
@xNuclear: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_GxGAWxHmpkcT5lpsMHL5xdYvwt3ICxFy.jpg
zwirz
zwirz
13.01.2020, 13:38:59
  • 0
@Logan00: Ale recykling to obecnie jest #!$%@? wała - nawet na zachodzie większość śmieci ląduje w spalarniach co dla niepoznaki nazywa się "recyklingiem termicznym".
wykopowiczka69
wykopowiczka69
11.01.2020, 22:22:11
  • 16
Klasa średnia już nie jest do niczego potrzebna. Następuje teraz konsolidacja bogactwa elit i golenie średniaków tego typu rzeczami.
Wiadomo, ze wywóz śmieci tyle nie kosztuje. Ani woda, ani jej podgrzanie.
  • 6
M.....e
konto usunięte 11.01.2020, 22:37:20
  • 0
@wykopowiczka69: tylko ze klasa srednia, drobi przedsiebiorcy, tworza gospodarke. Wiec jak wszystko runie to populisci i elity zobacza ze jednak byla potrzebna
Zuben
Zuben
12.01.2020, 00:47:13
  • 8
Klasa średnia już nie jest do niczego potrzebna. Następuje teraz konsolidacja bogactwa elit i golenie średniaków tego typu rzeczami.

Wiadomo, ze wywóz śmieci tyle nie kosztuje. Ani woda, ani jej podgrzanie.


@wykopowiczka69: Wywóz nie, recykling już tak a on dzięki unii musi być na poziomie 50%. Śmieci nie ma gdzie sprzedawać bo nikt ich nie chce od kiedy chiny i inne kraje 3 świata przestały masowo skupować. Recykling plastiku to całkowity
wykopowiczka69
wykopowiczka69
12.01.2020, 08:04:21
  • -2
@MikeJose: xD nie, nie tworzą. Będą ja tworzyć wielkie korpa i fabryki, prywatne i państwowe, które będą się konsolidować i przekształcać tak żeby na rynku został 1-2 dużych graczy z danej branży tak, żebyś ty nie miał dokąd uciec i nie miał wyboru.
W razie wątpliwości proponuje przypomnieć sobie zmowę cenowa w SV.
K.....k
konto usunięte 12.01.2020, 10:24:21
  • 15
Przecież sami tego chcieliście. W 2013 roku przed wejściem ustawy śmieciowej mnóstwo ludzi mówiło że trzeba uregulować wywóz śmieci bo Polska to zaśmiecony kraj i jak gminy to przejmą to będzie lepiej a prywaciarze to tylko zarabiają i urzędnik wie lepiej a jak będzie przymus podpisania umowy to nie będzie śmieci w lasach.

No to teraz macie.

Może ktoś sobie zapamięta że jeśli w jego obecności, ktoś powie że państwo powinno coś
  • 3
fonderal
fonderal
12.01.2020, 12:58:00
  • 0
Przecież sami tego chcieliście. W 2013 roku przed wejściem ustawy śmieciowej mnóstwo ludzi mówiło że trzeba uregulować wywóz śmieci bo Polska to zaśmiecony kraj i jak gminy to przejmą to będzie lepiej a prywaciarze to tylko zarabiają i urzędnik wie lepiej a jak będzie przymus podpisania umowy to nie będzie śmieci w lasach.

No to teraz macie.


@KapralJedziniak: byłeś łaskaw zapomnieć o zeszłorocznej nowelizacji ustawy. Ta z 2014 roku działała w
P.....k
konto usunięte 12.01.2020, 13:28:07
  • 2
@KapralJedziniak: Wybrali partię która im znowelizowała ostatnio ustawę to chyba powinni być zadowoleni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wyniki wyborów 2019 do Sejmu RP w Babicach 52,64% PIS
Wyniki wyborów 2015 do Sejmu RP w Babicach 47,32% PIS

https://sejmsenat2019.pkw.gov.pl/sejmsenat2019/pl/wyniki/sejm/gm/120302
https://parlament2015.pkw.gov.pl/349_Wyniki_Sejm/0/0/12/120302.html
Kic3k
Kic3k
12.01.2020, 13:43:02
  • -2
@KapralJedziniak: wiadomo by pantwo nie ingerowalo w kazda dziedzine, ale tez nie popadajmy ze skrajnosci w skrajnosc taka unifikacja ladowarek to z perspektywy czasu jedna z lepszych rzeczy jaka spotkala rynek telefonow
blackmilk
blackmilk
11.01.2020, 22:44:28
  • 15
Z niemiec i uk jadą kolejne ciężarówki z #!$%@?**zą, a polaki zapłacą.... Ja też tego nie rozumiem. Jeszcze gdybym tego nie segregował, ale robię większość roboty sortowni. Coś tu jest nie tak.
  • 6
cyrkiel
cyrkiel
11.01.2020, 23:38:49
  • -9
ale robię większość roboty sortowni.


@blackmilk: Masz na chacie cały sprzęt do tworzenia regranulatu i jesteś w stanie zapewnić, że jego jakość spełnia wymogi jakości i bezpieczeństwa w kontakcie z żywnością? Nieźle.

Jak wyrzucasz coś takiego do kosza to przestań. Weź to gdześ zmagazynuj (zakładam, że masz magazyny), to podjadę i odbiorę to od Ciebie. Za zupełną darmoszkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_zypuFk48ZhDgEQzrBWqlr1imICMSNuFN.jpg
blackmilk
blackmilk
11.01.2020, 23:44:50
  • 3
@cyrkiel: sortownie nie dają tego za darmoszkę. Odbiór śmieci jest obecnie droższy niż w krajach zachodnich z 4x większą najniższą krajową... nie ma z Tobą dyskusji. Z sortowania śmieci próbujesz robić elektrownię atomową. Ogarnij się koleś. Młynki do tworzyw nie są aż tak drogie.
cyrkiel
cyrkiel
12.01.2020, 00:15:02
  • -4
@blackmilk: Sam się ogarnij. Twoje wstępne sortowanie (oczywiście ważne), to jedynie część całego procesu. Później trzeba śmieci od Ciebie odebrać (nowe śmieciarki to koszt 500-800k zł, używane 150-200k, plus paliwo, plus pracownicy), zrobić kolejne sortowanie, oczyścić materiał, poddać różnym procesom przetwarzania, zbadać jakość i oczywiście potrzebne jest też miejsce na bezpieczne przechowywanie tego, dużo miejsca i sporo sprzętu przeciwpożarowego. A z tym czego nie udało się przetworzyć też trzeba coś zrobić.
lukszyk
lukszyk
11.01.2020, 23:29:21
  • 13
Zastanawiałem się ostatnio, jak by tak dowalili opłatę za śmieci 500zł/miesiąc od osoby, czy skończyło by się tylko płaczem czy jednak ludzie by się zbuntowali?
dave8
dave8
11.01.2020, 22:58:18
  • 13
Heh, a pod Wawą #!$%@? liczą opłatę śmieci od zużycia wody w domu. Więc np. 2 osobowa rodzina czyściochów, lubiących się kąpać codzienie, zapłaci miesięcznie za śmieci jakieś 200-300zł, mimo zapełnienia tygodniowo jednego kubła. Tymczasem 5 osobowa rodzina niemyjących się brudasów, mimo zapełnienia śmieciami kilku 120-litrowych kubłów, zapłaci za śmieci np. 50zł . Gdzie tu kur#a jest logika ?
  • 10
Pawel993
Pawel993
11.01.2020, 23:00:35 via iOS
  • 5
@dave8: Bo sa mieszkania gdzie mieszka 12 ukraincow. Po drugie wode trzeba oszczedzac
dave8
dave8
11.01.2020, 23:02:52
  • -5
@Pawel993: Ja mówię o domach jednorodzinnych. Co za problem liczyć opłatę od kubła i przy odbiorze sprawdzić/policzyć ile kubłów jest zapełnionych i czy się zgadza. Poza tym Ukrancy mogą się nie myć i za śmieci nie zapłacą. Może niedługo prąd też będą sprawdzać? W blokach u znajomego jest opłata stała od metrażu mieszkania i to chyba lepsze rozwiązanie niż jakieś zużycie wody.
Pawel993
Pawel993
11.01.2020, 23:06:49 via iOS
  • -5
@dave8: Jak cala Polska zacznie oszczedzac wode to akurat na dobre wyjdzie. Też oszczedzaj to bedziesz mniej placil za smieci jaki problem
p.....4
konto usunięte 11.01.2020, 22:41:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
Jest jakiś sposób, żeby nie płacić za wywóz śmieci? Jest w ogóle jakaś forma obrony przed takimi podwyżkami? Jakieś ulgi itp.
  • 4
Pawel993
Pawel993
11.01.2020, 23:22:13 via iOS
  • 23
@pepek614: Nie, to jest ukryty podatek. Na czyms mafie smieciowe pis muszą się odkuć.
Morf
Morf
11.01.2020, 23:22:37
  • 13
Jest w ogóle jakaś forma obrony przed takimi podwyżkami?


@pepek614: Ta forma to krajowe wybory do sejmu i senatu i niegłosowanie na socjalistów ( ͡° ͜ʖ ͡°) można też w wyborach samorządowych wybrać mądrzej niż mieszkańcy Babic.
b.....g
konto usunięte 12.01.2020, 08:21:39
  • 0
@pepek614: przecież to jest chore. Czemu te firmy nie zażyczą sobie 150 zł od łebka, skoro mogą sobie wymyślić co chcą, a i tak musimy płacić.
d.....a
konto usunięte 11.01.2020, 22:21:28
  • 13

Komentarz usunięty przez moderatora

M.....e
konto usunięte 11.01.2020, 22:36:29
  • 0
@ddika: niestety nie. Na Mazowszu i w okolocach Warszawy jest zle, ale nawet tu nie az tak. Nie ma dzialania wstecz chociaz.
dzejson
dzejson
11.01.2020, 22:58:17
  • 5
@MikeJose: Jest całkiem źle. Z okolic 13pln skoczyło do 67pln. Także ten tego...
pioterhiszpann
pioterhiszpann
12.01.2020, 13:25:15
  • 12
Z tym segregowaniem śmieci to jeden wielki skok na kasa pod płaszczykiem walki o ekologie :]
Tym
Tym
11.01.2020, 22:32:50
  • 12
"Typowa 4-osobowa rodzina nie segregująca śmieci, która płaciła dotąd 55 zł miesięcznie, dostanie w styczniu do zapłacenia kwotę 245 zł"

Po nowelizacji ustawy, niesegregowanie od nowego roku nie jest już wyborem tylko obowiązkiem. Stawka za niesegregowanie jest wysoka, bo ma charakter sancyjny.

"Zgodnie z przepisami, uchwała będąca aktem prawa miejscowego uzyskuje moc prawną po 14 (czternastu) dniach od dnia opublikowania."

Taka jest zasada, ale od niej jest wyjątek, który mówi: "W uzasadnionych
sakta
sakta
12.01.2020, 00:16:59
  • 11
Trochę szok dla mnie te ceny śmieci w Polsce, mieszkam już 14 lat w Irlandii i nie za bardzo znam Polskie realia, ale to chyba trochę za dużo nie? Ja płacę 18,50 euro na miesiąc, wywózka co tydzień, Stawka jest za kosz mieszany bo segregowane wywożą za darmo (czyli dwa kosze/msc to koszt 18,50) I jeszcze stosunek ceny do zarobków...
  • 4
milo1000
milo1000
12.01.2020, 09:27:36
  • -5
Ja płacę 18,50 euro na miesiąc


@sakta: I to jest niby taniej niż w Polsce? Nawet porównując do średnich zarobków (2700 eur Irlandia, 5000 zł Polska), to płacisz więcej niż te przeciętne 25 zł (albo nawet 30) od osoby w Polsce.
sakta
sakta
12.01.2020, 10:41:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@milo1000: ja myślałem, że to opłata miesięczna. Mea culpa
Langerob
Langerob
12.01.2020, 11:41:54
  • 0
@milo1000: tylko @sakta ma wywóz co tydzień i to pewnie stawka nie od osoby?
ITgeek
ITgeek
11.01.2020, 22:26:31
  • 9
Skoro wg. wszystko wiedzących Polaków budowanie nowoczesnych spalarni śmieci jest złe i ogólnie 5G i płaska ziemia to niech teraz płacą takie stawki.
  • 3
P.....y
konto usunięte 11.01.2020, 22:33:36 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ITgeek: To już taniej w piecach utylizować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
cyrkiel
cyrkiel
11.01.2020, 23:19:41
  • -2
@Pouty: "Wyślij sms pomagam na leczenie raka, potrzebne 2mln". Jasne, taniej...
Esarmist
Esarmist
14.02.2020, 11:26:41
  • 0
@: i tu jest racja, z tym zastrzeżeniem, że w piecach technologicznych gdzie następuje dopalanie gazów wytworzonych w procesie spalania, a nie kozy sprzed drugiej wojny
rafallubonski
rafallubonski
11.01.2020, 22:52:17
  • 7
Sami wybierają a potem narzekają. Typowy polak wbiera lewicowe gówno a potem ma coraz mnie gotówki
  • 2
Pawel993
Pawel993
11.01.2020, 23:17:56 via iOS
  • -2
@rafallubonski: Typowa wolnosc potrzebna. Za darmo do lasu wywozić
Ranven
Ranven
12.01.2020, 01:23:36
  • -2
@rafallubonski: A kogo wybrać? KO? Przecież nie ruską agenturę z Konfederacji, bo nam tu drugą Białoruś zorganizują.
bool_bool
bool_bool
11.01.2020, 22:22:04 via Android
  • 7
Aleksandrów Łódzki ma za segregowane 32,50 zł za miesiąc od każdej osoby. Myśleliśmy, że nas nikt nie przebije.
  • 4
G.....k
konto usunięte 11.01.2020, 22:33:03
  • 3
@bool_bool: Tu gdzie mieszkam 32 zł. od osoby za segregowane. Ale już planują podwyżkę więc możliwe, że przebiję. (✌ ゚ ∀ ゚)☞Dramat. (╯︵╰,)
InspektorDupa
InspektorDupa
11.01.2020, 23:45:05
  • 0
@bool_bool: 32.50, u mnie najwięcej w regionie XD
Mamiser
Mamiser
12.01.2020, 01:11:20
  • 0
@bool_bool: za osobe, a nie #!$%@? mieszkanie. to jest jakieś nieporozumienie.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (3763)
  • Zakopujący (17)

Hity

tygodnia

Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
Najważniejsza część konferencji Adama Glapińskiego
4076
Popatrzcie dzieci. Tak wygląda Dyzma.
3986
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #absurd
  • #czystosc
  • #design
  • #dozakopania
  • #dramat
  • #ekologia
  • #jakzyc
  • #miasto
  • #przegryw
  • #przyroda

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki