Witajcie wykopki, wczoraj o 23 dostałem takiego SMSa:
W pierwszej chwili pomyślałem, że to phishing. Oczywiście nie wysyłałem żadnego SMS o treści STOP, tylko sprawdziłem to w aplikacji Mój Orange i rzeczywiście mam pobraną opłatę w zakładce Zakupy Elektroniczne
Jak się domyślacie nie korzystałem z tego rodzaju usług. Po rozmowie z konsultantką z Orange dowiedziałem się, że dostali oni żądanie pobrania 21,99 zł. I nie mogą zweryfikować w jaki sposób zakupiłem tę usługę xd Mogę jedynie pisać reklamację do Digital Global Pass (firmy od której dostali żądanie zapłaty). Reklamację wysłałem i czekam na odpowiedź. Dodatkowo, będąc klientem Orange musiałem zapłacić za rozmowę z konsultantką XD (nr 510 100 100).
Przyznaje się, nie wiem jak działają zakupy elektroniczne w Orange i nigdy z nich nie korzystałem. Nawet nie pomyślałem żeby coś takiego zablokować. Ale z drugiej strony chyba nie jest to dobrze zabezpieczona forma płatności, skoro zostały mi naliczone opłaty?
Jak się przed tym uchronić?
Wychodzi na to, że nie wystarczy mieć zablokowanych usług premium, trzeba jeszcze mieć zablokowane Zakupy Elektroniczne.
Czy to możliwe, że mam zainfekowaną jakąś aplikacje w telefonie, przez którą doszło do tej sytuacji. Co o tym myślicie?
Trochę mi wstyd z tego powodu, bo niby jestem świadomym użytkownikiem, który nie podaje numer telefonu na lewo i prawo i interesuje się trochę bezpieczeństwem w sieci a tu taki psikus :( Zawsze mogło się skończyć gorzej, bo limity są większe niż 22 zł Miesięczne Limity
Komentarze (88)
najlepsze
Podobnie miałem na jednym telefonie z digitalvirgo.pl w plusie. Po wysłaniu do nich zapytania o przetwarzaniu danych, skąd mają moje zgody etc. ładnie wszystko odpisali i zwrócili pieniądze (choć w mailu o to nie prosiłem)
W moim odczuciu jest to na krawędzi legalności ich praktyka, czy ktoś jest w stanie więcej napisać jak to wygląda od technicznej
W praktyce klikać nie trzeba - można zrobić pod ten adres przekierowanie a nawet na stronie internetowej podać go jako adres obrazka (przeglądarka ładując obrazki automatycznie odezwie się pod ten adres).
To nie jest żadne na krawędzi, jeśli to nie był sklep w którym coś świadomie kupiłeś to w 100%
@Marquellyn
Ja miałem przygodę z digitalvirgo.pl z jakimś funskanem czy jakoś tak.
Wysłałem do
A tu mówimy o sytuacji bezprawnego przekazania danych z premedytacją.
Mam nadzieję,
Samo nawiązanie połączenia z określonym adresem za pomocą internetu mobilnego jest według operatora potwierdzeniem tego, że dokonałeś zakupu.
@mnlf: Co jest całkowicie niezgodne z prawem - zakup zdalny musi być potwierdzony świadomie przez klienta (dlatego między innymi zmieniły się przyciski zakupu w sklepach internetowych). Musi być do tego informacja o możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni - jeżeli tego nie ma to można odstąpić nawet później bez żadnych sankcji ze strony przedsiębiorcy.
Problemem jednakże jest
Czy jest chociaż jeden Mirek tutaj który zna kogoś, kto świadomie używa tej usługi???
Czytałem w necie, że t-mobile generalnie oddaje kasę