Potrzebuję informacji na temat praktyk mediamarkt.
Czy to może ja popłynąłem ze swoimi prawami i nie jestem na bieżąco?
Otóż, przy ostatniej promocji skorzystałem z dość solidnego rabatu przy zakupie produktu, który zamówiłem przez ich stronę i opłaciłem z góry.
Dodam tylko, że produkt z poziomu strony był nowy, dostępny i wszystko podczas zamówienia przebiegło poprawnie a w uwagach asekuracyjnie dodałem, żeby przypadkiem nie wysyłali mi ekspozycji bo kupuję nowy zgodnie ze statusem na stronie.
Poza tym produktu outletowego / ekspozycyjnego nie da się zamówić opłacając z góry z dowolną formą dostawy a jedynie z odbiorem i płatnością w konkretnym sklepie (o czym później). Outletowe / ekspozycyjne produkty mają też stosowne oznaczenie czego przy moim zamówieniu nie było.
Tego samego towaru nie dało się zamówić raz drugi minutę później bo towar według mnie schodzi ze stanów magazynowych automatycznie i od razu ale nie według mediamarkt (pewnie gdzieś tam mają furtkę aby mnie olać jak to zrobili).
Następnego dnia dostaje maila, że zamówienie anulowano
"Z przykrością informujemy, że z powodu wyczerpania zapasów nie jesteśmy w stanie zrealizować Zamówienia 9********. Jeżeli dokonano płatności online za Zamówienie - wpłacone środki zostaną niezwłocznie zwrócone. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia i zapraszamy do korzystania z naszego serwisu."
Kiedys byłem świadkiem w jednej sieciówce gdzie przyszedł „kolega” pracownika po pewien produkt i słysząc ich rozmowę która mniej więcej wyglądała tak:
Sorry ale już tego nie mamy w tej cenie.
Czekaj, czekaj anulujemy gościowi z odbiorem osobistym, że już nie ma i wtedy możesz kupić Ty bo został ostatni.
I od razu pomyślałem, że tutaj mogło być podobnie.
Napisałem jeszcze maila jak niżej:
Po rozmowie na czacie i telefonicznie nie udało mi się nic ustalić na moją korzyść w sprawie w/w zamówienia. TOWAR NIEDOSTĘPNY.
Korzystając z praw konsumenta jakie mi przysługują informuję, że ja nie odstępuje od umowy i żądam wydania zakupionego i opłaconego produktu zgodnie obowiązującym prawem.
W waszym obowiązku jest uzupełnienie stanów magazynowych (towerem w dalszym ciągu dostępnym na rynku i u dostawców) w celu wydania mi zamówienia z uwzględnieniem ewentualnego opóźnienia (do 30 dni) na jego ściągnięcie - kwota naliczonego rabatu.
Produkt jest w okazyjnej cenie czego nie ukrywam dlatego zwrot środków w żaden sposób nie umożliwia mi zakupu w tej cenie gdzieś indziej.
Zastanawiam się o wystąpienie do sądu o niedochowanie należytej staranności przy realizacji umowy i roszczenie odszkodowawcze w wysokości minimum naliczonego rabatu w stosunku do ceny wyjściowej tj. 1304 zł.
Każdy zapis, który będzie ograniczał prawa konsumenta, będzie uznany za klauzulę niedozwoloną i narazi sprzedawcę na odpowiedzialność – także finansową.
Dzień dobry,
Dziękuję za kontakt z Działem Obsługi Klienta MediaMarkt.
Uprzejmie informuję, że zamówienie nie było potwierdzone. Warunkiem realizacji zamówienia jest dostępność produktu, a produkt nie jest dostępny. Zwrot środków na Pana konto jest w trakcie realizacji, dlatego nie ma możliwości przywrócenia zamówienia, nawet gdyby towar się pojawił. Za zaistniałe niedogodności serdecznie przepraszam.
W razie dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.
Pozdrawiam,
No teraz już nie jest. ( ͡° ʖ̯ ͡°) Dzięki za informację 4 dni później.
Ale gdybym zamówił samochód przez stronę 25% taniej niż cena rynkowa zapłacił za niego po czym dostał maila, że anulowali bo właśnie ostatni nowy wyjechał z salonu i takiego samego już nie będzie w tej cenie ale za to mogę jechać do Gdańska po używany w tej samej cenie co nowy. To chyba coś tu nie gra?
Towar niedostępny
… Sprawa skomplikuje się, jeśli dany towar akurat nie będzie dostępny u innych sprzedawców i konsument nie będzie przejawiał ochoty na odstąpienie od umowy, żądając jej wykonania. Sprzedawca powinien wówczas uczynić wszystko, by z umowy się wywiązać i w ustawowym terminie towar „zdobyć” i wydać klientowi. Nie może przy tym obciążać konsumenta żadnymi dodatkowymi kosztami, choćby rzeczywiście je poniósł.Natomiast jeśli towar okaże się obiektywnie niedostępny, będziemy mieli do czynienia ze świadczeniem niemożliwym. W takiej sytuacji, nawet mimo zwrotu przez sprzedawcę konsumentowi całej wpłaconej przez niego kwoty, powstaje po stronie konsumenta roszczenie odszkodowawcze. Sprzedawca może się spodziewać, że może mu zostać postawiony zarzut niedochowania należytej staranności przy realizacji umowy.
https://prokonsumencki.pl/rekl...
Skład orzekający, w swym orzeczeniu z dnia 25 kwietnia 2014r.(sygn. akt XVII AmC17809/13) stwierdził co następuje:
”Równocześnie – ze względu na specyfikę sprzedaży wysyłkowej – dane o produktach zamieszczone przez sprzedawcę stanowią dla konsumentów jedyne źródło informacji o nich. Konsument, zatem może nie wiedzieć czy podana cena na stronie internetowej jest prawidłowa lub czy dostępność danego produktu jest błędnie wyświetlana. Tym bardziej, zatem ważnym jest, aby informacje te były rzetelne. Odpowiedzialność za prawdziwość tych informacji musi spoczywać na sprzedawcy, gdyż zależy ona tylko od jego staranności zgodnie z art.472 k.c. Dlatego też, przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za informacje prezentowane na prowadzonej przez niego stronie internetowej. Ponadto, biorąc pod uwagę treść art. 471 k.c. oraz 472 k.c. należy zważyć na fakt, iż w sytuacji, gdy dłużnik nie wykona lub nienależycie wykona świadczenie- jest on wtedy zobowiązany do naprawienia wynikłej z tego tytułu szkody (chyba, że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi).”
Komentarze (15)
najlepsze
Regulamin MM
V.23. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta i nabiera pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym mocy wiążącej z chwilą doręczenia na serwer poczty elektronicznej Kupującego Potwierdzenia Zamówienia (wiadomość elektroniczna e-mail w temacie „Potwierdzenie Zamówienia”)[...]
III 5. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy. Nie stanowią one również zapewnienia Sprzedającego.
V 13. Zamówienie złożone przez Użytkownika zostanie potwierdzone w formie Nowego Zamówienia (wiadomość elektroniczna e-mail w temacie „Nowe Zamówienie”). Stanowi onojedynie potwierdzenie doręczenia Zamówienia na serwer poczty elektronicznej Usługodawcy i nie kreuje zobowiązań po stronie Użytkownika, Usługodawcy, ani Sprzedającego.
V
Tak naprawdę stany magazynowe to fikcja, często czegoś nie było albo czegoś było za dużo.
System działa tak Ty kupujesz sobie tego Maca przez stronkę, potem dział internetowy dzwoni na dział komputery.
Tam podaje id produktu i pracownik tego szuka. Możliwe jest, że Twój komputer był wypisywany już na raty dla kogoś innego. Dokupywałeś może gwarancje plus?
2) kupujesz z dostawą lu wysyłką z innego marketu to na odstąpienie masz 14 dni.
Możesz zrobić to w każdym MM lub przez infolinie.
"Korzystając z praw konsumenta jakie mi przysługują informuję, że ja nie odstępuje od umowy i żądam wydania zakupionego i opłaconego produktu zgodnie obowiązującym prawem."
Nie zawierasz żadnej umowy. Po prostu zamawiasz, nie ma to nie ma.