Dlaczego kadłub poniżej linii wody przeważnie jest czerwony?
Dlaczego większość portów nie pozwala na ich terenie na czyszczenie z narośli i glonów? Odpowiedzi w filmie :)
WLADCA_MALP z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 66
- Odpowiedz
Dlaczego większość portów nie pozwala na ich terenie na czyszczenie z narośli i glonów? Odpowiedzi w filmie :)
WLADCA_MALP z
Komentarze (66)
najlepsze
- bo kiedyś używano dodatkowego pokrycia z miedzi do zabezpieczenia przed robalami i przyrostem roślinności a później dodawano miedzi do farby aby lepiej zabezpieczyć poszycie, a że miedz jest czerwonawa...
- bo porty nie chcą obcych gatunków stworzeń przytarganych z innych części świata, aby nie rozwalić ekosystemu...
Generalnie zanurzenie oznacza sie poprzez liczby na kadlubie.
Arabskie wyrazaja zanurzenie w cm a rzymskie w stopach.
Na podstawie tej skali oblicza sie rowniez ilosc zaladowanego towaru, skala potrzebna jest tez do obliczenia strzalki ugiecia, lub przegiecia kadluba w trakcie zaladunku. Pozwala rowniez obliczyc nacisk na dno w czasie wejscia na mielizne
kiedys na jednej burcie byla skala w stopach na drugiej w
@pawlos10rs: Obecnie w dobie ekologi farby antyporostowe produkuje sie juz bez tlenkow miedzi, na bazie teflonu i silikonu.
Miekkie antyfoulingi aplikuje sie srednio co 2 lata, twarde nawet do 8.
Duzo tez zalezy od tego czy jacht plywa w slizgu czy wypornosciowo, bo trzeba dobrac odpowiednie farby.
Wczesniej czesc podwodna mialem potraktowana antyfoulingiem koloru czarnego.
Niczym nie roznila sie skladem w zasadzie od tej czerwonej.
Poza barwnikiem.
Niżej, czym grozi niepomalowanie całego kadłuba.... ;-)
A poważnie, USS San Francisco po dzwonie z podwodną górą przy V ~ 35 węzłów. Jak widać, od spodu też jest pomarańczką.