Wyjaśni ktoś, czemu w grach VR są pokazane same dłonie, bez ramion? Chyba ciężko byłoby mi się wczuć w postać, której dłonie lewitują w powietrzu, w grach FPP te ręce są w całości, stąd ta zmiana w VR?
@Kapsula: Rękami się steruje przy pomocy kontrolerów (coś podobnego jak było kiedyś w Wii). To prawdopodobnie byłoby dziwne, gdyby nie dało się wykonać jakiegoś ruchu własną ręką, bo skończyła się ręka postaci.
Wyjaśni ktoś, czemu w grach VR są pokazane same dłonie, bez ramion?
@Kapsula: Dłonie są śledzone przez kontrolery dzięki czemu są dokładnie tam gdzie się ich spodziewasz. Pozycja łokci w przestrzeni nie jest śledzona bo wymagałoby to dodatkowych sensorów. Niby można zgadywać pozycje łokci za pomocą kinematyki odwrotnej ale to nie zawsze działa a łokcie na niewłaściwych miejscach powodują że momentalnie orientujesz się że to co widzisz to nie twoje
Najgorsze w VR są te czarne obwódki wokół pikseli - piksele są fizycznie tak blisko, że widać przerwy między nimi. Tego się nie da do końca pokazać na zwykłym monitorze, ale ten obrazek to w miarę dobrze pokazuje. To nie jest tyle problem rozdzielczości co technologii produkcji ekranów. Żeby pokryć ten problem rozdzielczością trzeba by chyba 16k na jedno oko, a tego żadne gpu nie uciągnie.
@megaloxantha: polecam Samsung HMD Odyssey+ - koniecznie "plus", model kończący się na ZBA. Dość tani headset (ja kupiłem za $390) i uwierz lub nie ale praktycznie nie ma tego problemu bo został zaprojektowany z naciskiem na zniwelowanie screen door effectu (wyświetlacz 3K anti-sde) i efekt imersji jest dużo lepszy. Jedyny minus że to windows mixed reality czyli kontrolery są śledzone głównie przez kamerę w goglach przez co musisz
@megaloxantha: o właśnie zauważyłem że te gogle są nawet wspomnianie w zalinkowanym przez Ciebie artykule jako rozwiązanie :) daleko nie trzeba było szukać
Komentarze (303)
najlepsze
Chyba ciężko byłoby mi się wczuć w postać, której dłonie lewitują w powietrzu, w grach FPP te ręce są w całości, stąd ta zmiana w VR?
@Kapsula: Dłonie są śledzone przez kontrolery dzięki czemu są dokładnie tam gdzie się ich spodziewasz. Pozycja łokci w przestrzeni nie jest śledzona bo wymagałoby to dodatkowych sensorów. Niby można zgadywać pozycje łokci za pomocą kinematyki odwrotnej ale to nie zawsze działa a łokcie na niewłaściwych miejscach powodują że momentalnie orientujesz się że to co widzisz to nie twoje
To nie jest tyle problem rozdzielczości co technologii produkcji ekranów. Żeby pokryć ten problem rozdzielczością trzeba by chyba 16k na jedno oko, a tego żadne gpu nie uciągnie.
Najbliżej jest pimax 8k (4k na