Tak czytam te wasze wysrywy o audi i widać 2 rzeczy. Powielanie januszerskich stereotypów ludzi, którzy tego tfsi na oczy nie widzieli dwa moze i widzieli, ale w chlewie swoim. Tam faktycznie była wada w pierwszych rocznikach, ale było to naprawiane przez producenta, po 2011 już nie ma tego problemu, wiec dobre 8 lat, ale wiadomo te modele do was dotrą za jakiś czas dopiero i to tez poprzekrecane z 400kkm wiec
Audi a3 8l 1.8 t 150km 2001- przed wymiana turbiny, uszczelniaczy zaworowych zarlo ok. 0.9L / 1000km w mieście. Po wymianie czyli październik 2018 może milimetr na skali ubyło po miesiącu jazdy, od tego czasu już nic, a czytałem że turbo zawsze bierze olej. Na autostradach też zazwyczaj jeżdżę te 140km/h także obroty ok. 4k. Czyli dobrze że nie posluchalem gowno mechanika który uznał litr na 1k km jako normę.
@dx_xc1: Ja pierdziele nie przypominaj mi nawet. 1.6 ecoboost spalał mi chyba 2 litry na 1000. A dymił jak lokomotywa. Tylko na motodoktorze dało się jechać.
@dx_xc1: Posiadam vectrę b 1.6 16v brała olej lecz remont głowicy zniwelował to do tego stopnia, że od wymiany do wymiany nie dolewam nic :) oczywiście przy przebiegu rocznym koło 12 tyś km.
Bierze olej, bo Sebixy katują (przegrzewają silniki, uszczelki parcieją) auta i zwlekają z wymianami oleju. Teraz jeżdżę W140 z silnikiem 4.2L, 430 tys. km nalotu. Po ok 10 tys. km nie bierze grama oleju, silnik suchy, dyfer suchy, ktoś dbał i nie katował. Wcześniej miałem skatowanego W210 4.3L 250 tys. km, dolewałem min. 1 litr oleju na 1000 km.
Ja mogę podzielić się dwoma obserwacjami: Nissan Almera '99 - zrobiłem nim ponad 200k km, oleju nie brał w ogóle, od wymiany do wymiany praktycznie tyle samo w zbiorniku. Mazda 6 '07 - po mieście nie bierze nic, na autostradach i ekspresówkach przy dużych prędkościach potrafi brać 1,0-1,5l/1000 km. Na trasie do Włoch i z powrotem wlałem prawie 4l (czyli praktycznie tyle, ile cały zbiornik na olej).
Komentarze (204)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Nissan Almera '99 - zrobiłem nim ponad 200k km, oleju nie brał w ogóle, od wymiany do wymiany praktycznie tyle samo w zbiorniku.
Mazda 6 '07 - po mieście nie bierze nic, na autostradach i ekspresówkach przy dużych prędkościach potrafi brać 1,0-1,5l/1000 km. Na trasie do Włoch i z powrotem wlałem prawie 4l (czyli praktycznie tyle, ile cały zbiornik na olej).