Allegro usunęło "podsumowanie" podczas składania zamówienia. Skrócenie procesu zakupowego ma zapobiegać rozmyśleniu się i rezygnacji.
We wcześniejszej wersji, klient po "dostawie i płatności" miał jeszcze możliwość zobaczenia "podsumowania", by upewnić się, czy wszystko się zgadza i ostatecznie podjąć decyzję, czy dokonać zakupu. Teraz nie jest to możliwe. Wybieranie opcji dostawy, metody płatności, komentarza, to ostatni etap, więc jeśli zapomnieliście dodać "wiadomości dla sprzedającego", już tego nie zrobicie.
Zostaje jedynie mailowanie ze sprzedającym, ewentualnie odstąpienie od umowy w terminie 14 dni i zwrot, a to dodatkowe, kłopotliwe czynności i koszty dla rezygnującego. A niezrezygnowanie, to brak potrzeby zwrotu prowizji z Allegro dla sprzedawcy. Sprytnie?
Dziękujemy Allegro.
Komentarze (230)
najlepsze
W Wykopie siła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trzeba zmienić nawyk i wielka tragedia...
Nie mam fioletowego pojęcia jak wyszukać tysiąc i jednej pierdoły w wyszukiwarkach takich jak gogiel, bing czy kaczka. A niekoniecznie mam potrzebę i czas żeby siłować się z ali czy banggod. Co bym złego nie powiedział na alegrosza, stworzyli najlepsze UI + filtry z jakimi miałem do czynienia.
Dobrze jednak wiedzieć, że skrócili proces zamówienia. Nie podoba mi się to, bo zdarzyło mi
@Singularity00:
zwlaszcza, ze aliexpress dopiero pojechalo po bandzie i uniemozliwilo przejscie z przedmiotu do kategorii w jakiej byl wystawiony :D
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie trzeba rezygnacji kupującego, aby sprzedający mógł otrzymać zwrot prowizji. Doucz się.
- w przypadku wpłaty należy dopilnować, aby kupujący, który chce kasę z powrotem, odstąpił od umowy (wystarczy proste oświadczenie, od niedawna można to prosto zrobić przez allegro). Czasem nawet zwykła wiadomość kupującego, że chce kasę z powrotem, wystarczyła, aby dostać zwrot prowizji
- w przypadku braku wpłaty
Oni po prostu dali Ci opcje sprwdzenia wszystkiego krok wcześniej... Jak kazda duza firma...
Ale to allegro, więc... Złe...
Komentarz usunięty przez moderatora
Elektromarkety rozwinęły się tak, że nie ma sensu + własny import z Chin, bo jaki jest sens płącić Januszowi za to...
@FrasierCrane: ja, czasem kilka razy w tygodniu. Paczkomat mam prawie pod domem, sprzedawcy się poprawili. Ze smartem mam na następny dzień w domu. Z lenistwa wczoraj zamówiłem przez Allegro płyn do prania i do płukania, bo wyszedł taniej i wygodniej wysyłkowo, niż iść 50m dalej do Lidla, Biedronki, Aldiego, Netto, czy innego Społem.
Przesyłka POTĘGA obudowana w takie opakowanie że aby dostać się do zamówienia to trzeba być HADEM z barami Arnolda Szwarcenegera.
Tysiąc Plusów dla tej Firmy.( ͡° ͜ʖ ͡°)
@chilon: Myślę że ci zawodowi sprzedawcy ogarną temat. Mimo wszystko ruch dobry bo służy temu aby skrócić drogę od pierwszego kliknięcia do realizacji transakcji. Problemem jest tylko natura tego portalu gdzie parę razy anulowałem bo jak się wczytałem to historia przedmiotu była niejasna (np. refurb).
Podsumowanie to tylko wyświetlenie tej samej informacji jeszcze raz. A jeśli mogłeś na tym widoku cokolwiek zrobić, to był to ewidentny błąd ze strony UX.
EDIT: Już rozumiem, idzie tu po prostu ostry czarny PR na Allegro, podobnie jak okazyjny hejt na dany bank/operatora komórkowego, z obowiązkowym spamem w komentarzach jaka to konkretna
@Hound: Patrząc na twoje wpisy to ty wielu prostych rzeczy nie rozumiesz ;-)
Komentarz usunięty przez moderatora