Polscy drogowcy testują nowy typ asfaltu. „Ma wytrzymać nawet 30 lat”
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_oYOsUHQT4pwk1waxECkLQrY6NoXCdVGz,w300h194.jpg)
Nowe drogi w naszym kraju będą powstawały przy udziale asfaltu nowej generacji, który będzie wzmocniony najnowocześniejszymi polimerami. Dzięki temu ich sprawność wydłuży się z 20 do 30 lat, a nawet 50 lat.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/future21_NRowTLuMxr,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 194
Komentarze (194)
najlepsze
To, o czym piszesz to wymiany ścieralnej na drogach bez przebudowanej podbudowy, które cały czas osiadają i stąd pęknięcia po 2-3 latach.
Najczęściej problemem są kilkusetmetrowe odcinki, które zapadają się, bo przeprowadzono błędne badanie gruntu. Dopiero w trakcie (szczęśliwie) lub po budowie (nieszczęśliwie) okazuje się, że jest torf pod spodem i trzeba bić pale po 8 metrów w głąb. W takich miejscach są problemy, ale to są problemy punktowe. Jako całość drogi obecnie są budowane prawidłowo, ale oczywiście
Ciekawe jak odporność na mlecze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Acha.. baju baju... 20 letnia droga asfaltowa powinna byc przynajmniej po jednej wymianie nawierzchni. Albo wyglada mniej wiecej tak:
tekst 1
tekst 2
Druga sprawa to dziury, które tworzą się w drogach zimą. Problem stanowi tu wahanie temperatury wokół 0 stopni. Gdy temperatura jest dodatnia, to woda wpływa w szczeliny asfaltu. Następnie temperatura spada poniżej 0 i woda ta zamarza, rozsadzając
2 lata temu byłem w Holandii zimą i przejść przez 0 było kilkanaście w miesiącu jakoś ich drogi są równe jak stół
Ba, czasami 70, gdzieniegdzie 90 a rekordowo nawet o 110!
A, to bez kozery powiem: Pińcet!
W przypadku nowych dróg propozycja wyrzucenia rewizji poza pas ruchu jest genialna w
Podatne i sztywne pracują jak należy, miękkie na miekkim, twarde na twardym. Ale półsztywne czyli miękki asfalt na twardym betonie jest złym rozwiązaniem dla dróg mocno obciążonych ciężkimi pojazdami, bo posiada jedynie wady obu rozwiązań - asfalt chce się odkształcić więc ucieka na boki zamiast w dół = koleiny,
Komentarz usunięty przez moderatora
Przy czym coraz gorzej zamiast coraz lepiej
https://www.wykop.pl/link/2286938/gddkia-buduje-w-polsce-pierwszy-odcinek-niezniszczalnej-drogi/
Dalej choćby skrzyżowania nie są wylewane plastobetonem i kraina kolein asfaltowych ma się wciąż znakomicie.
Kurna, na wspomnienie głównych tras położonych z betonowych kafli za czasów nazistowskich niemiec, które trzymały się kilkadziesiąt lat, nóż się w kieszeni otwiera na wszystkie przekręty związane z budową dróg w tym złodziejskim państwie.
Może i asfalt zrobili trwały, ale jak będzie kładziony tak, jak większość teraz, to dalej górną granicą będzie 2 lata na popularnych drogach.