Polscy drogowcy testują nowy typ asfaltu. „Ma wytrzymać nawet 30 lat”
Nowe drogi w naszym kraju będą powstawały przy udziale asfaltu nowej generacji, który będzie wzmocniony najnowocześniejszymi polimerami. Dzięki temu ich sprawność wydłuży się z 20 do 30 lat, a nawet 50 lat.
future21 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 194
Komentarze (194)
najlepsze
Podatne i sztywne pracują jak należy, miękkie na miekkim, twarde na twardym. Ale półsztywne czyli miękki asfalt na twardym betonie jest złym rozwiązaniem dla dróg mocno obciążonych ciężkimi pojazdami, bo posiada jedynie wady obu rozwiązań - asfalt chce się odkształcić więc ucieka na boki zamiast w dół = koleiny,
Komentarz usunięty przez moderatora
Przy czym coraz gorzej zamiast coraz lepiej
https://www.wykop.pl/link/2286938/gddkia-buduje-w-polsce-pierwszy-odcinek-niezniszczalnej-drogi/
Dalej choćby skrzyżowania nie są wylewane plastobetonem i kraina kolein asfaltowych ma się wciąż znakomicie.
Kurna, na wspomnienie głównych tras położonych z betonowych kafli za czasów nazistowskich niemiec, które trzymały się kilkadziesiąt lat, nóż się w kieszeni otwiera na wszystkie przekręty związane z budową dróg w tym złodziejskim państwie.
Może i asfalt zrobili trwały, ale jak będzie kładziony tak, jak większość teraz, to dalej górną granicą będzie 2 lata na popularnych drogach.