Pare pytan bo sie nieznam! 1. Czemu w piascie kola jest przekladnia planetarna?
2. Czemu skrzynia rozrzadu jest "na dol" a nie w bok? W sensie jest nadol i zmniejsza przeswit, pokonywanie wniesien. Czy chodzi oto aby katy walow napedowych byly mniejsze?
3. Jak to wyglada w porownaniu z tatra 6x6 ktora ma zawieszenie niezalezne plus wal jest obudowany bez przegubowy?
@jc-denton: 1. Żeby auto miało większy moment obrotowy już na kołach bez niepotrzebnego obciążania skrzyni biegów, bo ta pracuje na mniejszych. To samo jest w ciągnikach rolniczych
@jc-denton: 2. Zauważ że nawet w tej pozycji nie wystaje po za obrys przedniego czy tylnego mostu ( jest wyżej) więc pewnie to kwestia kątów wałów napędowych. 3.Układ napędowy tatry na pewno jest wytrzymalszy, tam masz ledwo cztery krzyżaki z czego dwa pracują w stałej pozycji ( silnik-skrzynia biegów) i dwa w przedniej osi. W ogóle to jeśli chodzi o pracę w ciężkim terenie to układ napędowy tatry ma same zalety,
Jak działa ? Na filmiku nie jest prawie nic pokazane. Jak się załącza, jak działają dyfry ( powinna być możliwość skręcania kół modelu), jak się je blokuje .... Jeden przycisk, coś tam się kręci i tyle.
@qq4life NG i SK, silniki V8 robiące bez problemu 2mln km. SK, którym jeździł mój ojciec w chwili sprzedazy do Afryki miał 1,5mln km i z awarii wymiana jednej turbosprężarki i docisku sprzęgła.
Naród technicznie oraz logistycznie wybrany i taki jest fakt...
@Cradle: Było i se ne wrati. Bo kultura materialna piękna to dokonania też podłe. I wiele wskazuje na to że wielcy tego świata zadecydowali a sam naród nie broni się... i idzie do demontażu.
Komentarze (44)
najlepsze
1. Czemu w piascie kola jest przekladnia planetarna?
2. Czemu skrzynia rozrzadu jest "na dol" a nie w bok? W sensie jest nadol i zmniejsza przeswit, pokonywanie wniesien. Czy chodzi oto aby katy walow napedowych byly mniejsze?
3. Jak to wyglada w porownaniu z tatra 6x6 ktora ma zawieszenie niezalezne plus wal jest obudowany bez przegubowy?
3.Układ napędowy tatry na pewno jest wytrzymalszy, tam masz ledwo cztery krzyżaki z czego dwa pracują w stałej pozycji ( silnik-skrzynia biegów) i dwa w przedniej osi. W ogóle to jeśli chodzi o pracę w ciężkim terenie to układ napędowy tatry ma same zalety,
Na filmiku nie jest prawie nic pokazane. Jak się załącza, jak działają dyfry ( powinna być możliwość skręcania kół modelu), jak się je blokuje ....
Jeden przycisk, coś tam się kręci i tyle.
@WuDwaKa: (-‸ლ)
@Cradle: Było i se ne wrati. Bo kultura materialna piękna to dokonania też podłe. I wiele wskazuje na to że wielcy tego świata zadecydowali a sam naród nie broni się... i idzie do demontażu.